zorgverzekeraar doet moeilijk over premie, help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier word het automatisch afgeschreven.

    maar vgz, wat een idioten werken daar. zo hebben ze daar telefonisten zitten die niet eens weten wat ze doen. moet ik hun vertellen dat je geen eigen risico hoeft te betalen bij zwangerschap. sjongejonge, hij moest het eerst opzoeken voor die me gelijk gaf.
    en dan is het ook nog een betaald 0900 nummer, dan mag je toch verwachten dat er geschoold personeel zit

    vorige week gebeld voor informatie over de dekking van osteopatie, ja mevrouw dat zit tot 18 behandelingen in de basis, en u hebt nog eens 600 euro in de aanvulling

    hoor ik van de osteopaat dat dat niet klopt van de basis, lekker word je daar van.
     
  2. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    heb vandaag met ze gebeld, en werd zeer onvriendelijk te woord gestaan (ik had eigenlijk de indruk dat ik niet de enige ben die hierover belt!), ze blijven volhouden dat zij allerlei brieven verstuurd hebben. bovendien zou deze 'laatste herinnering' o.a. gaan over administratiekosten over de maand juli die ik niet voldaan zou hebben. wel bijzonder dan, dat diezelfde administratiekosten niet op HUN brief staan met een overzicht van wat ik nog betalen moet...! laat staan dat ik daar herinneringen over gehad heb!
    uiteindelijk kwam er geen oplossing, behalve dat de klantenservice zei dat ik nog kan proberen om een brief te sturen en te verzoeken mijn aanvullende verzekering niet te beeindigen omdat ik nu alles betaald heb (nog net geen smeken ;)).
    ik heb IZA gebeld (waar SIZ deel van uit maakt), die een heel andere klantenservice hebben. gevraagd hoe bij hun de procedure is. HEEL ANDERS! daar duurt het maanden voordat het naar een incassobureau gaat, en zelfs dan is het nog zo dat als je dan op het allerallerlaatste moment nog betaalt, je alsnog je verzekeringen gewoon behoud ook aanvullend!
    hun klantenservice raad me aan een fax te sturen naar SIZ gericht aan de financiele afdeling, het verhaal te doen met bewijs erbij dat alles inmiddels betaald is, te verzoeken zsm te reageren en de aanvullende verzekering te behouden. en als dat niet werkt, naar de ombudsman te stappen (en dit uiteraard ook te vermelden in de brief), zij zijn heel erg verbaasd dat je binnen 18 dagen na het moeten betalen van de 'gewone' factuur, opeens je verzekering kwijt raakt.

    dus nu gaan we dat maar proberen...
     
  3. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Daarom heb ik me de moeite niet eens genomen om te gaan bellen....
     
  4. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb ze vandaag weer gebeld, nu om een vreemde nota voor september. gedateerd op 25 augustus, vandaag ontvangen, en ik heb de tijd tot 10 augusts 2009 (!) om te betalen haha
    toen direct wederom gevraagd naar hoe het zit met mijn beeindiging van aanvullende verzekering, ze zegt hoezo beeindigen, die word niet beeindigd hoor. HUH?! blijkt dat ze er vandaagachter gekomen zijn dat er allemaal mensen zijn die brieven krijgen dat aanv. verzekering stopgezet is en de 1e brief die ze krijgen over te laat betalen dezelfde brief is als die van mij (laatste betaalmogelijkheid voordat het naar incassobureau gaat, verschillende keren zogenaamd een herinnering verstuurd die niet betaald is)

    het schijnt allemaal een flinke fout in het systeem te zijn... dus ik zei, stuur me dat dan maar zwart op wit.. eeuuhh ja dat kon niet, maar aangezien ik een aangetekende brief verstuurd heb waarin ik bezwaar maak tegen de beeindiging van mijn aanv.verz., zou ik vast nog wel een excuusbrief gaan krijgen binnen 3 weken.

    we zullen zien...

    (wel een beeeeetje jammer dat ik heel bot te woord word gestaan en niet serieus word genomen als ik zeg geen herinneringen ontvangen te hebben en het niet normaal vind dat na 18 dagen mn verzekering beeindigd word, en als ik een paar dagen later nog eens bel, opeens te horen krijg dat ze dit inmiddels vaker gehoord hebben en je nu keurig te woord gestaan word en dat je je vooral geeeeen zorgen moet maken...)
     

Deel Deze Pagina