WAZO en contract bij baas

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door roshi, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Lieve allemaal,

    Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven.

    Ik heb een contract t/m 31-12-2008 bij mijn huidige werkgever.

    Vanaf +/- week 24 mag ik niet meer werken ivm BI, mijn salaris ontving ik gewoon van mijn werkgever en deze krijgt het vergoed van het UWV ivm "zwangerschap gerelateerd ziek".

    Per 14-8-2008 zou mijn verlof ingaan (altijd 6wkn voor de uitgerekende datum omdat ik zwangerschap gerelateerd ziek was) mijn baas heeft de aanvraag ingevuld en daarbij vermeld dat het geld direct aan mij overgemaakt mag worden. Hij dacht daar goed aan te doen dus ik neem hem dan ook niets kwalijk. mijn deelsalaris van 1 t/m 13-8 heb ik al ontvangen.

    Nu heb ik het UWV gebeld wanneer en hoe zij betalen. Ze hebben aangegeven dat vanaf 14-8 het +/- 6wkn :confused: duurt voor ik geld kan verwachten. Ik mijn baas weer gebeld want dat duurt wel echt vreselijk lang, vonden zij gelukkig ook. Zij zouden bellen naar het UWV om eea na te vragen zodra ze meer weten hoor ik het.

    sorry voor het lange verhaal maar hier dan eindelijk de vraag:

    1--> is het niet zo dat omdat er in mijn contract staat dat ik voor de 1e van de volgende maand mijn salaris van de afgelopen maand dien te ontvangen dat mijn werkgever ervoor dient te zorgen dat mijn gehele salaris (in dit geval van augustus) voor 31-8-2008 op mijn rekening staat. Of vervalt dit omdat het via het UWV gaat?

    2--> hoe zit het met opbouw vrije dagen, ik weet dat je tijdens een WAZO gewoon vrije dagen opbouwt maar worden deze door het UWV betaald of komen deze er gewoon bij mijn baas bij?

    Nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Ow ja, een discussie over waarom mijn baas e.e.a. nu zo heeft besloten hoeft er echt niet te komen ik wil alleen antwoord op m'n vragen ;)

    Alvast bedankt!
     
  2. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    vraag 1 is net door mijn werkgever zelf beantwoord :D hij heeft het resterende bedrag overgemaakt en als ik geld van het UWV ontvang kan ik het aan hem terugbetalen.

    vraag 2 blijft dus staan ;)

    2--> hoe zit het met opbouw vrije dagen, ik weet dat je tijdens een WAZO gewoon vrije dagen opbouwt maar worden deze door het UWV betaald of komen deze er gewoon bij mijn baas bij?
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Volgens mij komen die er gewoon bij je baas bij.
     
  4. Peetje08

    Peetje08 Bekend lid

    30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Over vraag 2: In je CAO zou moeten staan of je vrije dagen opbouwt ja of nee. Die vrije dagen bouw je op bij je werkgever en het lijkt mij dan ook dat zij deze moeten uitbetalen. Maar zeker weten doe ik dat niet.
     
  5. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Je vrije dagen bouw je op bij je baas en dat blijft zo.

    Dat je werkgever vraag 1 heeft opgelost, is heel netjes, want het hoeft niet ;).

    Toppie baas zou ik zo zeggen!

    Groetjes,
    Josien
     
  6. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    bedankt voor jullie antwoorden!

    wat mij betreft mag er een slotje op

    Liefs
     

Deel Deze Pagina