Zou jij je man naar een risico gebied laten gaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door JJ1980, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Ter informatie; voor zijn werk. Het gaat om een reis naar een oranje gebied.
    Wij neigen naar afzegen, wat zou jullie reactie zijn?
     
  2. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Is het belangrijk wat wij er van vinden/zeggen?

    als het voor jullie niet fijn voelt, voelt het niet fijn. En dan zou ik dus inderdaad afzeggen.
     
    Chocolat, Debaky en Caithy vinden dit leuk.
  3. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Dat niet zo zeer. Maar ik was wel benieuwd of ik een miep ben ;).
    Gele landen reist hij wel aan. Oranje staat me tegen. Maar wellicht is dat wat mutserig....
     
  4. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Misschien moet je even uitleggen wat je precies bedoeld? Die kleuren zeggen mij eigenlijk niks. En vind het soort werk wat je man doet ook wel van belang.
     
    Blijdorp en Syane vinden dit leuk.
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.863
    25.141
    113
    Ligt aan het werk dat hij daar gaat doen.
    Als bouwvakker in de Filippijnen zal je niet veel risico lopen, maar als je namens een vrouwenrechtenorganisatie naar Somalië afreist dan stijgt dat risico wel natuurlijk..
     
    Chocolat, lies276, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Welk land is het?
    Er zijn wel meer landen oranje waar je prima heen kan.
     
  7. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Groen = Geen bijzondere veiligheidsrisico’s
    Geel = Let op, veiligheidsrisico’s
    Oranje = Alleen noodzakelijk reizen
    Rood = Alle reizen worden ontraden

    Het gaat om onderhoud op ‘grijze’ schepen, om niet te veel persoonlijke info vrij te geven. Het probleem in mijn ogen is dat hij dan vaak wat later klaar is en dan zelf vervoer moet nemen (taxi) in het donker naar zijn hotel.
     
  8. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Noord-Afrika, geen Tunesië. Meer kan ik niet kwijt ;)
     
  9. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zolang er op dit moment geen verkiezingen zijn, evt problemen met de huidige president zou ik t lastig vinden maar werk is werk.
     
  10. Mag je man het werk weigeren dan?
     
  11. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Nou, het werk lag eerst in Duitsland, maar is een stukje doorgevaren zeg maar :)
    Mijn man werkt nu in engeland, daarna in het noorden van nederland, om dan dit werk nog te proppen voor zijn werkreis naar amerika.
    We hopen dat als we nu nee zeggen, het werk doorvaart naar een beter gebied (en ons wat meer rust geeft met planning en gezin). En mogelijk wil een andere collega wel. (helaas heeft pas iemand ontslag genomen, dus ze ijn met een minder)
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.655
    9.574
    113
    Ligt ook aan het soort risico's, wat biedt de werkgever aan maatregelen, hoe bekend is hij in het gebied, behoort hij nog tot een speciale risiogroep...

    Ik denk dat als er bv een reëel risico is op ontvoering of overvallen voor buitenlanders, hij kan eisen dat de werkgever vervoer en een veilig onderkomen regelt. Als het om politieke spanningen gaat, zijn die vaak vrij eenvoudig te vermijden

    Wij gaan deze zomer op gezinsvakantie naar geel gebied, en manlief heeft al meerdere keren gereisd in oranje gebied met stukjes rood, bv de grensovergang. Omdat hij met mensen reist die daar goed bekend zijn en de taal spreekt, en hij gaat op momenten dat de beveiliging heel goed geregeld is, laat ik hem met een vrij gerust hart gaan. Zou ik zelf meegaan met de kinderen? No way!

    Dus. Alleen de kleurcode zegt onvoldoende wat mij betreft.
     
  13. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.914
    923
    113
    Geen idee wat je zoal kan eisen van de koninklijke marine. Misschien een hangmatje aan boord voor als het echt te laat wordt?
     
  14. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Klinkt mij te veel als Libië, Somalië of Mali. Ik zou mijn man toch niet laten gaan als niet strikt hoeft.
     
  15. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Algerije is een oranje land in noord afrika. Algerije is onrustig en er is veel armoede dat criminaliteit als gevolg heeft. Als je de juiste veiligheidsmaatregelen neemt dan lijkt me het risico wel waard, maar dan inderdaad niet in het donker alleen over straat, vaste taxichauffeur regelen die betrouwbaar is, geen sieraden en andere dure dingen meedragen.

    Ook is het onhandig om tijdens de ramadan te gaan (begint eind mei).
     
  16. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Als je neigt naar afzeggen zou ik het niet doen , Als mijn vriend zelf wou gaan zij ik oke kom je wel heel thuis:thumup:
     
  17. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Hij is geen marinier, maar burger. Het is ook geen nederlandse marine, wij kunnen daar niets van eisen. We zijn dus aangewezen op de oplossingen die het werk van mijn man biedt. Die stuurden hem vorige keer naar Oman met de melding: huur een lease-auto en rij naar je hotel (rit van anderhalf uur, alleen om 22:00). Dat is denk meer mijn probleem.
     
  18. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.836
    2.253
    113
    Als hij militair zou zijn zou het anders liggen. Maar in deze situatie zou ik er niet blij van worden.
    Een familielid was in een land waar het door presidentsverkiezingen ‘opeens’ rood werd. Dat was voor alle partijen niet grappig. Vervoer uit het land was ook draaaaammmaaa door de omstandigheden dus dat gaf echt stress. Als ik de keuze had was ik niet gegaan.
     
  19. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Nee ik zou weigeren onder deze omstandigheden in combinatie met de laxheid van zijn baas. Volgende keer weer een nieuwe kans.
    Trouwens, en als er gedreigd zou worden met het verliezen van zijn baan dan zou ik alleen maar meer weigeren.
     
  20. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.878
    7.587
    113
    Zonder te veel in details te treden over mijn werk: wij doen heel veel in oranje landen. Als we iemand daar heen sturen gelden er aanvullende veiligheismaatregelen. Keuze van hotel t.o.v. de plek van het werk, en we laten een lokale agent alle vervoer regelen. In dit soort landen zou het voor ons niet okee zijn dat iemand zelf s avonds (en dan zeker in havens of werven) zelf een taxi moet nemen. Wij hebben daar altijd een auto met chauffeur (en eventueel bewaking) 24-7 ter beschikking aan de mensen die er werken.

    Als de werkgever van je man dit kan regelen zou ik het doen, anders waarschijnlijk niet. Ligt er ook aan waarheen, algerije is link maar vooral vanwege armoede, daar zouden wij alleen 24-7 een wagen hebben. Libie (de gebieden waar je heen mag) zouden wij met bewaking doen.
     
    Chocolat, Syane en Tweekids vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina