Zouden jullie naar Egypte gaan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Imrw, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imrw

    Imrw Bekend lid

    1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    wij gaan in het voorjaar altijd een weekje naar de zon. Tot nu toe zijn we altijd naar de Canarische eilanden geweest. Nu keek ik net naar de Canarische eilanden en die prijzen... Pff het lijkt wel of er elk jaar 1000 euro bij op komt.
    Als ik dan kijk naar Egypte, heb je voor veel minder geld, vele mooiere parken.

    Wij willen graag all in en zullen niet tot weinig van het park af gaan.

    Egypte trekt me niet echt door de onrust daar, maarja gevaar voor aanslagen heb je eigenlijk overal.
    Zouden jullie naar Egypte gaan of zijn er mensen die onlangs nog geweest zijn?
    Oja we boeken wel altijd via een reisbureau, dus mochten we voor Egypte kiezen vragen we uiteraard waar het het rustigst is.

    Groetjes!
     
  2. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    #2 MadeInUSA, 20 aug 2017
    Laatst bewerkt: 20 aug 2017
    In het algemeen is de rode zee kust (tussen Sharon el sheikh en Jordanië/Israël) op veilige afstand van de onrust. Wij waren jaren geleden in Dahab, en dat is echt bedoeïenengebied, die trekken zich bijzonder weinig aan van wat er in Caïro gebeurt. De bedoeïenen zien er bijvoorbeeld geen enkel conflict in om enerzijds te bidden en vasten, en dan s avonds een joint op te steken
    En het is heel tribaal, en daardoor eigenlijk heel veilig. Want de stamhoofden voelen zich verantwoordelijk voor de toeristen, en iedereen kent iedereen, en wie aan de toeristen komt, kan rekenen op maffia-achtige represailles.

    Wij zaten trouwens niet in een resort, maar in een hotel in het dorp. Alle maaltijden buiten het ontbijt hadden we dan ook in het dorp, en de excursies werden geregeld met de Nederlandse reisleiding maar uitgevoerd door zelfstandig ondernemende locals. Ook de duikinstructeurs waren deels locals, deels Nederlands.
     
  3. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Nee, Egypte is niet een veilig land. Toeristen zijn doelwit voor terroristen en in Egypte is momenteel geen stabiele regering die kan handhaven. Hetzelfde geldt voor Tunesie.

    Ik kan Marokko wel erg aanraden, dat is een stuk rustiger en volgens mij niet erg duur.
     
  4. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Nee, Egypte zou ik niet heen gaan. Het trekt me niet, nog los van de veiligheidssituatie
     
  5. Imrw

    Imrw Bekend lid

    1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Thnx dames,

    Bij Egypte trekken mij de resorts met waterglijbanen heel erg.
    Heb ook naar Marokko gekeken maar kon daar niet echt leuke resorts vinden, als je nog tips hebt floppie?
    Willen wel graag een (verwarmd) kinderzwembad en animatie voor de kids
     
  6. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik zou op het moment ook echt niet voor Egypte kiezen. Is niet echt veilig. De tip voor Marokko wordt ook gegeven. Wij hebben daar rondgetrokken, maar ik vond het geen fijn land. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Nee, zou ik niet doen.
     
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Daar zou ik op dit moment niet heengaan. Teveel onrust en geen stabiele regering. Bedenk ook dat je bij problemen niet zomaar het land uit kunt! Een reisorganisatie kan (en wil!) Je niet zomaar helpen. En jij kunt niet de auto instappen om te vertrekken.

    Daarnaast is de hulpverlening/overheid/pers etc in het geval van een aanslag echt anders geregeld dan in de westerse wereld. Ook zijn er tal van binnenlandse problemen en conflicten (die je in een land als bijvoorbeeld Frankrijk) niet hebt.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Gewoon dom als je heen gaat. Te onrustig land.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Nee zou ik nooit doen. Zeker niet met kinderen. Turkije ook niet.
    Wat bedoel je met voorjaar? Welke maand? Marokko is dan echt nog niet lekker qua temperatuur in bijvoorbeeld april... Je kunt het vergelijken met Zuid Frankrijk dan. Ik betaal ook liever wat meer voor een stukje veiligheid voor mij en m'n gezin. En is je kind al schoolgebonden? Buiten de vakanties vallen de prijzen toch best mee voor de Canarische eilanden?
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Nee zou ik niet doen. Mooi weer in die tijd? Kijk eens naar Florida.
     
  12. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee, zeker niet met kinderen. Waarom geen Griekenland?
     
  13. Imrw

    Imrw Bekend lid

    1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Griekenland is te koud in die periode.
    We gaan in de voorjaarsvakantie, ik werk in het onderwijs.

    We hebben vandaag geboekt,
    fuerteventura is het geworden.

    Bedankt voor de reacties
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Niet stabiel genoeg en zou daar absoluut niet naar toe gaan. Daarnaast speelt ook mee dat we absoluut geen types zijn voor all in en het land mij absoluut niet trekt.

    (Hoe meer van Azië, meer groen)
     
  15. Rundeeprunwild

    Rundeeprunwild Fanatiek lid

    1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Haha ik zal wel een positieve reactie geven. Wij zijn gisteren teruggekomen van 10 dagen Hurghada (Egypte). Niets gemerkt van onrust of gevaar overigens. Heel apart dat als je op vakantie bent in een 'gevaarlijk' land je een nieuwsbericht krijgt dat je zelfs in Barcelona niet meer veilig kan zijn.
    Dus, wil je veilig blijven moet je thuis blijven :)

    Wij zijn naar het Seagull Hotel geweest, heel leuk hotel maar minder gericht op westerse bezoekers op gebied van eten. De afgelopen jaren in Dana Beach en Jungle Aqua park geweest, ook in Hurghada. Daar zou ik zeker nog wel s naar terug willen!! Die 2 hotels zijn echt heel goed.

    Alle keren gewoon via de website van Corendon geboekt, gaat prima.
     
    mamaki en Poolvos vinden dit leuk.
  16. Imrw

    Imrw Bekend lid

    1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL


    Wat leuk, een positieve reactie!
    Is er verder buiten het park veel te doen?
    Wij hebben inmiddels geboekt maar heb wel vaker getwijfeld over Egypte. Wellicht voor de toekomst!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  17. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik sta er ook nog steeds positief in. Wij zijn afgelopen jaren meerdere keren naar Egypte geweest - altijd aan de Rode zee (Hurgada 2x, Marsa Alam 3x) en nooit een moment onveilig gevoeld. Wij gaan niet op excursies ofzo - we zoeken 't ook niet op. Maar de resorts zijn prima! Gaan er zéker nog eens terug.
    Daarentegen waren zowel mijn man als ik in Stockholm toen daar recent de vrachtwagen op de mensenmassa inreed. Dus dat bewijst maar weer dat je nergens veilig bent. Waarschijnlijk zouden velen hier Stockholm, Berlijn, Barcelona of Londen verkiezen boven Egypte.
    Zoals iemand hierboven al schreef: veilig ben je thuis. But are we really? Ook in NL niet als je in een grotere stad woont, waarschijnlijk.

    Geniet van de vakantie! :) fuerteventura klinkt ook waanzinnig
     
  18. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nope. Mij niet gezien en zeker niet met kids.
    Genoeg andere opties lijkt mij voor niet zulke belachelijke prijzen.
     
  19. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Ik zou momenteel niet naar een islamitisch land zoals Egypte gaan, maar ook niet naar Tunesië of Turkije. Heb dan echt het idee dat je het opzoekt.
    Dit slaat natuurlijk eigenlijk nergens op omdat wat mensen hier boven ook al zeggen: je bent nergens veilig.
    Maar het is dan voor mij puur het gevoel. Heel eerlijk gezegd durf ik sowieso niet echt te vliegen nu, maar ik ben echt wel een schijterd.
     
  20. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar wat zou je opzoeken dan?
     

Deel Deze Pagina