zout/natrium in bronwater

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    hoeveel natrium/zout mag er maximaal in bronwater zitten om te gebruken voor de voeding? op sommige bronwaters staat niet of het geschikt is voor babyvoeding dus ik vraag me dat af.
     
  2. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    wanneer wij een dagje weg gaan nam ik meestal gewoon een flesje spa blauw mee voor de voeding.

    groetjes sandra
     
  3. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ja ik weet dat spa blauw goed is, maar hoe zit het met de velen eigen merken bronwater en andere merken waar niet op vermeld staat dat het geschikt is? iemand een idee wat de concetratie natrium max. mag zijn?
     
  4. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik weet niet wat de maximum concentratie mag zijn, maar ik zou me er niet zo druk om maken, het is zoooo weinig wat erin zit. Ik heb even op mijn fles Spa (rood dan wel) gekeken, hier zit 0,005 gram zout per liter in, en in de Bar-le-duc 0,01 gram. In een hap boterham zit al gauw 0,05 gram zout (ik ben ervan uitgegaan dat een boterham in 6 happen op is). Dus 1 hap boterham bevat 10x meer zout dan er in een liter Spa Rood zit.
    Dus: gewoon gebruiken hoor!
     
  5. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    oke dat is zeker te verwaarlozen!
     
  6. sim

    sim Niet meer actief

    ik heb water van o'lacy (eigen merk jumbo) en staat op voor bereiding van babyvoeding en voor een zoutarm dieet..
     

Deel Deze Pagina