ZW/WW en de 13 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Annie91, 14 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie91

    Annie91 Lid

    26 jun 2017
    90
    9
    8
    Vrouw
    Hallo,

    Ik heb veel gegoogled maar vind het niet heel duidelijk terug op het internet. Mijn WAZO is op 10 juni verlopen. Vanaf dat moment zou ik WW hebben tot 20 september. Na mijn WAZO heb ik me ziekgemeld ivm bekkeninstabiliteit. Voor dat ik met verlof ging zat ik ook in de ziektewet hierdoor. Ik heb me dus opnieuw ziek gemeld.

    Wat ik heb begrepen is dat dit wordt gezien als een nieuwe ziekmelding. Klopt dit?

    Verder kom ik er niet helemaal uit wat ze bedoelen met die 13 weken regel. Als ik voor die 13 weken beter ben gaat het dan van mijn WW af?

    En wat als je langer dan die 13 weken ziek bent gaat het dan van je WW af?

    Ik begrijp er dus niks meer van. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Groetjes,

    Annie
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Annie91,

    Je hebt twee vragen. De eerste vraag is: als je je na de WAZO-periode ziek wordt dit dan gezien als een nieuwe ziekmelding is. Je tweede vraag is: hoe het zit met de dertien weken als je je vanuit je WW-uitkering ziek meldt.

    Ik beantwoord deze graag.

    1e vraag. Was je voor je WAZO-verlof ziek en na je WAZO-verlof ook? Als de oorzaak hetzelfde is dan worden de periodes voor en na je WAZO-verlof bij elkaar opgeteld. Is de oorzaak anders dan telt dit als een nieuwe ziekteperiode.

    2e vraag. Ben je ziek tijdens je WW-uitkering ten gevolge van de zwangerschap of bevalling? Dan neemt de Ziektewet gelijk de betaling over maar de dertien weken WW-uitkering lopen door. Ben je langer dan 13 weken ziek dan stopt de WW-uitkering. Hier krijg je dan ook een brief over.

    Is het een idee om je vragen te stellen via Mijn UWV en dan Mijn berichten? Zij hebben inzage in je gegevens en kijken voor je na hoe het precies zit in jouw situatie.

    Ik wens je sterkte in je situatie.

    Met vriendelijke groet,

    Viktoria
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina