Borstvoeding (ingetrokken tepel), ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Papallona, 10 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Hallo dames,
    Ik wil graag borstvoeding geven als de kleine geboren is (als dit lukt natuurlijk). Maar nou heb ik bij 1 borst een ingetrokken tepel. Hoe moet ik hier mee omgaan? Kan borstvoeding dan nog wel? Zijn er hier mogelijkheden voor? Of groeit de tepel nog nu ik zwanger ben? Ook mijn andere tepel is niet erg groot maar deze is niet ingetrokken.

    Groetjes
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik weet niet hoe zoiets groeit.

    Maar ik weet wel dat tijdens mijn cursus borstvoeding (van la leche league) werd aangegeven dat je zeker weten bv kan geven met ingetrokken tepels. Wellicht een idee om op de facebook vn lll dit te vragen??
     
  3. Ctje1987

    Ctje1987 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat heb ik ook aan een kant. Vormt hier totaal geen probleem, bij mij is het echter wel zo dat als mijn zoontje aan die kant drinkt, de tepel gewoon naar buiten komt zeg maar.
     
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik heb dat hier ook aan een kant, en bij beide dochters totaal geen problemen gehad met borstvoeding geven. Het aanleggen kost in het begin wat meer moeite, maar eens je baby de tepel te pakken heeft komt deze er vanzelf uit.

    In het begin heb ik weleens een tepelhoedje gebruikt om het iets makkelijker te maken.
     
  5. Ivy1979

    Ivy1979 Bekend lid

    29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had ook een ingetrokken tepel en dat gaf totaal geen problemen. Mijn dochter zoog de tepel gewoon naar buiten. Ik heb ruim 7 maanden borstvoeding gegeven, de tepel is nu ook niet meer ingetrokken.
     
  6. linkydink

    linkydink Actief lid

    29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, zoals hierboven geschreven kan het gewoon lukken. Gewoon eerst proberen dus!

    Mocht dat niet lukken, wat bij mij het geval was, kun je ook met een tepelhoedje voeden. Ik doe het zo nu al bijna 7 weken en dat gaat perfect! 😊 Mijn tepels zijn beide erg plat en komen er ook niet echt uit, zeker niet als mijn borsren vol melk zitten.

    En je kunt natuurlijk ook altijd een lactatiekundige om advies vragen
     
  7. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Ja hoor dat kan prima. Verdiep je eens in een voor vormer voor tijdens de zwangerschap en het gebruik van tepelhoedje mocht je kindje in het begin moeite hebben de tepel te pakken of vast houden. Daarnaast kun je op consult bij een lactatiekundige in je zwangerschap voor tips en advies. Echt goed om je er vast in te verdiepen. Het kan namelijk gelijk goed gaan of toch wat start problemen geven. Dan kun je die de baas :)
     
  8. Memommy

    Memommy Actief lid

    10 dec 2016
    209
    2
    18
    Ik lees mee zelfde probleem en vond t super gevoellig pijnlijk hopelijk tips
     
  9. Annabel26

    Annabel26 Fanatiek lid

    25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hier ook geen problemen, had in het begin een handpomp voor borstvoeding, om de tepel net iets meer naar voren te laten komen.
     
  10. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Vanaf wanneer zou ik hier hulp voor kunnen inschakelen? In de zin van uitleg van een lactatiedeakundige oid?
     
  11. Sterre01

    Sterre01 Fanatiek lid

    29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Precies dit, deed ik ook. Ook had ik een tepelhoedje van m.edela dat werkte perfect.
     

Deel Deze Pagina