Zwaar verkouden, bezwaard om ziek te melden

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sjadaan, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjadaan

    Sjadaan Niet meer actief

    Momenteel ben ik 32wk zwanger en zwaar verkouden, benauwd, hoesten en snotteren. Over 2 weken ga ik met verlof en daarom voel ik me nogal bezwaard om me ziek te melden, ook omdat ik "maar" 3 dagen werk en hierna 6mnd vrij ben. Ook omdat het best druk is. Maar wat verlang ik er naar om mijn zoontje een dagje naar de opvang te brengen en even goed uit te snotteren in bed met verse jus en vooral rust. Ik heb geen koorts dus zou theoretisch in staat moeten zijn om te gaan werken. Voel me ook schuldig om niet te gaan en iets zegt me dat ik moet doorzetten... wat zouden jullie doen?
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je niet zwanger was geweest ... wat had je dan gedaan... juist .... ziek melden om goed uit te zieken.

    Ik begrijp je punt, maar juist nu moet je goed om jezelf denken en om het wonder in je buik,
     
    Leeuwtje83 en Lies1611 vinden dit leuk.
  3. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Idd, gewoon ziekmelden. Je collegas willen toch ook niet dat jij over ze heen zit te snotteren? Laat je bacillen maar lekker thuis ;)
     
  4. Sjadaan

    Sjadaan Niet meer actief

    Ja jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Zo kan ik ook niet werken, ze zien me aankomen met mijn mega snotkop. Ik heb me idd ziekgemeld, t is niet anders...
     
    Leeuwtje83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina