Zwanger, borstvoeding en afvallen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ukkie1985, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben momenteel zwanger van ons derde kindje waar we heel blij mee zijn. En net zoals bij de andere zwangerschappen ben ik erg misselijk en moet ik veel spugen. Sinds ik weet dat ik zwanger ben, ben ik dan ook al 4kg afgevallen. Bij mijn vorige zwangerschappen was dit 7kg, maar momenteel voed ik mijn jongste zoon van 1jaar nog zo'n 3-4x per 24uur. Kan het afvallen nu kwaad wat betreft de borstvoeding?

    Het liefst wil ik nog niet stoppen aangezien mijn zoon het nog erg graag wil (en geen fles pakt).

    Medicatie voor de misselijkheid durf ik niet te nemen aangezien je daar suf en moe van wordt en ik iedere dag 3 kwartier enkele reis moet rijden voor mijn werk.

    Alvast bedankt!
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Voor zover ik weet zal je lichaam zorgen voor goede voeding voor je kindje wat nu nog drinkt. Wanneer je echt zoveel gaat afvallen dat het ook heel snel gaat dan kunnen er stoffen vrijkomen in je moedermelk. Kijk wat je wel kunt eten aan goede stoffen (en binnenhouden)
    Overleg evt. met een diƫtist die verstand heeft van borstvoeding: bijvoorbeeld Stefan Kleintjes: je vindt hem via borstvoeding.com. Je kunt een telefonisch of mailconsult aanvragen, meestal heb je binnen een dag of 2 reactie!
    Succes!
     

Deel Deze Pagina