Zwanger contract loopt December af

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mxm, 10 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Hey allemaal,

    Ik werk in de kinderopvang met een contract van 9 uur per week (jaarcontract) (afgelopen Mei contract opengebroken van 0 uren naar 9 uren, maar wanneer het contract afloopt blijft hetzelfde)

    Die 9 uur heb ik meer gekregen omdat ik de vaste invaller ben op de maandag, dinsdag en donderdag middag op de BSO, en de rest val ik gewoon overal en nergens in.

    Ik heb in April een gesprek gehad met leidinggevende en verteld dat ik zwanger ben. Hierbij gaf ik ook aan wat ik straks wil gaan werken. Ik kreeg als antwoord: “Dat weet ik nu nog niet, dat moeten we maar in de aankomende maanden bekijken, het duurt nog even voor je met verlof gaat, je mag als je wilt je vakantie achter je verlof aan plakken, en als je minder wilt werken of alleen BSO is dat ook prima” Dus ik had een beetje een gemengd gevoel. Fijn dat ze aangeeft dat ik vakantie mag opnemen erna of ervoor, maar toch een beetje gekkig. Ook vond ik het misschien een beetje jammer dat ze niet kon aangeven wat ik straks kan gaan werken.

    Ook heb ik vorige week of de week ervoor een mail gestuurd met daarin; “Dat ik er een beetje mee zit, en graag wil weten wat ik straks ga werken, ook ivm kinderopvang aanvragen enzv”. Geen reactie op terug gehad, wel andere mailtjes gehad van leidinggevende. Dus ik dacht, dan stuur ik nogmaals deze mail, weer geen reactie. Vond ik wel wat vreemd.. waarom geen reactie erop van: “Laten we dit in een gesprek bespreken”? Uiteindelijk heb ik dan na een week zelf maar een mail gestuurd met de vraag of we binnekort in gesprek kunnen gaan, en dit word aanstaande maandag (morgen).

    Ik heb het idee, omdat mijn contract in December afloopt, en ik in Oktober met verlof ga, en dus in December nog in mijn verlof zit, dat ze mijn contract niet gaan verlengen. En dat er daarom niet word gereageerd op mijn mail, en dat ik maar vakantie mag opnemen ervoor of erna. (omdat ik daar sowieso nog recht op heb want ik neem dit jaar geen vakantie op). Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben straks. En hoor dan liever nu dat m’n contract niet verlengd word, dan straks voor ik met verlof ga.. wat denken jullie?
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap jou heel goed, ik zou hetzelfde denken na zo'n gesprek en vervolgens geen reactie op jouw mails.
    Ik hoop dat ze je enigszins duidelijkheid kan geven tijdens het gesprek.
     
    mxm vindt dit leuk.
  3. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Dankje! Ik hoop natuurlijk dat ik er gewoon kan blijven werken.. want ik vind het erg leuk! Maar ze weet dat ik niet meer 5 dagen beschikbaar kan zijn straks.. ik ben er een beetje bang voor.. morgen om 12:00 het gesprek.
     
  4. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Wat apart dat je leidinggevende niet reageert. Het is dat je het gesprek nu al heb gehad anders zou ik normaal het hoger opzoeken en om je leidinggevende heen gaan. Ik hoop dat het gesprek voor jou positief is uitgevallen.
     
  5. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Het was inderdaad erg vreemd dat ze er niet op reageerde. Kwam voor mij een beetje verkeerd over.

    Ik heb het gesprek inmiddels gehad vanmiddag. Ze zei inderdaad dat ze dit niet via de mail wou doen, en hierover in gesprek wou gaan ook, maar dat ik haar net voor was.

    Goed gesprek, ik heb nu een 9 uur contract zoals ik zei. Deze loopt tot en met 1 December 2018, ik kom zo om en nabij Februari 2019 weer terug van mijn verlof. Ik heb wat vaste dagen gekregen die we gaan aanhouden. De vrijdagmiddag (6,5 uur), de dinsdag middag (3,5 uur), de donderdag middag (3,5 uur). Dit blijft staan. Dan kom ik voor dan op 13,5 uur per week uit. De dinsdag en donderdag zijn de dagen waarop ze het meeste inval nodig hebben ook in de ochtenden, dus mocht ik er zeker wel vanuit gaan dat ik dan ook wel de ochtenden erbij word gepland op die dagen. (Ik heb aangegeven dat ik niet de VSO 700-830 ga werken en dan pas weer s’middags de BSO, dus dit weet ze ook en dit snapte ze uiteraard, dus ga ik ervan uit dat het dan tot een uur of 12 word, dan vind ik het niet erg om 3 uurtjes tussendoor “pauze” te hebben. Het is al beter dan 6 uur tussendoor) en wou ze eventueel mijn contract wel ophogen tegen die tijd. Dus dan zal het naar een 15 uur contract gaan? Zoiets verwacht ik dan.

    Totaal andere wending dan ik eigenlijk had gedacht. Ging er best wel wat zenuwwachtig in. Maar het is toch wel goed gekomen. Beter dan dat ik had gehoopt! :)
     
    lorreke en chicca vinden dit leuk.
  6. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    oh wat een mooi bericht zeg!! Fijn dat het goed uitpakt en dat je er zelfs meer uren kan draaien. Nou ga je toch met een fijn gevoel aan het werk en met verlof tegen die tijd.
     
    mxm vindt dit leuk.
  7. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Nou, echt wel! Heel fijn. Zat er echt wel even mee. Wil altijd graag met dingen weten waar ik aan toe ben, en hiermee vooral ook.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat fijn voor je. Hier ben ik ook angstig. Heb een contract tot en met november en we gaan voor een tweede. Maargoed. Tijdens de eerste was ik gedetacheerd toen ik moest vertellen dat ik zwanger was. Het resultaat? Ik kreeg na mn verlof een jaarcontract :roflmao:
     
    mxm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina