Zwanger, dankbaar maar oh zo spannend!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Siem98, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fijn dat het zo snel gelukt is. Ik snap je angst want je leest er veel over. Maar de eerste weken dat het zo pril is doe je helemaal niks tegen en afwachten op de echo, dat is het enige waar je op kan zien of het goed of fout zit. Ik heb zelf 2miskramen gehad. Maar heb na de 1e miskraam wel een gezonde dochter gekregen. Voor deze zwangerschap heb ik ook een miskraam gehad. En nu weer 'gezond' zwanger.

    Geniet er tot zover van, en hoop en duim voor je op een goeie echo met een mooi kloppend hartje!
     
  2. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik herken de onzekerheid wel.. vooral omdat ik zelf flink bloedverlies heb gehad en bij een vroege echo met 6 weken was er alleen een restje weefsel te zien.. dus folder mee over miskraam. 2 weken later controle om te zien of baarmoeder intussen leeg was.. boem. Baby. Kloppend hartje. Sindsdien nog een paar echo's gehad (jeej!) En vorige week de acrobaat in mijn buik flink zien springen. Maandag 12 weken zwanger :)

    Ik ben goed in mezelf naar beneden praten.. dus als ik idd al die verhalen lees over miskramen en missed abortions hier op t forum ga ik er vanuit dat mij dat ook vast zou gebeuren. Nu ik bijna 12 weken ben is die angst bijna weg.
     
    Siem98 vindt dit leuk.
  3. keco

    keco Lid

    25 mei 2018
    46
    27
    18
    Vrouw
    Ja ik ken t gevoep

    Oh jeetje dat is niet fijn zeg als je gelijk zo'n persoon heb. Ik had echt t tegenovergestelde.

    Je kunt anders de volgende keer ook je huisarts misschien bellen?
    Het is natuurlijk ook zo dat het allemaal nog pril is, maar dat wist je zelf natuurlijk ook al dus dat had ze niet zo hoeven te zeggen.

    Tis maar dat ik toevallig bij 7 weken al een echo mag ivm medisch. Maar anders mocht ik dat ook sws, maar dan op eigen kosten.

    Misschien kun je dat ook vragen? En mss hebben ze nog een ander persoon werken of is zij echt de enige?

    Daarna bij 10 weken heb ik de termijnecho, dat is wat jij denk ik gelijk krijg bij je inschrijving. Maar je bloeding is toch niet door gaan zetten?

    Het zijn spannende tijden voor ons eh, maar probeer er echt van te genieten hoor
     
    xxxEllen87xxx en Siem98 vinden dit leuk.
  4. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Aller eerst gefeliciteerd! en oh getsie! Dat is een heel vreemd vogel de verloskundige.
    Juist als een persoon zwanger is wil je die zo goed mogelijk kunnen helpen en geruststellen.
    Ik snap helemaal waarom je bij haar weg wil. Heel vreemd ook. Doe vooral rustig aan, en geniet ervan! Hoop dat je er alsnog doorheen komt met haar de komende 9 maanden haha
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  5. Siem98

    Siem98 Actief lid

    27 aug 2018
    120
    136
    43
    Vrouw
    Wauw! Super mooi om te lezen dat je wondertje alsnog is blijven plakken. Geniet ervan. En gefeliciteerd! Ik probeer er nu langzamerhand van te genieten.
     
    SophieSoHappy vindt dit leuk.
  6. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Ja ik ben heel benieuwd 21 september.
    Ik wil eigenlijk eerder gaan haha. Heb geen geduld!
     
  7. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Ja idd maar gelukkig is de angst al minder. Heb ook niet meer gevloeid.
    Hoe gaat het met jou?
     
    keco vindt dit leuk.
  8. keco

    keco Lid

    25 mei 2018
    46
    27
    18
    Vrouw
    Ok gelukkig maar meid!

    Ja met mij gaat t wel oke, vanaf begin al last van borsten en erge onderrugpijn. Voorderest zn gangetje. Heb jij daar ook zo'n last van?
     
    xxxEllen87xxx vindt dit leuk.
  9. xxxEllen87xxx

    xxxEllen87xxx Bekend lid

    18 aug 2018
    549
    387
    63
    Vrouw
    Ik heb ook last van zere borsten. Vooral de tepels :-d vandaag had ik ook hoofdpijn en ik ben heel snel moe..
    Soms ook wat misselijk maar mag nog niet klagen.

    Ohja en mijn vriend vind dat ik last heb van mijn hormonen maar zelf zie ik dat niet zo haha.
     

Deel Deze Pagina