Zwanger en aangenomen met vast contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door motormuis, 29 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. motormuis

    motormuis Actief lid

    24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Hoi dames,

    Mijn werk is momenteel niet om de hoek, met files kan ik er makkelijk een uur over doen. Dit werd voor mij steeds zwaarder en ging me erg tegen staan. Nu blijkt dat mijn afdeling gaat verhuizen, nog verder weg, dit zag ik totaal niet zitten. Ik zou dan na mijn verlof moeten beginnen op de nieuwe plek. Toch had ik net 2 weken eerder een vast contract gekregen en een beetje stabiliteit met twee kindjes is wel fijn.

    Toen ik 26 weken zwanger was, heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en gesolliciteerd op een functie en afdeling binnen mijn dorp, 5 minuten fietsen. Zelfde doelgroep, vast contract, ook voor 32 uur. Nooit verwacht dat ik zou worden aangenomen, maar ik wilde het geprobeerd hebben. Tijdens het gesprek open en eerlijk geweest en gezegd dat ik over 10 weken met verlof zou gaan. Ik schatte mijn kansen nihil, maar verrek, na 5 dagen het verrassende telefoontje dat ze me graag wilden hebben en of het al vanaf 1 juni kon zijn. Dit betekent dat ze mijn verlof overnemen en de proeftijd van 2 maanden al voorbij zijn als ik in september begin.

    Ik was stomverbaasd!!! Met dit verhaal hoop ik een hoop positiviteit over te brengen, andere zwangere vrouwen te inspireren en te laten weten dat het niet onmogelijk is om een baan te zoeken terwijl je zwanger bent. De drempel is vaak hoog omdat de kansen zo laag worden ingeschat, maar niets is onmogelijk! Waar een wil is, is een weg ook al lijken je kansen nihil!

    Vrouwenpower dames!!!!!!!
     
    Isayez, Blosjes, Xavv en 23 anderen vinden dit leuk.
  2. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hé wat goed, gefeliciteerd !
    Voor mij, precies vandaag, net even de opsteker na wat narigheid in ons werkteam... ik kwam toevallig een interessante vacature tegen en met jouw berichtje in mijn achterhoofd heb ik ze een heel eerlijk berichtje gestuurd: ik ben zwanger maar wel erg enthousiast...
    zal vast niks worden máár niet geprobeerd is sowieso niks natuurlijk.
     
    motormuis vindt dit leuk.
  3. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Wauw wat gaaf en goed om te horen!!! :) Ik zit momenteel in een tijdelijk contract en gaat niet mega goed met de organisatie dus ik houd mijn ogen momenteel wel open voor iets anders... Dit geeft hoop!
     
    motormuis vindt dit leuk.
  4. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Hier 3 dagen na mijn verlof een vastcontract gekregen. Totaal niet verwacht. Maar helemaal geweldig!!!
     
    motormuis vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Top! Geeft mij weer hoop.
    Ik ga 1 mei starten bij mijn droombaan, krijg een vast contract met 2 maanden proeftijd, helaas kwam ik er een dag na het tekenen van dit contract en opzeggen van mijn huidige baan achter dat ik zwanger ben.
    Ben bang dat ze me in mijn proeftijd laten gaan en ik straks als zwangere op straat sta.
     
    motormuis vindt dit leuk.
  6. motormuis

    motormuis Actief lid

    24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    @Zonnebloem92 Tot de 6 maanden hoef je nog niets te vertellen over je zwangerschap toch? Dan zou ik gewoon de proeftijd doorkomen, zien ze je kwaliteiten en wordt je niet afgerekend. Je weet nooit. Hoever ben je nu?

    @baby2011 gefeliciteerd, wat een goed nieuws zeg!

    @ingii89 @kikker1 wat spannend! Ben heel benieuwd naar de uitkomst!
     
    baby2011 vindt dit leuk.
  7. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ik ben zelf werkgever en weet hoe schaars goede mensen zijn. Zwanger ben je tijdelijk maar talent blijft. Een goede werkgever ziet dat ook. Gefeliciteerd met je nieuwe baan en deze mooie opsteker!
     
    Olifantje, NORAH1979, Beertje8 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. motormuis

    motormuis Actief lid

    24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Wat een mooie woorden! Klinkt als een hele goede werkgever :)
     
  9. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik had geen sollicitatie meer verstuurd, wel dat eerste mailcontact gehad en aan de hand daarvan waren ze erg geïnteresseerd en dus ben ik uitgenodigd voor een gesprek morgen :eek::)

    Dubbel alleen dat we afgelopen week hebben ontdekt dat mijn zwangerschap is geëindigd in een missed abortion...
     
  10. motormuis

    motormuis Actief lid

    24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    @kikker1 Ah nee wat heftig! Hoever was je? Hoe voel je je nu? Sterkte :( :(

    Wel heel positief dat je mag komen! Nog een positieve ervaring! Misschien staat je hoofd er nu niet naar, maar ik wil je toch heel veel succes wensen morgen! Laat je even weten hoe het ging?
     
    kikker1 vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier ook zwanger gesolliciteerd en niets gezegd (detacheringsbasis). Werd aangenomen en met 12 wk wel verteld. Ik mocht na mijn verlof terug komen en heb een jaarcontract gekregen! :)
     
    motormuis en kikker1 vinden dit leuk.
  12. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    Wauw! goed nieuws!

    Had je wel in je brief verteld dat je zwanger bent?
    heb nu namelijk ook een geweldige vacature gezien, alleen ben ik nu 29 week zwanger, dus twijfel enorm .
     
  13. motormuis

    motormuis Actief lid

    24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Ik zal het zeker proberen! Niet geschoten altijd mis!
    Ik had het niet in mijn brief vermeld, wel tijdens het gesprek meteen open kaart gespeeld. Niet te lang op in gegaan, maar vooral de kwaliteiten benoemd. Daarmee het accent gelegd op de meerwaarde om op me te 'wachten'.

    Klinkt arrogant en van nature ben ik een onzeker vogeltje, maar het heeft wel gewerkt! ;)

    Hou me op de hoogte hoe en wat, ben heel benieuwd!
     
  14. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    Bij mij kan je er ook niet omheen haha dus zal het wel gelijk moeten zeggen dan.
    ik ben ook echt geen ster om mezelf te verkopen en altijd mega zenuwachtig ,
    Meerwaarde van op mij te wachten zou ik ook niet weten haha..
    ik kan daar dan toch pas na mijn verlof beginnen namelijk.

    lastig... twijfel enorm, komen vast nog wel meerdere vacatures voorbij,
    zit nu in de zorg en wil graag uit de onregelmatigheid en feestdagen ;)
    nu iets gezien voor bij sanquin, en die zijn open dinsdag en woensdag 8-20 donderdag 12.30-20 en vrijdag 8-15.30 en indien een feestdag erop valt zijn ze ook dicht ;) lijkt me dus ideaal.
     
  15. motormuis

    motormuis Actief lid

    24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland

    Ik begin er ook pas na mijn verlof, heb vooral de nadruk erop gelegd wat mij het wachten waard maakte. Geloofden ze volgens mij wel in.. :p

    Ik snap dat je uit de onregelmatigheid wil, heb er dit keer wel weer voor gekozen, maar hoop toch wel met een paar jaar door re stromen naar ambulante zorg ofzo.. onregelmatigheid met gezin kan er op sommige momenten best inhakken vind ik zelf!

    Toch als de vacature je echt wat lijkt dan zal ik het gewoon proberen! Je weet nooit waar het op uitloopt of welke mogelijkheden er zijn! Ik dacht dat ik kansloos was, toch hebben ze voor me gekozen :)
     
    lorreke vindt dit leuk.
  16. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.097
    113
    Vrouw
    D
    M
    Hier ook met 28 weken zwangerschap te horen gekregen dat mijn contract tijdens mijn verlof zou worden omgezet in een vast contract! Het kan dus zeker als je goed werk levert!
     
    motormuis vindt dit leuk.
  17. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Super zeg. Gefeliciteerd!
     
  18. motormuis

    motormuis Actief lid

    24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Jeeeej! Nog een succes verhaal! Ben heel benieuwd of er nog meerdere vrouwen zich aansluiten met zulke verhalen! :)
     
  19. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Ik heb met 34 weken zwanger (en een enorme buik) een sollicitatiegesprek gehad bij wat mij een droombaan leek. Een dag later hoorde ik dat ik was aangenomen en na mijn verlof mocht beginnen. Ik had niet in mijn brief gezet dat ik zwanger was en ze waren wel even verbaasd toen ik met zo’n grote buik binnen kwam, maar ze waren meer dan overtuigd van mijn kwaliteiten en ik ben dus aangenomen. Dat is 3 jaar geleden en ik werk er nog steeds.
     
    motormuis en lorreke vinden dit leuk.
  20. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    Wauw!! mooie verhalen hoor!!

    Ik ben alleen erg slecht in mezelf verkopen
     

Deel Deze Pagina