Zwanger en bang

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Anne201, 24 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    hallo allemaal, op 3 juli heb ik positief getest. Zo blij!
    Nou kreeg ik een week daarna voor het eerst bij het afvegen donkerbruin verlies. Dit is tot nog toe zo gebleven.
    Tot ik vorige week wat buikpijn had en ik maar de wc ging. Toen ongeveer 3 theelepeltjes (zonder stolsels) helderrood verloren.
    Was er zo onzeker en bang door geworden dat ik toch de vk heb gebeld afgelopen zaterdag.
    Zondagavond om 8 uur mocht ik komen voor een echo, zo fijn!
    Er was een piepklein garnaaltje van net 6 weken te zien met een prima sterke hartactie. 'Vastgeplakt' aan het dooierzakje zoals de vk het zegt.
    Nou vandaag nog steeds donkerbruin verlies, en vanavond bij het afvegen weer een veeg helderrood.
    Ik word er moedeloos en vooral zoooo bang van.
    Vk zegt dat zodra het hartje mooi klopt er een kans van 3% bestaat dat het toch nog stopt.
    Ze heeft me proberen gerust te stellen maar het is zo verdomde lastig....
    Bestaat er geen klok die ik in ieder geval 6 weken (tot na de 12 weken) kan opdraaien?
     
  2. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik heb bij 2 zwangerschappen in het eerste trimester bloedverlies gehad. Was bij mij door gevoelige baarmoedermond en een keer een bloeding in de baarmoeder gehad, rond 10 weken, dat is ook uiteindelijk goed gegaan. De keer dat ik juist in het 2e trimester bloedverlies had is het fout gegaan.
    Snap dat je er heel onzeker van wordt. Helaas kan niemand je garanderen dat het goed gaat, maar dat kan dus wel heel goed. Je hebt er helaas gewoon geen controle over en moet maar afwachten... maar volgens mij komt bloedverlies in eerste trimester best vaak voor... sterkte!
     
  3. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ook ik heb in mijn eerste trimester bloedverlies gehad en heb nu een vrolijke dochter op schoot. Bloedverlies komt in de eerste 3 maanden echt regelmatig voor. Ik dacht dat ik toendertijd ergens had gelezen de helft van de vrouwen. Ze zoeken zelfs geen oorzaak in het eerste trimester is mijn ervaring. Enkel een kloppend hartje. Pas bij bloedingen in het tweede trimester gaan ze op zoek naar waarom je bloed.
     
  4. onkruidbloem

    onkruidbloem Actief lid

    27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, dus snap je heel goed. Maar dat het hartje klopt is al een heel goed teken, probeer daarop te vertrouwen. Ik had 11 dagen bloedverlies en nu al 4 dagen niks :) Wanneer heb je de volgende echo?
     
  5. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik heb ook bloedverlies gehad in mijn zwangerschap. Met 5+3 weken en rond de 14weken nogmaals, ik was ook enorm bang, eerlijk gezegd. Inmiddels heb ik een zoontje van een maand oud. Vertrouw op het hartje dat je hebt zien kloppen! Misschien een te intieme vraag, waar je voor mij geen antwoord op hoeft te geven.. ;) maar ben je voor het helderrode verlies intiem met je vriend/man geweest? Dat zou het kunnen zijn omdat je daar beneden beter doorbloed bent nu en een adertje geknapt is.
     
  6. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Aanstaande vrijdag om half 8. Nog steeds telkens heel donkerbruin verlies en net weer wat helderrood bij het afvegen. Zucht
     
  7. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Mag je best vragen hoor. Maar nee, de laatste x intiem was 2 dagen voordat ik het heldere bloed verloor....
     

Deel Deze Pagina