Zwanger en hond

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Stefaniv, 16 apr 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefaniv

    Stefaniv Nieuw lid

    16 apr 2018
    3
    2
    3
    Dag allemaal!

    Ik weet nu sinds vrijdag dat ook ik zwanger ben! Absoluut niet zo snel verwacht, in januari gestopt met de nuvaring en nooit echt moeite gedaan om zwanger te worden.
    Ben nu +- 5 weken!

    Nu heb ik gemerkt dat mijn hond (een husky) de laatste dagen echt continue naast me komt liggen en zijn neus in mijn gezicht wilt duwen.. Hij probeert mij dan ook telkens te likken..

    Zijn er hier nog mensen die ander gedrag bij hun hond vaststellen door de zwangerschap?

    Groetjes!
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Jup. Mijn honden (en katten) zijn dan mega verliefd. Toen ik destijds een miskraam kreeg merkte ik ook aan de hond dat het fout was, die wou niks meer van mij weten.

    Gefeliciteerd!
     
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

    Mijn hond lijkt meer over mij te waken sinds ik zwanger ben. Als er andere honden lopen, hoe ver ook, hij moet naar ze blaffen.
     
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    In huis geen verschil. Ik merk de laatste dagen wel dat onze jongste wat oplettender is buiten. Honden nakijken, mensen in de gaten houden, dat soort dingen.
     
  5. Stefaniv

    Stefaniv Nieuw lid

    16 apr 2018
    3
    2
    3
    Hoy! Wat fijn om te horen!
    Ik heb nu ook ergens nog schrik voor een miskraam, vorige week had ik enorm veel pijn aan mijn borsten (daarom ook vrijdag een test gedaan), nu dinsdag al bijna niets meer. Ben ook niet misselijk ofzo!

    Ik hoop echt dat ik gewoon een goede zwangerschap heb, zonder kwaaltjes! :(
    Dinsdag eerste echo op 6 weken, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust al een beetje!
     
  6. Anonise

    Anonise Bekend lid

    21 feb 2017
    588
    315
    63
    Gefeliciteerd! Hier 1 hondje wat heel graag over mijn buik komt kroelen (kleintje) en 1 hond die voor zover mogelijk nog aanhankelijker is geworden, komt vaak tegen me aan liggen met zijn kop tegen mijn buik (tot ze gaat schoppen). Maar wat ik zelf erg prettig vindt is dat hij nauwelijks meer aan de lijn trekt tenzij we bijvoorbeeld richting het trainingsveld lopen (dat is té leuk). Als hij bij mijn vriend trekt en we wisselen van lijn dan komt hij spontaan heel verliefd naast me lopen..

    Wat betreft je onzekerheid, dat hoort er helaas bij op het begin.. Hier in het begin ook alleen gevoelige borsten maar vanaf 6 / 6.5 week begon de misselijkheid pas (met spugen) die werd helaas steeds erger, tot de 16 weken toen werd het weer minder.. Dus hoe stom het ook klinkt (je denkt nu waarschijnlijk maar ik ben graag misselijk als me dat meer vertrouwen geeft) geniet er toch van als je niet misselijk bent.. Hopelijk kan je dinsdag al een mooi hartje zien kloppen!
     
  7. Stefaniv

    Stefaniv Nieuw lid

    16 apr 2018
    3
    2
    3
    Het trekken aan de lijn merk ik hier ook wel (hebben een husky dus die trok van nature zowizo wel veel). Als ik met hem ga wandelen is het trekken 0 momenteel.

    Ik vind het allemaal echt spannend, ben 23 nu, is mijn eerste kindje nu en het zwanger worden is verlopen zoals ik het altijd wou. Geen druk op als het zo was dan was het zo, .. Dus vandaar ook extra de hoop dat alles goed blijft!
     
    Anonise en Thea23 vinden dit leuk.
  8. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier kwam de kat van mn moeder helemaal langs me buik liggen en ging blazen als iemand met hand bij buik kwam
     
  9. Adrianaj

    Adrianaj Actief lid

    25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar dit. Mijn hond ( Bully xtreme ) komt ook de heletijd bij me liggen kroelen alsof die een klein hondje is. Af en toe aan me buik snuffelen. En vorig jaar toen ik 2 x een mk heb gehad was die ook zo lief. Denk echt dat ze voelen wat er met je aan de hand is !
     
  10. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    onze hond lag ineens bij me op de bank met der kop op mijn buik terwijl ze (grote witte herder) niet op de bank mocht.
    alleen zij werd echt té waaks. ik kon haar niet meer uitlaten. na de geboorte ook echt dikke vriendjes met ons zoontje.
    helaas is ze er niet meer om deze zwangerschap mee te maken maar ik weet zeker dat ze hetzelfde gedrag zou hebben getoond en de beste vriendjes wilde zijn met de baby.

    ook de schuwe kat van mijn schoonouders die eigenlijk nooit zichtbaar is lag vorige zwangerschap ineens altijd op mn buik.
     
  11. Stampertje1

    Stampertje1 Niet meer actief

    Ja onze hond ligt op mijn buik
    En word bij tijden knetter gek van het geblaf zo waaks
     
  12. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Nou onze hond heeft er helemaal niks op uitgedaan de hele zwangerschap niks gemerkt totdat ik weeen kreeg week niet meer van mijn zijde nu is mijn zoon 11 maanden en hij ligt altijd voor de ik bedoel de hond dus he haha slaapkamerdeur te slapen wanneer hij naar bed gaat. Hond is nu 14 jaar jack russel
     
  13. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Deze draak ligt altijd bij mij. Hij was al aanhankelijk maar nu al helemaal.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Salvatore vindt dit leuk.
  14. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja toen ik zwanger was en het uiteindelijk een miskraam werd. Wou mijn Chihuahua (anders past het niet haha) in mijn pyjama broek liggen.
    (Toen wist ik nog niet dat het fout zou gaan, zij blijkbaar al wel) ;)
     
  15. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!! Geen ervaring met honden, maar mijn katten zijn geen steek veranderd :p past ook wel bij ze, natuurlijk.

    Wilde toch even reageren om te zeggen dat ik hoop dat je je niet zoveel zorgen maakt. Deze zwangerschap heb ik (afgezien van een extra cupmaat) helemaal geen symptomen gehad in het begin. Niks noppes nada. Probeer te genieten en de echo af te wachten!
     
  16. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Bij mijn eerste zwangerschap begon onze toenmalige hond ineens enorm 'vervelend' te worden bij het uitlaten. Uitvallen tegen andere honden, zelfs naar mensen, terwijl we dat gedrag er al een jaar intensief uit hadden getraind. Ik werd er moedeloos van. Waarom?!
    2weken later bleek ik bijna 7wk zwanger te zijn.

    Ze bleef de hele zwangerschap (extreem) beschermend richting mij. Niemand mocht in mijn buurt komen als we op straat liepen. Maar, ze luisterde ineens stukken beter aan de lijn. Als er een hond in het vizier kwam waarvan ik wist dat ze elkaar niet lagen en ik haar dan naast me liet zitten, bleef ze ook zitten zonder mopperen. Bij mijn vriend hing ze bij de betreffende hond met dr volle 60 kilo in de riem.

    Oké behalve de ene keer toen ik er niet op bedacht was en de andere kant op keek terwijl er een onbekende hond passeerde die haar de hele tijd bleef aanstaren. Toen zat ik met 36weken op mijn knieën in de modder. :oops::|

    Na de bevalling was ze weer keurig haar brave zelf. Negeerde andere honden en mensen, en was helemaal blij met de baby.

    Inmiddels een andere hond, en die is, net als de katten, niet uit mijn buurt te slaan. :rolleyes:
    Momenteel ook n kat op schoot...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Leed

    Leed Bekend lid

    14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oh ja zeker weten merk ik aan mijn hond en katten verschil. Hond hangt nog meer aan mij, volgt me letterlijk overal naartoe. Soms tot op het irritante. Bij mijn eerste zwangerschap was hij veel meer afstandelijker, waarschijnlijk omdat ik toen zelf veel onzekerder was.

    Ik heb vijf katten, twee ervan zijn nog kroeleriger geworden. Liggen nu altijd op of tegen mij aan.
    Bij de bevallig van de eerste weken ze geen cm van mij opzij toen we nog thuis waren. Zelfs de vk heeft later nog aangegeven dat het heel bijzonder was aangezien katten meestal wel weg gaan als er een vreemde bij komt. Dit was voor mij toch wel het mooiste compliment.
    Ja, mijn hond en katten zijn echt mijn furryfamily
     
  18. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Mijn hond vraagt naar mijn idee iets meer om aandacht van mij. De katten zijn altijd al schootbeesten dus daar merk ik weinig aan :roflmao:

    Ik zou willen dat mijn hond minder zou trekken aan de riem...
     
  19. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Aan mijn husky was niks veranderd :pEn gefeliciteerd trouwens !!
     

Deel Deze Pagina