is dit normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cyntje78, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb vanmorgen de VK hier in mijn woonplaats gebelt ivm mijn zwangerschap. Zo blij als ik was om te mogen bellen, zo teleurgesteld hing ik op :(

    De vrouw aan de telefoon vroeg me "hoelang ben je zwanger?" "Ohh...bel dan maar volgende week donderdag terug voor een afspraak"

    Nu snap ik wel.... tis nog zo pril... er kan nog vanalles mis gaan, maar toch... het voelde niet zo fijn. Ik ben zo blij, voor hun is het dagelijkse kost... én het klopt niet met wat er op hun site staat. Op hun site staat het allemaal zo mooi beschreven "zodra u weet blablabla, mag u bellen voor een intakegesprek blablabla...
    Oja, en ik moest 3 x bellen omdat ik 2 x in de wacht ben gezet en er 2 x uitgeknikkerd ben :(

    Het is gewoon niet wat ik verwacht had.... waarom kon er niet meteen een afspraak gemaakt worden? En waarom vroegen ze verder geen gegevens terwijl dit wel wordt aangegeven op hun site?

    ...... en nu?.....

    Groetjes Cynthia
     
  2. mandy24

    mandy24 Bekend lid

    28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Het is inderdaad vreemd. Het lijkt mij dat je nu ook een afspraak kunt maken, wat is nou het verschil tussen nu en volgende week (ja 1 week maar wat dan).
    Ik zou als ik jou was als je ze weer beld aangeven hoe het de gesprek de vorige keer gegaan is en wat je ervan vond.
    Misschien was degene die je aan de lijn had chagie.

    Groetjes
     
  3. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik had die douche ook bij de ha. er stat overal zelfs op de zwangerschapstesten neem contakt op met u huisarts en bla bla bla bla bla. ik dus helemaal hyper toen het eindelijk zover was in juichstemming de ha gebeld kreeg ik dus dezelfde ontnuchterende douche.
    oooow je hoeft helemaal niet langs te komen. zou niet weten waarvoor. helemala niet nodig bel over 5 weken ofzo maar naar de verlokundige ,dag mevrouw. en daar stond ik duhhhhhh?

    dus tjah ik vrees dat het voor hun gewoon werk is en voor ons een beetje ontnuchterend. mocht je volgende week weer zo'n rotgevoel krijgen bij je nieuwe telefoontje is het misschien een idee om een ander verloskundig buro te benaderen amar ik weet niet of dat kan. hier hebben ze er namelijk maar 1 en je hebt dus geen keuze. wellicht heb jij meer geluk.

    ennuuh heel erg gefeliciteerd met je prille wondertje meid!
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou een andere vk praktijk benaderen. Dit is niet echt leuk. Toen ik de eerste keer belde, heb ik wel een kwartier aan de lijn gehangen, ze vroeg vanalles en de afspraak werd meteen ingepland, ze feliciteerde me etc.
     
  5. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Jah... als ik nu eens wist wie ik aan de lijn had :oops: :)

    Helaas zit er hier geen andere praktijk... Ik zei tegen de dokterass. dat mijn zus toen in het ziekenhuis op controle moest... (hinthint) maar de assistente gaf me het nummer van de praktijk.

    Misschien dan toch mijn zus maar inlichten en navragen?

    Groetjes Cynthia
     
  6. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik weet niet waar je woont, is er geen andere praktijk in de buurt?

    Je eerste indruk moet wel goed zijn vind ik!
     
  7. Bruisje

    Bruisje Fanatiek lid

    17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ik zou idd ook ff kijken of er een ander in de buurt is.. vind t een rare gang van zaken.. hier bel ik normaal als ik posi heb getest en t wordt meteen geregeld.. juist omdat t allemaal spannend is en je onzeker bent vind ik dat ze je gerust moeten stellen en niet zo moeten afschepen.. dat helpt dan niet echt.. en een eerste indruk moet idd goed zijn.. je zit nog wel ff aan ze vast...
     
  8. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    gewoon je voorval eens bij hun voorleggen .. en zeggen dat dat niet fijn over kwam.. misschien kunnen ze er voortaan rekening mee houden..

    ik werd gelijk gefeliciteerd en er werd een afspraak gemaakt..
    al heb ik volgens mij nog een week a 2 gewacht met bellen
     
  9. Ramoontje79

    Ramoontje79 Bekend lid

    3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Misschien een ander verloskundige in de buurt die je belt, want ik zou meteen een andere zoeken!zou er nu al geen zin in hebben om naar toe te gaan...
    Heb bij men vorige zwangerschap ook een ander buro gehad, en niet tevreden over van dag 1, maar durfde niet te wisselen.Nu heb ik de andere gepakt en ben er erg over te spreken!ben blij dat ik daar zit...
     
  10. staartje

    staartje Bekend lid

    5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    ik zou mooi naar een andere gaan
    je moet wel een goeie start maken anders verloopt de rest ook niet goed

    en SUPPER gefeliciteerd met je zwangerschap geniet er maar van !
     
  11. MijnKleine

    MijnKleine Fanatiek lid

    13 jan 2009
    1.521
    0
    0
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Allereerst proficiat!

    Zo ben ik naar de huisarts gegaan met de mededeling dat ik zwanger was. Zijn reactie was: "Ja... en? Moet ik je nu feliciteren of wat kom je doen?" Stond ik dan met m'n mond vol tanden, wist ik veel dat ik meteen de VK kon bellen, op de test stond neem contact op met uw huisarts.

    Wanneer er echt geen andere VK praktijk in de buurt is zou ik idd volgende week aangeven wat er is gebeurd en je je daar niet prettig bij voelt. Anders zou ik een andere praktijk nemen als je er echt geen goed gevoel bij hebt.

    Wel is het zo dat je normaal pas tussen de 8 en de 12 weken 'uitgenodigd' wordt voor het intake gesprek.
     
  12. sillie78

    sillie78 Actief lid

    13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Een verloskundigepraktijk met een gebrek aan inlevingsvermogen. Ik zou even kijken of er een andere praktijk in de buurt is.
    Zo niet, dan zou ik het ook even bespreekbaar maken.

    In ieder geval GEFELICITEERD! Geweldig voor je!
     
  13. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ik ben bang dat je iemand aan de telefoon gehad hebt die duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt is.

    Dat je huisarts het nummer van het ziekenhuis niet gaf is natuurlijk logisch, daar kom je alleen als er een medische indicatie is. Ik zou zeker aangeven als je volgende week belt wat er gebeurd is, als ze dan weer vreemd reageren misschien toch naar een andere praktijk zoeken.
     
  14. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Niet echt zoals het hoort en ik kan me voorstellen dat je er een kater van hebt. MAAR: bedenk je dat je waarschijnlijk de assistente aan de lijn hebt gehad, en je krijgt vooral met de VK te maken. Dus hopelijk (en waarschijnlijk!?) heeft die wat meer inlevingsvermogen. Ik zou de eerste afspraak gewoon even aankijken en als je dan nog steeds geen goed gevoel hebt, kan je het even met ze bespreken.
    Hopelijk valt het straks allemaal reuze mee! Geniet van je zwangerschap meid!
     
  15. faye24

    faye24 Bekend lid

    5 jan 2009
    781
    0
    0
    Hey meis..heel vervelend maar heb precies hetzelfde meegemaakt.Moest ook terug bellen rond week 7 a 8.Terwijl ik vorige keer een mk heb gehad.Weet je wat ze zei:meestal gaat het nu wel goed en het was een hele vroege mk.Ook ik kan geen kant op:ene kant begrijp ik het wel:ze zei je kan wel eerder langs komen maar dan valt er nog niks te zien.Kan je beter wat langer wachten..dan hoor en zie je gelijk het hartje,ook zij de ergste risico`s dan voorbij.Nou snappen ze nu gewoon niet dat ik gewoon wil weten of het op de goed plek zit.Nu zit ik weken in angst en ontwetendheid.Ja je moet afgaan op 3 positieve testen en je lichaam.Ook ik kan geen andere kant op..manlief is vaak weg en hebben maar 1 auto.nou hopen dat de echte vk straks aardiger is,maar ik tel ook de dagen af.tot dat het eindelijk 7 weken is en ik mag bellen.
     
  16. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik heb met 7 weken gebeld voor de eerste afspraak, zoals op hun site stond vermeld. Leuk is de reactie niet die je kreeg. Misschien is hun werkdruk wel heel groot en omdat je nog zo pril bent (paar daagjes overtijd) vinden ze dat je misschien later een afspraak moet maken in geval van dat het nog mis gaat? Maar of ze nou nu of volgende week een afspraak maken maakt miz ook niet zoveel uit.
     

Deel Deze Pagina