Morgen 18 weken zwanger van 2e, maar nog niks voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xIkkeXx, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xIkkeXx

    xIkkeXx Lid

    22 sep 2011
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Kerkrade
    Ik weet niet wat ik wil horen of dat iemand me gerust moet gaan stellen/kan stellen.

    Maar bij mijn eerste kindje voelde ik al iets rond 14 weken (al waren het maar plopjes)

    Nu ben ik morgen 18weken zwanger van mijn 2e en voel eigenlijk zo goed als niks / niet veel. Want denk dat mijn gevoel en hersenen ook met me op de loop gaan.

    Nu hoor ik wel constant: "ooh, bij volgende zwangerschappen gaat alles vlugger en voel je je kindje ook (veeeeeel) vlugger dan bij de eerste" etc etc etc

    En ik ben me echt zorgen aan't maken. Ik heb 3 weken geleden een echo gehad, hartje klopte ook, maar de gyn zei ook twijfelend; voel jeje kindje echt nog niet dan?

    De volgende echo is 17okt. En heb al van kennissen gehoord.
    Ga plat op de buik liggen, dan is het te voelen
    por en prik es hard in je zij, daar worden ze wel es wakker van, en als niet, de vk/gyn bellen

    Nou, ik voel met bovenstaand 2 echt niks O_O* maar weet ook niet of ik nu wel of niet zou bellen, want WEER andere mensen zeggen... je hoeft je kind pas met 28 weken "echt" (iedere dag 't liefst) te voelen, dus dit is "normaal" dat je niks voelt.

    Ja, dit maakt me gewoon heel erg onzeker allemaal. En dat ik nou zeg dat ik oh zoveel bezig ben op een dag, waardoor ik de baby daardoor niet voel of er niet mee bezig ben, dat kan ik niet zeggen, want er zijn genoeg rustige momenten en je zou misschien ook denken dat je de baby meer zult voelen 's avonds in bed (omdat je toch alleen maar ligt te liggen)

    Wie herkend dit? Of heeft dit ook meegemaakt? En dat het echt niet hoef te zeggen dat je bij je 2e uk in de buik nu alles 'zoveel eerder' voelt?

    Alvast bedankt
     
  2. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Je moet niet plat op je buik gaan liggen maar plat op je rug :) Ligt je placenta voor misschien?
     
  3. xIkkeXx

    xIkkeXx Lid

    22 sep 2011
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Kerkrade
    Jaaa, ooh, domme fout joh. Tuurlijk bedoel ik plat op de rug liggen. Haha. Oei.

    Mja, de gyn heeft nog totaal niks gezegd over waar de placenta ligt enzo. Es kijken de 17e. Maar als je placenta voor ligt is het dus zo dat jeje kindje later voelt of minder voelt dus?
     
  4. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ja klopt, als de placenta voor ligt schijn je het veel later te voelen. Bij mij ligt hij achter, net als bij de eerste, en voelde het met de eerste met 14 wk en nu met 12 wk.
    Maar als hij voor ligt kan het best zijn dat je pas volgende maand wat duidelijks voelt.
     
  5. xIkkeXx

    xIkkeXx Lid

    22 sep 2011
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Kerkrade
    Bedankt voor je antwoord. Denk dat ik me niet zo moet laten stressen :/ Pfff, moeilijk moeilijk. (was er ook al over aan't denken om een Angelsound te kopen) dat het toch iets geruststeld
     
  6. ALeV84

    ALeV84 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik ben net 19 weken en voelde haar gisteren voor het eerst. Gisteren toevallig ook geslachtsbelapingsecho gehad en placenta ligt voor. Dus je kan het elk moment gaan voelen, maar ook pas over twee/drie weken. Ik zou me er totaal niet druk over maken ;)
     
  7. Toto

    Toto Fanatiek lid

    21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Maak je niet ongerust! Ik ben nu zwanger van de 1e, maar voelde pas in de 20 week iets. Een week later voelde ik het duidelijker.

    Met de 20 weken echo bleek mijn placenta dus ongeveer over de hele voorkant van de buikwand te liggen en de verloskundige stelde me gerust dat het dan normaal is dat je pas vrij laat wat voelt. De beeb moet nu namelijk niet alleen door je buikwand heen schoppen, maar ook nog dor een aantal cm placenta.

    Nu een heel beweeglijk kindje, dus komt allemaal goed. Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd de vlos of de gyn bellen. Ze kunnen dan met de doptone naar het hartje luisteren en als je dat geluid hoort stelt dat ook wel weer gerust.
     
  8. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Maak je geen zorgen! Ik heb mijn eerste met 19 weken ongeveer gevoeld en dacht dus ook, ohhh deze ga ik met 15 weken ofzo dan wel voelen. Nou mooi niet. Een paar dagen geleden heb ik de baby voor het eerst duidelijk gevoeld, maar nu alweer een aantal dagen niet of nauwelijks. Maar het kan inderdaad met de ligging van je placenta te maken hebben, of gewoon dat je kindje wat minder duidelijk schopt (denk ik dan ;) ). We wachten maar rustig af!
     
  9. xIkkeXx

    xIkkeXx Lid

    22 sep 2011
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Kerkrade
    Okay! Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! We/ik wacht(en) gewoon af ja. Thanx!
     
  10. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    858
    113
    Ik denk ook dat de placenta voor ligt en wellicht ook een rustiger kindje/of jij drukker..
    En als het je echt niet lekker zit idd ff vk bellen of je nog een keertje hartje mag komen luisteren..
     
  11. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik ben morgen ook 18 weken zwanger van de tweede :)

    Maar je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor. Ik was dinsdag bij vk en die vroeg of ik al wat voelde. Nou voel ik wel wat bewegen maar nog geen echte schopjes ofzo. Zij zei dat het ook nog helemaal niet hoefde maar dat het wel kan dat je het sneller voelt bij de tweede.
     
  12. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik had bij de 2e zwangerschap de placenta aan de voorkant liggen. Ik voelde ons kindje pas toen ik ongeveer 24 weken zwanger was en bij de eerste rond de 26 weken.
     

Deel Deze Pagina