Zwanger en payroll

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mama38, 28 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama38

    Mama38 Actief lid

    28 apr 2018
    422
    599
    93
    Vrouw
    Hallo ben pril zwanger
    En zit nu net aan mijn 4e payroll contract nog anderhalf jaar ongeveer voor ik een contract aangeboden kan krijgen
    Nu is het bij ons wel algemeen bekend dat je als payroll je contract niet word verlengd als je zwanger bent ...
    Heb uigerekend dat ik er hooguit 2 maanden uitligt na de belang en 1 maand ervoor
    En ik ze weten dat ik een goede kracht ben en hard werk .
    Ik ben bang dat ik er in november als mijn verlof in gaat en mijn nieuwe payroll in zou moeten gaan eruit lig en ik straks weer van vooraf aan moet beginnen in fase a ...
    Of geld dat niet als je al zover in de payroll zit
     
  2. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Het mag officieel niet maar gebeurt zo vaak.... Bij beide kinderen werd mijn contract niet verlengd in mijn verlof.
    Bij de eerste kreeg ik ineens een 5 weken contract tot aan mijn verlof terwijl ik daarvoor steeds 12 weken had gekregen en na dit contact officieel naar een vast contract via uitzendbureau zou gaan. Bij de tweede had ik een jaarcontract met intentie en ineens was er geen plek meer voor mij, maar wel voor een nieuwe medewerker.

    Je zou eens tussen neus en lippen door kunnen informeren (mail! Zwart op wit!) Wat de intentie is van het payroll bedrijf. Niet noemen dat je zwanger bent uiteraard. Vertel ze dat je nu wel eens aan vastigheid toe bent bijvoorbeeld. Afdwingen kan uiteraard niet, maar als je hun intentie zwart op wit hebt, kunnen ze je daarna moeilijk weer naar een fase a terug zetten lijkt me?
     
  3. Unicorn85

    Unicorn85 Niet meer actief

    Officieel mag het geen reden zijn voor ontslag. Alleen een contract niet verlengen, is niet het typische ontslag. Een werkgever en werknemer mogen altijd beslissen een contract niet verlengen. Hier hebben zij geen reden voor nodig. Het contract houdt gewoon op een bepaalde datum op. Maar ze zijn echter wel verplicht om dit binnen vier weken bij je (schriftelijk) aan te geven. Ook een intentie om je te houden, is geen bescherming hiervoor. Daarnaast zijn werkgevers heel slim. Ze bedenken dan gewoon een meer redelijke reden om het contract niet te verlengen.

    In geval van payroll is het helaas helemaal makkelijk om een contract niet verlengen. Het is echter niet zo dat je meteen terug naar fase a gaat. Dit kan pas als je langer dan zes maanden bij hen uit dienst bent. Ga je na die tijd terug bij hetzelfde bedrijf/uitzendbureau dan mag het wel. Ga je ergens anders werken of via een ander uitzendbureau dan val je ook terug in fase a.

    Je zou in gesprek kunnen gaan met ze hierover in de hoop dat ze je nu al een contractverlenging willen geven. Op die manier heb je wel zekerheid. Succes!
     
  4. Mama38

    Mama38 Actief lid

    28 apr 2018
    422
    599
    93
    Vrouw
    Tja tis onzeker zoiets ze hebben gewoon het recht om zonder opgave van reden het contract
    Niet te verlengen

    Gisteren zat er iemand naast me enthousiast eten vertellen dat ze 5 weken was ..heb der gefeliciteerd maar had nou niet zoiets van oh wat leuk ik ook pfff ....vind het 1 nog te vroeg om het van de daken te schreeuwen en er zijn er zo'n 9 zwanger momenteel zullen ze blij mee zijn de bazen o_O
     
  5. Unicorn85

    Unicorn85 Niet meer actief

    Oei, dat is wel vroeg om te vertellen! Zou ik zelf ook niet doen denk ik. Is wel erg vroeg. Maar snap dat je niet al te enthousiast bent om het te vertellen. 9 Mensen die zwanger zijn, is wel veel!
     

Deel Deze Pagina