Zwanger en rijden v. je werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Nina Sanders, 27 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Het enige waar ik zo tegen het einde last van kreeg was dat ik elk toilet bij elk tankstation leerde kennen :D

    Mijn baby's spelen altijd met mijn blaas vanaf week 30 :cool:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Haha dank voor de reacties. Zoals gezegd ga ik het sowieso vanaf nu 3 dagen per week doen (niet zwanger) dus dat gaat helemaal goed komen. Ik voel me wel een beetje stom nu omdat ik dit vier keer per week met maar 1 baby en niet zwanger al zwaar vind maar oké. Mijn gevoel zegt me een stapje terug te nemen en ik voel gewoon dat ik dat op dit moment even nodig heb. Het is wel een rot stuk wat ik elke dag moet rijden :p
     
  3. Boomhut

    Boomhut Actief lid

    16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Ik doe precies wat je omschrijft, nu 29w zwanger van de 2e. Het rijden vind ik niet zo erg maar de dagen zijn wel erg lang nu. 2u reizen en 8u werken.

    Voor mij is dit niet de ideale situatie nee ik hoop ooit wel wat dichter bij te vinden. Maarja niet in elke branch liggen de banen voor het oprapen en solliciteren met een buik was tot op heden geen succes. Dus ander werk zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan.

    Daarbij vind ik mijn werk echt super leuk hoor dus dat maakt de lange reistijd waard. Ik ga om half 7 van huis en ben rond 17u thuis. Heb niet het idee dat ik nu meer mis als toen ik werk dichterbij had. Toen was ik later thuis juist. :)
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Goed om te horen. Ik heb juist een stapje terug gedaan qua werk en doe nu 3 dagen kantoor (werk van 7 tot 15 en ga dus rond 6u van huis, rond 16 weer thuis) en 1 dag werk ik thuis. 1 dag vrij maar vaak werk ik dan nog wel wat mail weg.
    Ik doe dit nu omdat ik aan mezelf merkte dat ik het heel pittig vind om mijn huishouden en gezin n werk te combineren (ik ben echt veeleisend en perfectionistisch). En weetje. Dit gaat perfect! Echt gouden combi. Eind deze maand gaan we starten met de behandelingen voor een tweede.
     
    Boomhut vindt dit leuk.
  5. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dit heb ik gehad... Ik ben nu gelukkig niet meer misselijk sinds een paar weken. Maar ik ben een tijdje terug, toen ik nog geen medicatie had onderweg gestopt bij een tankstation. Ff frisse lucht en rust, beetje water.. En na even weer verder gereden. Ik reis tot anderhalf uur heen en anderhalf uur terug. Echt niet grappig met misselijkheid kan ik je zeggen!
    Heb nu al last van mijn buik met een uur rijden trouwens.. Geen idee hoe ik dat ga doen als dat zo blijft, want het meeste van mijn werk is dus zo ver weg. Ook vervangende werkzaamheden.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oef wat vervelend. Hoeveel weken ben je nu zwanger? Gelukkig ben je niet meer misselijk. Anderhalf uur is natuurlijk ook echt wel een eind.. doe je dat elke dag? Wat ik zeg, ik doe nu 3 aaneengesloten dagen kantoor en dat maakt echt verschil. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Als ik echt een belangrijke afspraak heb of een deadline, dan ga ik wel een keer extra.

    Ik voel me wel een beetje een zeur als ik naar jullie overige reacties kijk. Ik bedoel, ik heb maar 1 kindje hier rondlopen en hoef maar 3/4x per week heen en weer te rijden. En tóch ben ik aan het einde van de week echt wel moe ;)
     
  7. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik werk 3 dagen en ben nu 17 weken pas. Hier ook 1 kleine rondlopen. En vandaag toevallig zo'n 2 uur reistijd ipv die anderhalf uur. Je bent echt geen zeur hoor! Ik ga vanavond dus vragen wat ik hiermee moet, dan ga ik het daarna voorleggen aan mijn werkgever..
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Begrijpelijk. Ik heb het dus nu al aangegeven omdat wij het traject weer starten en ik me prettiger voelde bij het idee mijn directe leidinggevende toch in te lichten. Dan weet ze in elk geval waarom ik soms bijv. een extra dagje thuis werk of dingen verzet wegens 'privé' afspraken.

    Een kleine + fulltime werken en elke rijden + traject vond ik een beetje veel. Je relatie en huishouden bungelt er ook nog ergens bij ;)
    Nee, deze combi gaat goed. Zeker omdat ik als ik thuis werk wel oppas heb, maar 's ochtends wel de kleine kan opstarten. Dit scheelt mijn man ook zo een paar uur en die kan dan ook even wat uren maken op kantoor!
     
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik werk 3 dagen van 9 uur. Als ik dan naar huis reed had ik altijd file. (1 uur). Ik had last van mijn bekken, dus mocht van de fysio niet veel auto rijden en zeker niet in de file. Ik heb toen kunnen regelen dat ik elke dag een uurtje eerder weg mocht (dan was het maar een half uur)(we hebben een hele goede regeling. Zwangere vrouwen hebben recht op extra pauzes en vk bezoeken tijdens werktijd) ik spaarde die extra pauzes dus op.

    Misschien kan je tegen die tijd nog wel een dagje extra thuis werken! Komt vast goed!
     

Deel Deze Pagina