Zwanger en trillingen op het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door LovePoison, 27 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Hoi dames.

    Ik vroeg me wat af. Ik ben werkzaam als trambestuurster en ik heb ooit eens gehoord dat trillingen niet goed zijn tijdens de zwangerschap. Ik werk max. 9 uur per dag op de tram waar ik dan last heb van trillingen van het rijden.
    Heb 3 maanden geleden een miskraam gehad met 11 weken en ben bang dat het hierdoor is gekomen?
    Dames die hier wat meer over weten?
     
  2. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Hmm denk niet dat dat schadelijk kan zijn toch, want je baby zit goed beschermd.
    Nu ben ik natuurlijk geen expert, maar van die trillingen voelt een baby vast niet veel. Dat wordt nog gedempt door het vruchtwater etc. Maar als je het zeker wilt weten zou ik eventjes bellen naar je verloskundige om het te vragen :)

    Als het bewezen schadelijk zou zijn, dan zou dat toch wel bekend zijn? Er werken vast nog wel meer vrouwen die zwanger geweest zijn op de tram? Of is er misschien een collegaatje waar je je twijfels bij kan neerleggen?
     
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Bedoelen ze niet trillingen zoals bij bijvoorbeeld zo'n trilplaat waarmee je de bestrating aantrilt? Een tram is wel wat anders en lijkt mij niet schadelijk
     
  4. LovePoison

    LovePoison Actief lid

    12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Dankjewel.. ik weet dat een collega die zwanger was van de tram is afgegaan. Ik ga morgen een gesprek aanvragen bij mijn chef, ben benieuwd wat hij ervan zegt.
     

Deel Deze Pagina