Zwanger en vakantieplannen maken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dreamer29, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Inmiddels ben ik ruim 8 weken zwanger. Als alles goed mag gaan, zal ik tegen de tijd dat we op vakantie willen in oktober 4 maanden zwanger zijn. Het tweede trimester is dan aangebroken, dus ik hoop dat ik dan de tijden zonder misselijkheid tegemoet ga. Hoe doen jullie het met plannen van een vakantie? Mijn man wil namelijk wel iets gaan boeken binnenkort. Houd je rekening met welke bestemming je uit kiest, wat kan je wel/niet, moet je met andere zaken rekening houden?
    Ervaringen en tips zijn welkom!
     
  2. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou alleen zelf niet al te lang willen vliegen. Verder zou ik gewoon een vakantie uitzoeken zoals ik dat anders ook zou doen.
     
  3. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Gewoon normaal een vakantie plannen waar je zin in hebt. Alleen landen met hoog risico voor Zika even vermijden. Zeker nu je nog met ze tweetjes bent, neem het er nog even lekker van :)
     
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Annuleringsverzekering! Wij hebben moeten annuleren 1 dag van te voren ivm groeiachterstand. Heel erg balen! Verder idd Zika vermijden en gewoon boeken waar je zin in hebt!
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Alle landen waar je inentingen voor nodig hebt die je nog niet hebt/ malaria & zika gebied zou ik mijden (dus bv Azië, carribean, maar ook Florida).

    Idd goede annuleringsverzekering is belangrijk. Persoonlijk zou ik ook niet te lang meer vliegen of ik de auto zitten. Heb zelf tijdens mijn zwangerschap een trombose opgelopen, nooit geweten dat je daar extra kans op hebt tijdens zwangerschap. Maar er zijn ook genoeg dames die dat wel doen en waar het in 99,9% van de gevallen gewoon goed gaat.
     
  6. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ik zou inderdaad ook gewoon lekker boeken waar je zin in hebt! Met 4 maanden ben je nog niet zo beperkt mits je je goed voelt verder..
    Hier vorig jaar 2 weken gekampeerd in Frankrijk toen ik 25 weken zwanger was en dit jaar een week vliegvakantie met 28 weken. Ging prima!
    Maar wat al gezegd is ik zou voor de zekerheid wel een annuleringsverzekering afsluiten inderdaad! Want je weet maar nooit
     
  7. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik ga eind volgende maand met een vriendin naar Frankrijk (1100km). Ik ben dan ongeveer 30 weken zwanger.
    Ik voel me super, dus heb er wel vertrouwen in.
    We gaan met de auto, zodat je kan stoppen wanneer dat nodig is, een vliegtuig zet je zo lastig langs de kant van de weg.:D
     
  8. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Hier hetzelfde 'probleem'... we wilde naar Indonesië, alleen dat zien we toch niet zitten ivm zyka en lange vliegreis. We wilde graag nog een keer buiten Europa op vakantie (backpackers in hart en nieren). Alleen in zoveel landen is er zyka en we willen echt geen risico nemen..
     
  9. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.807
    2.539
    113
    Vrouw
    Ik ben net terug van vakantie, vandaag 20 weken zwanger. Met 17 weken naar een festival geweest daarna 2,5 week Oostenrijk, kroatie en Italië. Wel met de auto en op 1 dag rijafstand. Ik voel me deze periode zoveel fitter en totaal geen misselijkheid Oid.
     
  10. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Afhankelijk van wanneer je gaat zijn er wel goeie opties. Wij zijn naar Nieuw Zeeland geweest maar tegen de tijd dat je echt een buik hebt is dat wel ver vliegen. Canada (Brits Colombia, ong 9h vliegen naar Vancouver) is ook erg mooi en zwangerschapsvriendelijk, maar na de zomer weertechnisch minder ideaal (september kan nog wel en is het stuk rustiger, parken zijn gratis dit jaar), hoewel ook mooi in de winter maar jammer als je dan niet kan skiën ofzo
     
  11. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @gemini020 ja nieuw-zeeland lijkt me fantastisch. Evenals Australië.. maar ik wil nu toch iets dichterbij huis..
    Canada heb ik ook zitten kijken, maar las ook iets over zika... zal me er nog eens in verdiepen.
     
  12. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Zika komt niet in Canada voor, kan ook niet want die muggen komen er niet voor. Samen met Chili enige land waar het dus "nooit" zal voorkomen, tenzij die muggen daarheen verhuizen.

    http://globalnews.ca/news/2483118/should-canadians-worry-about-zika-virus/
     
  13. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Wat al gezegd is een annuleringsverzekering is niet overstandig als je zwanger bent en op vakantie wilt gaan ongeachter je termijn.

    Ik voelde me trouwens veel beter in het 2e trimester dan in het 1e trimester. Dus wat dat betreft hoop ik ook voor jou dat je lekker kunt genieten. Je buik zal bij 4 maanden ook nog niet echt in de weg zitten. Dus dit termijn is ideaal.
     
  14. Amira6

    Amira6 Lid

    19 jul 2017
    18
    4
    3
    Vrouw
    Ik zou lekker gaan vliegen waar je heen wilt.
    Alleen weet je met 4maanden natuurlijk niet hoe groot je buik zal zijn.
    Ik zou als ik jou was een verklaring meenemen van de verloskundige waarin staat hoelang zwanger je bent en dat je mag vliegen.
    Anders kan je in de vliegtuig geweigerd worden en is je ticket en je hele vakantie naar de klote.
    Als ze dus door de grote van je buik vermoeden dat je langer zwanger bent gaan ze je weigeren.
    Veel plezier alvast
     
  15. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik ben nu 23 weken en in Turkije. Ik voel me in principe prima maar moet toch wel meer rekening houden met mezelf dan verwacht. Lang lopen eist zn tol en ik ben sneller vermoeid. Is ook wel warm hier natuurlijk.

    Vakantie is voor mij prima te doen maar zou geen hele actieve vakantie plannen. Je weet niet of je lijf dat aankan nu.
     
  16. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wij hebben hetzelfde gedaan als dat ik niet zwanger zou zijn. Wij zaten op een camping in Italië, met 24 weken zwanger was dat echt prima te doen.
     
  17. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    1e zwangerschap 1e trimester naar Sint maarten, Saba en st Eustatius geweest. Ging prima op wat spugen en bandenpijn na.

    Daarna zuid Afrika geboekt, zou toen 13 weken zwanger zijn maar werd helaas miskraam.

    Deze zwangerschap helaas veel meer klachten dus behalve weekendjes weg niet op vakantie geweest.
     
  18. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.807
    2.539
    113
    Vrouw
    Ik zou wel oppassen met te makkelijk denken over een annuleringsverzekering hoor. Als je al weet dat je zwanger bent en je boekt alsnog een reis weet ik niet of je wel verzekert bent! immers een brandend huis kun je niet verzekeren.
     
    chantalvl vindt dit leuk.
  19. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Als je geen complicaties hebt als je 'm afsluit brand het huis toch nog niet. Zou wel even goed de voorwaarden van de verschillende maatschappijen vergelijken en niet lukraak voor de goedkoopste gaan. Er zijn er ook die inderdaad zwangerschap niet als een geldige reden accepteren wanneer je boekt nadat je erachter bent gekomen. Daarnaast zul je altijd een medische verklaring moeten hebben om te kunnen annuleren ivm zwangerschap.
     
  20. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    @gemini020 top, Dankje voor het duidelijke antwoord. Ga Canada eens serieus bekijken, zijn we nog nooit geweest en lijkt mij prachtig!
     

Deel Deze Pagina