Zwanger en verdoving bij de tandarts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ssgerundt, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

    ssgerundt Bekend lid

    10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik heb ooit een keer gelezen dat je als je zwanger bent geen verdoving mag nemen bij de tandarts, klopt dat?
    Niet dat ik al zwanger ben, maar moet in september weer een behandeling ondergaan (met verdoving)
     
  2. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Je mag gewoon verdoving hebben, alleen moet je aan de tandarts melden dat je (mogelijk) zwanger bent. Had dat ook aan mijn gyn gevraagd omdat ik gaatjes had ;) Ik heb mijn behandeling op een week of 10 al gehad...

    Volgens mijn tandarts is de verdoving zo plaatselijk dat het geen kwaad kan voor je kindje. Alleen mogen ze tijdens de zwangerschap geen foto's maken.
     
  3. Shyness

    Shyness Bekend lid

    17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    De eerste 3maand van de zwangerschap word het afgeraden, niet zo zeer omdat het kwaad kan (wist mijn tandarts me te vertellen vorige week) maar omdat de kans om een miskraam de eerste 3maand het grootste is en ze niet willen dat de tandarts word beschuldigd hiervoor (neem nu dat je naar de tandarts bent geweest en 2dagen daarna krijg je een miskraam, wat altijd mogelijk is word de tandarts nogal snel als de schuldige beschouwd) en doen ze het liever niet dan. Maar eigenlijk kan het helemaal geen kwaad.

    Maar zeg het toch maar zeker ook tegen je tandarts erbij

    liefs
     
  4. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    ook dat het de eerste 3 maand word afgeraden is niet meer aan de orde... tenminste volgens mijn gyn en tandarts niet, het is gewoon plaatselijk en het kan niet bij de baby komen.

    ik was 4 weken zwanger en kreeg een wortelkanaalbehandeling
    ik moest foto's maken met een loden schort voor,
    en toen ik 12 17 en 23 weken zwanger was heb ik gaatjes geboord, en 2 keer over verstandskies laten trekken.

    was volgens de gyn geen enkel probleem en ook volgens de tandarts niet
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik moet maandag naar de tandarts. Had een tijdje terug 4 gaatjes... brr... en die worden over 2 bezoekjes verdeeld gevuld. Dus mogelijk 2 x verdoving. Juist 2 bezoekjes omdat ik zwanger ben en dat het lang op die manier liggen dan niet zo prettig is (dat zeiden ze bij de balie dus al) .
     
  6. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier tijdens de periode dat we nog aan het klussen waren 2x naar de kaakchirurg geweest om een verstandskies te laten verwijderen.
    Eerste keer kon het zijn dat ik zwanger was, dus toen wilden de zusters eigenlijk geen foto's maken, maar de chirurg zelf zei dat het met een schort om wel gewoon kon. Verdoving kon geen kwaad, kreeg alleen na afloop geen ibuprofen mee, maar moest gewoon paracetamol slikken.
    Tweede keer kon geen kwaad, toen was ik gewoon ongesteld.
     
  7. marlucje

    marlucje Lid

    25 dec 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist het dus niet van die verdoving en zwangerschap.Krijg al weer kippenvel als ik er aan denk!!!:D Had een gaatje en had er geen last van dus dacht weetje neem het zekere voor het onzekere en wacht het nog even af. Tenzij het echt pijn gaat doen. Nou ik was ook niet een goede flosser. Ik heb het geweten. 10 gaatje toen ik na de bevalling heen ging en dat ene gaatje was zo diep dat werd een wortelkanaalbehandeling.:$:$
    Wat een feest!!!! Heb al een zwak gebit en dan die zwangerschap er nog bij nee mijn gebit was not amused hahaha ik ook niet.
    Zo stom!!! Dus nu hou ik het goed in de gaten en flos als een gek. Gaat me niet nog eens gebeuren!!!!!:D
     
  8. charlie80

    charlie80 Bekend lid

    26 jan 2010
    697
    1
    0
    ben met hemelvaart geweest voor een wortelkanaalbehandeling. maar gewoon verdoving. kan geen kwaad. moet nu maandag weer om het af te maken en de 2 weken erna voor gaatjes te boren en een verstaande kies te trekken. dus mag allemaal.. geen probleem.
     
  9. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik heb in het eerste trimester ook een fijne wortelkanaalbehandeling gehad. Wel zonder foto's en paramolletjes in plaats van ibruprofen. De verdoving kan geen kwaad, behalve dat ik tijdens de behandeling drie keer over mijn nek ben gegaan en me kapot schaamde :).
     
  10. Emjee

    Emjee Actief lid

    23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een verdoving mag inderdaad gewoon, omdat het heel plaatselijk is. Laatst nog 2 gaatjes gevuld :(

    Mijn tandarts gebruikt wel een ander soort verdoving voor zwangeren, dus ik zou het sowieso wel even aangeven als ik jou was.
     
  11. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    kan geen kwaad hoor. Ik kom echt regelmatig bij de tandarts voor behandelingen met verdovingen. Vorige zwangerschap zelfs in week 6 ofzo een wortelkanaalbehandeling gehad en dan heb je geen keus. Ik heb een gezonde dochter en tot zover lijkt deze beeb ook nog gezond. En ik heb echt pittige behandelingen gehad!
     

Deel Deze Pagina