Wanneer voelde jullie de baby als eerst?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Esthers, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthers

    Esthers Bekend lid

    7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik mijn dochter pas bij 20 weken.
    Zijn er ook mensen die het al eerder voelen?
    En wanneer voel je de baby van buiten?
     
  2. SuLa

    SuLa Fanatiek lid

    14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hoi hoi,
    Ik voelde mijn kindje het eerst met 16 weken al. Dat schijnt heel vroeg te zijn, maar ik heb het sindsdien elke dag gevoeld, meerdere malen per dag.
    Van de buitenkant? Dat was enkele weken later toen ik met mijn vriend op vakantie was, ik was toen zo'n 19 weken.
    Maar nogmaals, dit is erg vroeg!
     
  3. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik voelde ons kindje (eerste kindje) ongeveer rond 18/19 weken, wel meteen ook elke dag.

    Mijn man heeft het nog steeds niet kunnen voelen helaas :( daar baal ik wel van!
     
  4. Aura

    Aura Niet meer actief

    Ik heb het mooiste kerstkadootje ever gekregen...
    op 1e kerstdag tijdens het eten ja hoor ploperdeplop...
    Dacht het al eerder gevoeld te hebben maar ik was niet zeker van mijn zaak, nu wel ik heb de beeb gevoeld! :D
     
  5. YenD

    YenD VIP lid

    31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Eerste kindje voelde ik met 18 wkn.
    Deze baby voelde ik zeker met 14 wkn al.
    Van de buitenkant kon je het vrij snel daarna al voelen.
    Nu 21 weken en soms zie ik mijn buik echt alle kanten op schieten.
    Baby is behoorlijk sterk en ontzettend druk, dus soms doet hij me erg veel pijn al!!
     
  6. Esthers

    Esthers Bekend lid

    7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Wauw 14 weken dat is snel, ik kan eigenlijk niet wachten tot het zover is!!Op de echo vorige week was wel te zien dat het een heel bewegelijk kindje is dus ik hoop toch echt dat het eerder dan 20 weken is!
     
  7. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    ik voelde Sam met 15 weken bewegen! hele duidelijke plopjes, met 18 weken voelde mijn vriend m via de buitenkant. heel bijzonder! en erg snel voor de 1e!!

    ben nu net zwanger van de 2e (gister positief getest jippieee) ben benieuwd wanneer ik de 2e wurm ga voelen :D
     
  8. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Mn eerste (en enigste) kindje voelde ik met 17 weken en 3 dagen voor het eerst en vanaf toen elke dag !
     
  9. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ā™”
    Brabant
    Ik voelde de kleine vanaf 16 a 17weken. Dat is heel vroeg aangezien dit mijn eerste kindje is en mijn placenta ook nog eens aan de voorkant ligt.
     
  10. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    Belgiƫ
    en nu gaan er heel veel me voor zot verklaren:
    ik voel de beeb sinds een weekje ofzo. In het begin twijfelde ik nog heel hard maar nu voel ik hem/haar regelmatiger. Zo vond beebje de cadeautjes uitpakken wel leuk want daar bewoog hij/zij heel de tijd.
    Voel plofjes alsof ze luchtbelletjes blazen in men buik en die dan kapot springen tegen de wand van men buik. Het kriebeld ook een beetje.
    Darmen zijn het zeker niet,ken het verschil ondertussen wel ;) en mijn HA zei gisteren dat het vroeg is maar dat het kan. Ook omdat ons beebje altijd zo druk aan het bewegen is.
    Mijn moeder voelde mij ook op 14 weken,en de volgende zelfs al op 11 weken. Mijn beste vriending voelde haar eerste kindje ook op 14 weken dus het kan volgens mij wel.
     
  11. Danjay

    Danjay Fanatiek lid

    3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Danique voelde ik op 16 weken en Jaysen op 15 weken.
     
  12. Ik voelde hem met 15 weken voor het eerst bewegen.
     
  13. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Hoera mijn man heeft gisteren eindelijk ons meisje gevoeld met 23,5 week :D nu achteraf zegt hij, misschien heb ik het al wel eerder gevoeld maar hij herkende het niet als zodanig. Wel fijn dat hij het nu ook eindelijk heeft kunnen voelen
     
  14. maxie

    maxie Actief lid

    19 nov 2007
    183
    0
    0
    Bij de eerste voelde ik hem met precies 18 weken, mijn vriend kon het ook gelijk voelen. Achteraf had ik het al eerder gevoeld, maar twijfelde ik (of het neit m'n darmen waren ofzo...)
     
  15. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    bij de eerste 20 weken, bij de 2e 18 weken ondanks dat ie ver naar achteren lag en de derde voelde ik met 14 weken zij lag ook naar achteren....maar misschien ook wel gevoeld omdat het me 3e al was??
     
  16. wimjo

    wimjo Bekend lid

    19 jul 2009
    605
    0
    0
    ik voelde ons beeb met 18+6.
    Het is onze eerste.
    Met 20 weken heeft mijn man het voor het eerst gevoeld.
    Als ik tot rust kom, voel ik me soms net een boxbal. haha
     
  17. bezorgde

    bezorgde Actief lid

    18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Onze dochter (zwanger van de 1e) denkt nu af en toe wel iets te voelen maar echt zeker is ze er nog niet van.Ze is nu 18 weken + 2.
     
  18. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Vanwege een placenta die ervoor lag voelde ik mijn kleine pas met ongeveer 26 weken duidelijk.
     
  19. Carina21

    Carina21 Actief lid

    8 sep 2009
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 17 weken,maar daarvoor wel vaak een soort gekriebel waarvan ik niet zeker wist of dat de baby was.
    Het ligt er echt aan waar je placenta ligt.

    groetjes Carina
     
  20. Nijntje

    Nijntje Actief lid

    8 nov 2008
    180
    0
    0
    Ik voelde mijn dochter met 18 weken voor het eerst. Ik twijfelde ook in het begin of het haar was. Tot ik met toeval op de echo zag dat ze mij een schopje gaf toen wist ik het zeker:p
     

Deel Deze Pagina