Zwanger en vriend wilt het niet.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mi88, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mi88

    mi88 Nieuw lid

    11 jul 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn 2e kindje. Ik was best blij ondanks dat ik de pil slik en het niet gepland was.
    Nu heb ik gisteren de eerste echo gehad aangezien ik niet wist hoe ver is was doordat ik de pil al maanden door heb geslikt.
    Ik kwam er dus achter dat ik al ruim 17 weken zwanger ben.
    Toen ik thuis kwam en dit tegen mijn vriend vertelde reageerde hij niet bepaald blij en zei dat ik hem bedonderde omdat hij absoluut geen 2e kindje meer wilde. Ik wist dit en dat is ook de reden waarom ik de pil slikte.
    Nu is hij gisteravond helemaal geflipt en heeft gezegd dat als ik het kindje niet weg laat halen hij bij mij weg gaat en voor gaat zorgen dat ik ons zoontje niet meer te zien krijg. Ik weet dat hij dit niet waar kan maken omdat hij geen inkomen heeft en ze hem dus ook nooit het kind zullen toewijzen. Maar ik kan dit kindje echt niet weg laten halen. Ik probeer nu dus al vanaf gisteravond vrolijk te doen voor ons zoontje maar van binnen ben ik gebroken en weet ik niet wat ik met de situatie aan moet.

    Ik moest dit even kwijt.
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Och meis wat schrikken zeg!
    En onwijs vervelend dat je vriend zo op het nieuws reageerde.
    Ik hoop dat hij nog gaat bijdraaien en dat het allemaal nog bij hem moet bezinken.
    Hij is nu natuurlijk compleet overvallen door dit nieuws en had geen wens voor een 2e kindje.

    Toch wil ik je feliciteren met je zwangerschap.
    Ik hoop dat jullie hieruit komen & dat jullie nieuw wondertje een warm welkom zult krijgen.

    Sterkte!
     
  3. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Jeetje heftig zeg!hoop dat jullie eruit zullen komen...maar weghalen kan dat nog met deze termijn?
    Vind het overigens wel een bizare reactie van je vriend!
    Dat hij geschokt is en tijd nodig heeft oid logisch maar dreigen met je zoontje bij je weggaan vind ik wel erg ver gaan.
    Sterkte!
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ohhh wat erg!
    Met jouw termijn wordt het laten weghalen niet meer zo makkelijk.
    Het is een hele ingreep en dat doen ze ook niet zomaar meer.
     
  5. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Wat een nare situatie :(

    Abortus op dit termijn is heftig en zal waarschijnlijk gaan door bevallen en ik lees dat je het kindje wil houden dus no way dat dit gebeurd, dat je vriend dreigt om je kind weg te nemen is een hele nare streek en heel onvolwassen; it takes 2 to tango

    Ik zou goed nagaan wat je wil: als hij het echt niet wil zul je voor je kinderen moeten kiezen en weggaan, dat dreigen wat hij doet gebruikt hij als middel om zijn zin te krijgen, ik hoop dat jullie met een volwassen gesprek eruit zullen komen, want niet alleen jij maar ook je kindjes zijn de dupe.

    Luister goed naar je gevoel, heel veel sterkte.
     
  6. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Wat een nare en vervelende situatie :( En wat reageert je vriend absurt... Het zit hem dus wel echt heel hoog. Als jij je kindje wilt houden, dan moet je daar zeker voor gaan. Laat het NOOIT weghalen omdat je vriend het wil. Ik vind de manier waarop hij nu met jou omgaat al niet getuigen van respect en liefde. Zeker als hij dreigt om je zoontje bij je weg te halen. Dat is echt niet normaal!

    Als ik jou was zou ik contact opnemen met Siriz. Zij kunnen je helpen en adviseren, ook als je er misschien alleen voor komt te staan. Er is een anonieme chatfunctie op de site en ze kunnen goed hulp bieden: www.siriz.nl.

    Veel sterkte! Ik hoop voor je dat het goed komt in de relatie met je vriend, maar vooral dat jij en jouw twee kindjes een gelukkig leven kunnen gaan leiden.
     
  7. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Och meis wat een verschrikkelijke situatie ben je in beland. En de manier waarop je vriend reageert is echt zo verschrikkelijk onmenselijk. Zoiets vraag je niet aan iemand en al helemaal niet aan degene waar je van houdt. Misschien is het verstandig als jullie even afstand nemen van elkaar? De emoties zitten op dit moment zo hoog dat het alleen maar verder uit de hand kan gaan lopen. Kan hij niet even ergens anders verblijven zodat jij en je zoontje gewoon thuis kunnen blijven? Je zegt dat je het niet wilt laten weghalen, blijf bij deze beslissing! Echt, laat je niet van de wijs brengen door je vriend!

    Ik hoop dat je vriend nog bijtrekt en tijd nodig heeft om dit te verwerken. Wat je ook doet denk aan jezelf en je kinderen. Heel veel sterkte!
     
  8. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Wat vreselijk zeg. Dat je vriend geschrokken is, kan ik mij heel goed voorstellen. Maar hoe hij nu reageert gaat wel héél ver. Vergeet niet dat dit onzin is wat hij roept. Hij kan écht niet zomaar jullie zoontje bij jou weghouden. Daar komt wel meer kijken hoor. Je kan een kind niet zomaar bij de moeder weghalen zonder gegronde reden. Dit is echt puur om jou onder druk te zetten.

    Misschien een idee om even allebei tot rust te komen? Als je vriend bijdraait is dat fijn, zo niet dan zou ik echt voor jezelf en je kinderen kiezen en je eigen weg gaan. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst!
     
  9. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    pff lastige situatie.lijkt mij ook heel moeilijk! je hebt het tenslotte niet expres gedaan. en je kind bij je weghalen? sorry .. dat is echt niet normaal. omdat je je door de pil heen zwanger raakt waar je weinig aan kunt doen en jullie beide "schuldig" aan zijn word jij als de boeman aangezien door je man?
    das helemaal mooi. jeetje en dan ook nog dreigen je kind af te nemen. waarom? je hebt toch geen misdaad begaan,

    mischien had hij zelf ook iets slimmer kunnen zijn door een condoom erbij te gebruiken als hij 0,0 kans wilde op nog een kindje.. de pil blijft een gok blijkt helaas al jaren..beter dubbelsafe
    met 17 weken weg laten halen dat doen ze volgens mij niet hoor.en moet je ook absoluut niet willen!

    ik hoop dat hij de woorden die hij heeft uitgesproken niet werkelijk meent en het een uiting van wanhoop was.
    als hij het wel daadwerkelijk meent zou ik me toch gaan afvragen wat jij voor hem nog betekent?
     
  10. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik vind de reactie van jouw vriend echt heel erg. Een moeder dreigen haar kind bij haar weg te halen is zon beetje het ergste dreigement dat er is, heel laag en je moet je misschien afvragen wat je uberhaupt nog met hem wil. Ik kan ook kwaad worden op mijn man maar dreigen dat hij zijn kinderen niet meer mocht zien zou echt nooit in mijn hoofd opkomen, zo gemeen.
    Ik ben deze zwangerschap ook ongepland zwanger geraakt en mijn man wilde in eerste instantie ook dat ik abortus zou doen. Ik kon dat ook niet, en ik was veel minder ver zwanger dan jij. Uiteindelijk zijn we er door gesprekken met een psycholoog toch wel uitgekomen, al staat hij nog steeds niet echt te juichen. Maar dat trekt wel bij na de geboorte, daar heb ik wel vertrouwen in. In die gesprekken was ook veel ruimte voor zijn zorgen en bezwaren en dat hielp wel. Ik hoop dat zoiets bij jullie ook mogelijk is, of inderdaad siriz oid. Zoek hulp inderdaad. Maar zijn reactie baart me zorgen.
     
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Wauw wat heftig!
    Is er een reden waarom hij zo reageert? Had jij wel een sterkte kinderwens dat hij daarom denkt dat dit expres gegaan is?
    Ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk komen jullie er samen uit maar ik weet niet of ik verder zou kunnen met iemand die zoiets gezegd heeft. Hoeveel emotie er ook is dit vind ik een te heftige reactie.
     
  12. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Misschien moet je hem er even op wijzen dat hij er ook bij was toen het kindje verwekt was?
    Maar even heel serieus, ik begrijp dat je vriend geschrokken is maar dit neigt echt naar emotionele mishandeling, abortus laten plegen of ik haal je kind bij je weg. Als ik jou was zou ik gaan nadenken of je überhaupt nog verder wilt met deze man.
    Verder natuurlijk niet je kindje laten weghalen voor je vriend, krijg je geheid heel veel spijt van.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat een volslagen idioot is jouw partner.

    Ik zou het alleen gaan doen, en zo min mogelijk contact aanhouden met zo'n onstabiel en waardeloos figuur.
     
    Hommeltje en Paardenbloem vinden dit leuk.
  14. Rietje001

    Rietje001 Actief lid

    22 mei 2015
    133
    99
    28
    Vrouw
    Sudwest Fryslan
    Die reactie is echt niet normaal. Als hij zich overvallen voelt en bang is, oké, maar dan meteen beginnen met dreigen? Niet oké. Heel erg niet oké.

    Hoe is het vandaag met je?
     
  15. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wauw... wat een vreselijke reactie. Ook al wil hij het niet, of is hij nog zo in shock. Die reactie kan echt niet. Laat alstjeblieft nooit een abortus doen onder druk! Dat achtervolgt je de rest van je leven. Dit is al een heel mensje!!! Sterkte.
     
  16. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wat heftig zoals je partner heeft gereageerd, dikke knuffel voor jou. Hij mag dan geschrokken zijn, net zoals jij bent geschrokken... maar dat geeft hem geen reden om op een dergelijke heftige en dreigende manier tekeer te gaan.

    Volgens mij "mag" je wettelijk gezien niet eens meer abortus doen, tenzij het om zwaarwegende medische redenen is.
     
  17. Loraintje

    Loraintje Actief lid

    23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Als ik jou was zou ik heel snel maken dat ik weg kom bij die vent want hij heeft totaal geen respect noch liefde voor jou als hij zulke onzin uitkraamt. Lekker kiezen voor jezelf en je kids. Die dreigementen van hem zou ik ook niet zo serieus nemen. Hij heeft waarschijnlijk geen poot om op te staan.
     
  18. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hoe gaat het nu Mi88?

    Nu jullie over de eerste 'schik' heen zijn. Heb jullie kunnen praten. Is hij enigszins bij gedraaid?
     
  19. marymary

    marymary Actief lid

    16 dec 2011
    100
    9
    18
    Ik snap dat hij zo geschrokken is maar zo een chantage dreiging van hem vind ik echt niet kunnen. Ik hoop dat hij bij draait en jullie er samen uit komen.
     
  20. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een schrikken he! Heel begrijpelijk. Maar als ik jou was zou ik niet bij deze vent blijven als hij zo reageert. Als hij geen kids wil moet die er een knoop in leggen. Wat een respectloze kerel.. Kies voor je zelf en de kids. Volgens mij voeren ze bij 17 weken ook geen abortus meer uit en daarnaast kies nooit voor een abortus terwijl je er niet achter staat. Ik kan je uit ervaring vertellen dat je zoiets mee blijft dragen en er verdriet om blijft houden. Voor mij 5 jaar geleden en nog steeds een gemis.
     

Deel Deze Pagina