Mijn verhaal

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door zasaa, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zasaa

    zasaa Lid

    27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Hier komt mijn verhaal en ben ik vanaf gisteren ook alleen zwanger. Ik ben 27 jaar en studente. Ik zou in november 4 jaar samen zijn met mijn ex vriend en we woonden ook samen. In juli kwamen we erachter dat ik onverwachts zwanger was door de pil heen. Eerst heel veel vraagtekens en vooral ik was heel erg in de war.

    Vooral omdat onze relatie niet echt bepaald stabiel te noemen is. Ik ben op reis gegaan, alleen. Om even goed na te denken over alles. Mijn ex vriend was gelijk al dat hij blij was met de zwangerschap. Eenmaal terug van vakantie besloten we er ook helemaal voor te gaan en waren we beide inmiddels aan het idee gewend en erg enthousiast en blij.

    Dat veranderde bij de eerste echo met 9 weken. Na de echo kwam mijn ex vriend ineens met het idee om maar van al zijn andere vriendinnetjes naast mij te vertellen. Dat waren er dus een hele hoop. Ik heb weleens mijn vermoedens gehad, maar nooit echt dat die voor de 100% werden bevestigd.

    Totdat het uit zijn eigen mond kwam. Ik was er kapot van. Had nergens last van maar toen ik dat alles hoorde heb ik dagenlang liggen kotsen en ben ik erg ziek geweest. Vorige week had ik de 2e echo. In de middag. Mijn ex is niet op komen dagen, dus ik ben helemaal alleen geweest. Het was weer heel bijzonder om het hartje te zien en horen kloppen en te zien hoe hard mijn kleintje groeit. Ben inmiddels over de 13 weken. Zelfs nog een dag verder gezet.

    Mijn ex heeft daarna zijn gezicht niet meer laten zien. Gisteravond ben ik naar zijn moeder gegaan voor haar verjaardag. Mijn ex wilde niet dat ik tegen zijn moeder vertelde over mijn zwangerschap. Maar ik kon het gewoon niet meer voor me houden, vooral omdat ik heel erg goed met zijn moeder op kan schieten. Iedereen in mijn omgeving, vrienden, collega's, familie, weet dat ik zwanger ben. Oma - in - spe was heel erg blij en vond het geweldig nieuws.

    Eenmaal thuis gekomen enkel scheld berichtjes en smsjes van mijn ex. De ergste dingen vlogen over het scherm. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om dit te vertellen. Meneer stond op een gegeven moment voor de deur om zijn spullen op te halen. Witheet van woede. Sleutels afgegeven. Zijn spullen opgehaald en enkele elektrische apparatuur. Weer schelden. Verwensingen naar mijn hoofd geslingerd. Zelfs de opmerking ik hoop dat het dood wordt geboren. :$

    Spullen werden naar mijn hoofd gegooid. Boeken, een afstandsbediening. Op een gegeven moment ben ik dus hard in mijn gezicht geslagen. Een paar keer. Ik pikte dat natuurlijk niet en werd hierdoor ook heel erg boos. Heb hem een paar keer een duw gegeven. Niet dat dat helpt want mijn exvriend is een boom van een kerel en 2 meter 10. Ik ben dan een nietig klein muisje. Op een gegeven moment heeft hij me keihard tegen de muur gegooid, waardoor ik ook mijn hoofd stootte tegen de punt van tafel.

    Gelukkig geen plekken in mijn gezicht, maar mijn armen hebben wel een paar bloeduitstortingen. Gelijk een vriendin gebeld. Besloten dat het niet handig is om aangifte te doen, want ik ben van mening dat ik het dan nog erger maak.

    Ik heb me nadat hij alles opbiechte over andere vrouwen, me al voorgesteld dat ik eigenlijk niet verder met hem wilde. Ik heb toen al veel informatie gezocht over alleenstaand moederschap en waar je recht op heb. Gelukkig staat het huis op mijn naam en ben ik verder ook niet afhankelijk van mijn ex. Nu is het voor mij natuurlijk wel helemaal klaar. Boos zijn. Ok. Uitschelden vind ik eigenlijk al niet kunnen, maar slaan????
    Zegt meer over hem dan over mij. Je zwangere vriendin slaan, omdat ze het blijde nieuws met haar schoonmoeder heeft gedeeld. Pfff...waar gaat het toch heen.

    Ik vind het heel erg jammer dat dit zo is gelopen en jammer dat ik nu een kindje zal krijgen in zo'n situatie. Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die in zo'n soort situatie zitten of hebben gezeten en hoe ze dit verder hebben opgelost. Ik heb hem toen hij mij vertelde over al die andere vrouwen al gezegd dat ik niet weet of ik wel verder met hem wil.

    Maar ik heb hem wel gezegd dat ik hem niets zal verplichten of dat ik hem in het contact met ook zijn kindje zal dwarsliggen. Maar door de ontwikkelingen van gisteravond - en nacht weet ik niet of ik dat wel kan. Ik kan niet eens meer zonder walging naar zijn foto kijken. Heb hem ook al uit laten schrijven van mijn adres. Pfffff....dames, wat een rotsituatie!!!!!!!!!!!!!!!!!! Had het zo graag samen willen doen, maar ik ben bang dat ik toch een mama alleen gaat worden. Waar ik overigens nog steeds dolgelukkig mee ben.
     
  2. Do1980

    Do1980 Actief lid

    4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    jeetje, wat een verhaal! Ik zit niet in jouw situatie maar ik wil je in ieder geval heel veel suc6 en sterkte wensen! Als ik je zo hoor geloof ik dat jij je prima zonder hem redt en zo'n temperamentje als je ex zou ik niet eens rond mijn kind durven te hebben. Wat een achterlijke idioot zeg!
     
  3. Nicky Lohs

    Nicky Lohs Actief lid

    20 mei 2012
    470
    0
    0
    Wat een vervelende situatie zeg. Slaan is hoe dan ook fout, blijf uit de buurt van die kerel! Als je geen aangifte wil doen kun je wel een melding doen bij de politie. Dat kan in je voordeel zijn als er nog eens iets voorvalt.

    Ik begrijp alleen 1 ding niet. In juli schrijf je dat je eindelijk, na 15 rondes zwanger bent. En nu schrijf je dat je onverwacht, door de pil heen zwanger bent?
     
  4. Rianne 85

    Rianne 85 Bekend lid

    8 feb 2011
    501
    0
    0
    Jeetje wat erg! Maar je redt het wel alleen, als ik je verhaal zo lees!!!
    Heel veel sterkte en geniet ondanks alles van je zwangerschap!
     
  5. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Oooh god wat een verhaal! :eek:
    Vind het super sterk van je dat je er zo mee kan omgaan en wil je dan ook veel sterkte en moed wensen voor de komende tijd.
    Die vent is je echt niet waard. Wat een zielig persoon.
    Die zal zichzelf nog wel eens tegenkomen in het leven...

    Heeeel veel succes meid. Jij en je kindje! :)
     
  6. zasaa

    zasaa Lid

    27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt ook. We waren eerst ook bezig voor een kindje, maar doordat er toen OOK weer wat was gebeurd (geen losse handjes hoor, was eens maar nooit meer) ben ik weer begonnen met de pil. Door alle stress toen heel dom vergeten. En ja hoor. Raak.

    Daarom was ik erna ook heel erg in de war, omdat daarvoor het een en ander is gebeurd, waar ik niet zo blij mee was. Dan ga je niet meer heel gezellig aan een kindje denken.

    Bedankt voor jullie reacties dames. Lief dat jullie dat zeggen. Ik kom er ook heus wel. Heb onwijs veel lieve mensen om me heen en een hele hechte vriendinnengroep en familie. En ik heb een goed stel hersens en altijd het vermogen gehad om alles positief te blijven zien, hoe negatief de situatie ook is. Ik zie het dan maar weer zo, dan heb ik ook geen gezeur over wat voor kinderwagen ik koop of de kleuren van de kinderkamer.

    Toch wil ik wel even vermelden dat ik zijn gedrag absoluut niet goed praat . Ik vind dit het laagste van laagste en had dit nooooit van hem verwacht. Het is wel een temperamentvol persoon, maar ik heb hem nog nooit boos gezien of dat hij agressief naar mij toe was. Eerder altijd rustig en relax. Ik heb 4 jaar lief en leed met deze jongen gedeeld en we hebben ook waanzinnig veel mooie momenten gedeeld.

    Neemt niet weg dat dit gewoon onacceptabel is. Zowiezo het hele vreemdgaan gedoe en nu dit weer. Heb er simpelweg geen woorden voor.
     
  7. Nicky Lohs

    Nicky Lohs Actief lid

    20 mei 2012
    470
    0
    0
    Lijkt me bizar om er zo achter te komen dat iemand heel anders is dan je dacht. Ook al had je zelf al twijfels.

    Sterkte in elk geval, zo te horen gaat het je allemaal wel lukken. Een goede achterban is belangrijk, je gaat je familie nodig hebben denk ik. En denk toch nog even na over wat je richting je ex onderneemt. Je bent extra kwetsbaar nu, zowel fysiek als mentaal. En dat hij pas 1 keer losse handjes heeft gehad zegt helemaal niks, de kans is er echt wel dat hij dit nog eens doet.
     
  8. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Hartstikke goed dat jij er zo mee omgaat maar één ding, ik zou toch in ieder geval melding maken. Hij is hartstikke gevaarlijk én jij moet echt nagekeken worden door de verloskundige hoor! Dit is niet goed voor je beebje!!!!

    Mocht hij weer agressief uitvallen naar je en jij hebt al eerder een melding gemaakt staat de politie sneller aan je deur. Jij bent dan veiliger(en je baby straks ook!). Bovendien, mocht hij straks van alles gaan eisen(rechten mbt jullie baby) heb jij bewijs van zijn gedrag.

    Dus even een schop onder je kont, vandaag echt de verloskundige belllen voor een extra controle en vertel je verhaal! En de politie bellen en je verhaal doen! ECHT DOEN! Doe het voor je kindje als je het niet voor jezelf wil doen.
     
  9. Steph80

    Steph80 Bekend lid

    26 apr 2012
    881
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens! Sterkte!
     
  10. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik sluit me hier bij aan. Daarmee maak je ook een statement naar hemzelf toe dat dit onacceptabel is!
     
  11. lies276

    lies276 Niet meer actief

    precies!!!
     
  12. zasaa

    zasaa Lid

    27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de lieve reacties en de schop onder mijn kont ;)

    Ik ben vandaag naar de verloskundige geweest. Ik heb gisteravond laat het antwoordapparaat ingesproken en vanochtend werd ik gelijk gebeld dat ik langs moest komen. Daarbij had ik ook nog eens het geluk bij een ongeluk dat de verloskundige waar ik bij langs moest komen aan het leren is voor echoscopiste en moest oefenen. Dus ik heb maar liefst 3 kwartier naar mijn beebje kunnen kijken!!!!!!!!!!!!! In een woord WOW. Alles was gelukkig helemaal goed. Ook geen bloed in de baarmoeder. Ik heb echt alles uitgebreid kunnen bekijken. De verloskundige gaf bij elk beeld een uitleg wat ik zag. De kleine wilde alleen niet heel de tijd echt meewerken met het stil liggen, hij of zij vond het veel leuker om een klein feestje daarbinnen te houden en niet mee te werken. Heerlijk om het te zien spartelen en bewegen. Helaas kon de vk het geslacht nog niet zien. Nog paar weekjes wachten. Was een heel mooi en emotioneel moment, maar het heeft mij weer die extra kracht gegeven. Verloskundige is ervan op de hoogte. Schrok wel even van het verhaal.

    Ik heb goed nagedacht en ook gesproken met een vriendin die Recht studeert. Ik heb er toch voor gekozen om geen aangifte of melding te doen. Vooral omdat ik denk dat ik dit de situatie er alleen nog maar erger op maak. Mijn ex vriend kan met geen mogelijkheid hier nog binnen komen en we hebben de laatste dagen ook weer contact gehad. Dat ik niet verder met hem ga is natuurlijk wel overduidelijk. Natuurlijk geef ik wel een teken met een aangifte dat dit niet door de beugel kan, maar dat weet hij zelf ook dondersgoed. Ik heb geen zin in verder gezeur. Ik wil gewoon verder en me richten op strakjes.

    Ik heb hem gezegd dat hij meegaan naar de echo's wel kan vergeten en ik wil hem ook voorlopig niet meer spreken of zien. Contact gaat momenteel via whatsapp. Maar ik heb wel in mijn achterhoofd dat hij wel de vader is en hij wel het recht heeft om zijn kindje straks te zien en daarbij betrokken te zijn. Wat er ook tussen ons is gebeurd. Misschien vinden sommige mensen dat dom en naief, maar ik weet dat hij zijn kindje nooit iets aan zal doen en dat dit ook een eenmalig incident is geweest. Hij heeft een afspraak gemaakt met een psycholoog, omdat hij zo verschrikkelijk erg met zichzelf in de knoop zit. Helaas ben ik daar slachtoffer van geworden.

    Maar ik heb ook zoiets van mij krijg je niet zomaar klein. Zelfs niet door een paar klappen. Natuurlijk ben ik erg verdrietig. Want ik ben nu wel beschadigd, maar ik ben ook mijn maatje kwijt waar ik heel veel van hield en die ik blindelings vertrouwde. Samen het ouderschap aangaan heeft nu een hele andere betekenis gekregen en het gaat heel zwaar worden. Alleen zwanger, en straks ook alleenstaand moederschap.

    Maar door de dingen zoals mijn kleine wondertje druk zien bewegen en de gebaren van de mensen om me heen, al zijn ze nog zo klein. Dat zijn de dingen die mij nu sterk houden en zorgen dat ik het positief blijf zien. Ik hou goede moed. Kijk uit naar de maanden die komen!
     
  13. Nicky Lohs

    Nicky Lohs Actief lid

    20 mei 2012
    470
    0
    0
    Voor alles is een eerste keer. En al die vrouwen die uiteindelijk (bijna) dood zijn geslagen door hun man dachten vast ook dat het eenmalig was. Helaas is het vrijwel altijd zo dat na zo'n eerste keer de drempel voor meer en harder slaan heel laag is.

    Pas je ook op dat je je geen schuldgevoel laat aanpraten? Hij zal nu gaan zeggen dat hij zo'n spijt heeft, dat hij het zo zwaar heeft en dat hij zich gaat laten helpen door een psych. Dat doen ze namelijk ook allemaal. Op die manier voel jij je schuldig en krijg je medelijden met hem, terwijl hij gewoon hoe dan ook fout bezig is. Voor geweld gebruiken is nooit een excuus. Zeker niet bij een zwangere vrouw. Dus nee, hij heeft het niet moeilijk. JIJ hebt het moeilijk. En je hebt de plicht om je kind tegen hem te beschermen.
     
  14. Nicky Lohs

    Nicky Lohs Actief lid

    20 mei 2012
    470
    0
    0
    Lees dit nou nog eens. Wil je nou echt zeggen dat jij je kind hiermee in aanraking wil laten komen? Dit klinkt niet als een man die met zijn gevoelens in de knoop zit. Dit klinkt als een gevaarlijke, geweldadige man die tot veel meer in staat is.

    Wat zou jij een vriendin adviseren als ze jou de bovenstaande dingen over haarzelf zou vertellen?
     
  15. zinzi

    zinzi Bekend lid

    22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik neem aan dat je ook niet verwacht had dat hij jou zou gaan slaan en spullen naar je hoofd zou slingeren. Zeker niet nu je zwanger bent, wat hij zo geweldig vond. Oftewel, je weet nooit zeker dat hij zijn kind niets aan zou doen.
    Als hij zo snel agressief is zou ik hem never nooit in de buurt van mijn kind laten.
    En idd altijd het smoesje dat ze zo verschrikkelijk in de knoop zitten, maar wel even hulp gaan zoeken... Dat is alleen maar om het vertrouwen terug te winnen en je lijkt er direct in te trappen.

    Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je de laatste dagen weer contact hebt gehad. Maar volgens je openingspost is dit 'incident' op de 10e gebeurd en schrijf je op de 12e over de 'laatste dagen'. Heb je hem dan dus direct daarna weer gewoon gesproken??
     
  16. zasaa

    zasaa Lid

    27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad na het voorval elke dag nog contact met hem gehad. Vooral over praktische zaken zoals dingen die hier in huis staan, auto etc. etc.

    Ik begrijp jullie reactie dames. Echt waar! En ik geef jullie ook echt gelijk. Maar jullie doen wel een klein beetje alsof ik hem weer met open armen verwelkom en dat is absoluut niet het geval. Ik zeg alleen dat ik geen aangifte wil gaan doen of een melding wil gaan maken, omdat ik niet verwacht dat dit nog een keer gebeurd. Misschien is het dan ook wel handig om erbij te vermelden dat hij niet aanwezig zal zijn bij de bevalling of mee zal gaan naar echo's of wat dan ook. Ik hou hem op de hoogte via whats app en zijn moeder en daar kan hij het mee doen.
    Ik weet heel goed dat hij niet is wat hij lijkt en als hij dit al doet, wat doet hij dan nog meer. Ik ben me daar heel goed van bewust.Ik praat zijn gedrag niet goed, ik heb zijn excuses niet geaccepteerd, ik denk niet van oh hij wil er iets aan gaan doen, dus hij gaat veranderen. Mensen die dit soort dingen doen, veranderen inderdaad nooit. Of zelden. Dat ik ooit bij hem terugkom is uitgesloten. Hoevaak ik ook sorry te horen zal krijgen. Ik ben op een manier beschadigd, die op geen enkele manier meer geheeld kan worden en het zal heel lang duren voordat ik weer iemand helemaal zal kunnen vertrouwen.

    Ik heb hem gisteravond gezegd dat hij voorlopig ook niet meer via whatsapp contact met me op moet nemen, maar dat ik het via zijn moeder wil laten lopen.

    Ik heb vooral even rust nodig voor mezelf om alles te laten bezinken en na te denken hoe ik dit verder aan ga pakken. Punten op papier zetten. Gewoon even ontstressen. Maar vooral lekker genieten van mijn zwangerschap.
     
  17. zinzi

    zinzi Bekend lid

    22 jul 2012
    627
    0
    0
    Dat lijkt me heel verstandig! Vandaar ook mijn vraag of je daarna 'gewoon' weer contact met hem had. Afstand nemen en alles even op een rijtje zetten is nu veel verstandiger. Je leven op gaan bouwen zonder hem en voorbereiden voor je kindje.

    Want juist door zo snel weer met hem te spreken (al is het zakelijk) krijgt hij misschien wel hoop dat je het hem gaat vergeven. En ik denk dat dit ook de reacties hier veroorzaakt. Bij mij in elk geval wel. Maar wil je alleen waarschuwen dat mensen met woorden heel wat kunnen beloven, maar uiteindelijk toch weer terugvallen.
     
  18. Namaste1981

    28 mei 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een godvergeten kloot%^@&!!!
    Sorry... maar meid wat een ellende!
    Je bent niet de enige in een klote-situatie, mijn verhaal is te lang om te typen en gelukkig zonder fysiek geweld maar ook erg vervelend en dus ook alleen in de zwangerschap!
    Je bent niet alleen, dat is misschien fijn om te weten!
    Veiligheid van je kind staat voorop, het is mooi dat je hem zijn rechten gunt, zolang dat volgens jou ook verantwoord kan is het prima maar anders is het jouw plicht jouw kind tegen hem te beschermen!
    Sterkte,

    -wat een lul...-
     
  19. zasaa

    zasaa Lid

    27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik snap jullie reacties hoor. Misschien dat ik ietswat gepikeerd overkwam (hormonen misschien ;)) maar ik wilde alleen even aangeven dat ik me heel goed bewust ben dat dit onacceptabel is en ik ook zeker niet meneer met hangende pootjes terugneem in mijn leven.

    Inderdaad geen 'gewoon' contact. Praktische zaken, die nu voor het moment allemaal geregeld zijn. Daarom geblokkeerd op whatsapp en staat hij ook in mijn blokkeerlijst inkomende oproepen. Ik heb wel veel contact met zijn moeder. Ze heeft in dezelfde situatie gezeten toen ze zwanger van mijn ex was en daarom is ze zo verschrikkelijk verdrietig. Omdat ze weet hoe het is. Het is voor haar een herhaling van de geschiedenis. Zij is overigens toen wel bij zijn vader gebleven, wat ik dus echt niet in mijn hoofd haal.

    Ik ga volgende week beginnen met zwangerschapszwemmen. En zit natuurlijk elke avond helemaal verliefd weer naar de echofoto's te kijken. Dus ik geniet wel volop van mijn zwangerschap, ondanks dat dit gebeurd is. Het verbaas me heel erg hoe kalm ik ben gebleven deze week. En ook hoe sterk ik me voel. Natuurlijk wel een paar traantjes, maar daarnaast heb ik zulke lieve mensen om me heen die er gelijk stonden en me aan het lachen maken.
    Mij krijg je er echt niet onder, zelfs niet door een paar klappen. Zal nog wel moeilijk worden komende paar maanden en daarna ook, maar ik ben er van overtuigd dat ik dat ook prima alleen kan en mijn beeb zal aan liefde zeker niets tekort komen!!! Dit hele voorval zegt heel veel over hem en misschien moet ik ook maar 'blij' zijn dat dit nu is gebeurd en niet als de kleine er is.

    Ik zit nu wel heel erg te denken hoe ik dingen moet aanpakken als erkenning etc. Maar misschien is het ook wel even goed om daar nog niet teveel mee bezig te zijn en alles even over me heen laten komen en gewoon rust nemen. In ieder geval toch bedankt voor jullie reacties. Ik heb daar zeker wat aan.
     
  20. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Veel sterkte met alles! En neem inderdaad de tijd om de boel even op een rij te zetten.

    Ik zelf ben ook van mening dat je aangifte zou moeten doen, maar blijft natuurlijk jouw keuze.

    Over het uitschrijven uit de woning. Op welke wijze heb je dat gedaan? Het is nl niet zo dat een persoon (ook op wiens naam de woning staat) de ander zomaar kan uitschrijven. Dus kijk even na of dit nu werkelijk wel gebeurt is of verwacht anders nog bericht dat hij hier ook een rol in moet spelen.

    Nogmaals sterkte!
     

Deel Deze Pagina