Maar wat zit er nou eigenlijk in BV?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    He meiden,

    heb vannacht 4 uur wakker gelegen, (terwijl Thirza weer een van haar zeldzame doorslaapnachten had (22.30-04.00), AARRGGHH hoe frustrerend... en toen sliep ik natuurlijk al helemaal niet meer :()
    Maar dan heb je dus veel tijd om na te denken en dus lag ik me op een gegeven moment te bedenken uit welke stoffen moedermelk nou eigenlijk is opgebouwd. Iemand een idee? Ik kom wel tot vetten en eiwitten, maar verder... calcium? En wat dan nog meer? Was dus ff nieuwsgierig, :) Heb de melk al wel eens geproefd, (tja, je wilt toch weten wat ze drinken he? ;)), maar de officiele samenstelling zou ik dus ook wel willen weten, :)
     
  2. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
  3. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    He thanks, :) OK< dus dat zit er allemaal in... wow! :)
     
  4. B en N

    B en N Fanatiek lid

    13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Haha ja dat dacht ik ook toen ik het zag, en als je hem vergelijkt met wat er in KV zit dan begrijp ik wederom zo goed waarom bv de nummer 1 voeding is. Misschien moet iedereen met "zeurende" mensen om zich heen die beweren dat KV beter is dit uitprinten en onder hun neus stoppen! ;)

    Kijken wat ze dan zeggen
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In feite is het zelfs zo, dat BV de meest complete voeding ter wereld is. Geen enkel ander voedsel is zo uitgebalanceerd. En Bv heeft de eigenschap dat het ter plekke bepaalde concentratie´s van stoffen kan verhogen. Bijv. de belangrijke anti-stoffen. Kind zuigt aan borst...geeft stofjes af een de huid van mama, de bv die uit het bloed van mama wordt gemaakt wordt aangepast ( dit gebeurt dus binnen enkele uren !!), en voila, een hogere concentratie anti-stoffen. Wat een systeem he, eigenlijk is het niet te bevatten.
    En dan te bedenken dat er 200 soorten anti-stoffen in BV zitten......
    En welke voeding heeft nou iedere keer een andere smaak? Geen een behalve....
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Jep, er gaat niets boven mama's melk, :D
    (Zonder dat we daarmee flesmama's veroordelen, voordat we die discussie krijgen, ;)).
    Maar ik raak wel steeds meer onder de indruk van hoe mooi ons lijf in elkaar zit en werkt, :)
     
  8. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Oh,maar ik veroordeel KV helemaal niet. Ik ben zelf ook niet anti-KV.
    Ik ben wel onder de indruk van het BV-systeem, en hoe het fenomeen BV lichamelijk in elkaar zit. En ja, vergeleken met Bv is iedere andere voeding inferieur, simpelweg omdat het niet na te maken valt.
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Dacht ook niet dat je KV veroordeelt hoor, ;)
    En je hebt helemaal gelijk!
     
  10. Alita

    Alita Niet meer actief

    de natuur heeft het zo bedoeld dus zeer zeker is het beter!!! we zijn zo gebouwd om onze kindjes zelf eten te kunnen geven, zou het ook niet anders willen!!!!
     
  11. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    In het engels nog meer informatie over wat er in bv zit Klik
     
  12. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat erin zit? Gewoon echt alles wat een kindje nodig heeft om van te groeien! :D!
    Nee maar ook ik vind het echt super dat een lichaam zoiets prachtigs kan maken!!
    Daar kan geen kunstvoedingfabrikant tegenop! Lekker puh :p! Haha!
    Dat kunnen alleen wij, MAMA'S!!!!
     
  13. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Jep, (trotse grijns) :D
     
  14. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Alleen daarom al zijn vrouwen het sterke geslacht :D ( hoewel mannen ook in lichte mate BV kunnen geven,maar dat vergeten we even voor het gemak ) ;)
     
  15. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hey pssssst niet zeggen joh! Dat had ik idd bewust weggelaten :)!
     
  16. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    Is dat zo :eek: dat wist ik echt niet.
    Vind mijn man vast leuk om te horen, vraagt zich soms af hoe het voor mij voelt en vind het volgens mij wel jammer dat hij het niet kan :D
     
  17. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik neem aan dat je afgekolfde moedermelk bedoelt? Of mis ik iets?
     
  18. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee wij bedoelen geen afgekolfde moedermelk. Dus je mist iets ;)!
    Ook mannen kunnen borstvoeding geven, naar ik begrepen heb kan het gewoon door stimulatie (dus kolven of kindje eraan leggen) of met hulp van het slikken van hormonen.
    Verder geloof ik dat niet elke man het kan, maar wel veel als ze het maar proberen ;)! En ik geloof dat ze dan als ze het kunnen, niet altijd volledig kunnen voeden. Ik denk dat dat misschien ook wel de rede is dat sommige babyjongetjes melk uit hun tepels krijgen. Komt door de hormonen die ze nog bij zich hebben van de mama, maar om die melk te maken moet er ook wat van klierweefsel zitten? Haha!

    Maar oke heel verhaal! Ja, ook mannen kunnen borstvoeding geven ;)!
     
  19. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Oke had ik echt nog nooit van gehoord. Dat jongetjes als baby melk uit de tepels kunnen krijgen wist ik wel dmv de hormonen van de moeder.
    Maar een man heeft toch geen melkklieren?
     
  20. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja blijkbaar wel, die melk word door invloed van de hormonen van de vrouw gemaakt in neem ik aan het klierweefsel. Niet dat de hormonen melk maken ;) het zal onder invloed van die hormonen ergens gemaakt moeten worden.

    Maar zie bijv dit verhaal ;)! Dat was iets wat ik nu even snel kon vinden weet alleen niet of het echt waar is ;) ->
    http://www.huismannen.nl/site/artikel.php?id=483

    Weet wel dat met hulp van hormonen, mannen ook bv kunnen geven (maar dat zei ik volgens mij al in mn stukje van gister ;) maar weeet het even niet meer zeker ;))
     

Deel Deze Pagina