zwanger na missed abortion

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door johanne, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johanne

    johanne Actief lid

    15 okt 2012
    191
    0
    16
    Hoi meiden,

    ik ben nu vier weken en drie dagen zwanger en super happy! Maar ik heb in mei een MA doorgemaakt, na al een goede echo met hartje gehad te hebben:$ Ik heb gisteren weer een afspraak gemaakt bij de gyn, over twee weken. ik zit er toch over na te denken het te verzetten naar een week later. Ik ben namelijk bang dat het hartje nog niet te zien i en dat ik weer bang word dat het niet goed is. Ik ben sowieso heel bamg dat het weer niet goed zit. Ik wil genieten, maar is zooo moeilijk!
    Ervaringsverhalen toevallig?
     
  2. Iris6weken

    Iris6weken Bekend lid

    4 jul 2010
    609
    2
    18
    Gefeliciteerd!! Ik snap helemaal wat je bedoeld!!!
    Ik heb in april een ma gehad met 12 weken, ik had een echo met 9 weken en ook een kloppend hartje gehoord en gezien, helemaal prima dus. Met 11.4 weken weer een echo.. En helaas was t hartje gestopt met kloppen..
    Ondanks dat.. Heb ik nu toch een echo met 7,4 weken en mag ik wat vaker heen als ik dat wil..
    Het is gewoon raar dat je geen enkel teken van je lichaam krijgt dat het gestopt is met groeien en dat je daar door een echo achter moet komen..

    Ik zou je echo lekker laten staan!! Geniet er nu van!! M'n vk zei dat een goede zwangerschap zoveel groter is!

    En geniet dat je al zo vroeg naar je kleintje kan en mag gluren!
     
  3. johanne

    johanne Actief lid

    15 okt 2012
    191
    0
    16
    Haha, ik heb net ook op jouw stukje gereageerd! Dankjewel voor je geruststelling!!
    We gaan gewoon voor een gezond babytje!!!
     
  4. Iris6weken

    Iris6weken Bekend lid

    4 jul 2010
    609
    2
    18
    Ja precies! We moeten gewoon genieten van deze zwangerschap dus ook de spannende eerste 12 weken!!
    Maar bij mij blijft ook het dubbele gevoel hoor.. T gevoel van zelf bescherming niet te blij durven zijn want stel je voor dat..
    Ik ga gewoon van t goede uit! En bij jou komt het ook helemaal goed!
     
  5. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gefeliciteerd!!
    Je kunt altijd iets korter zwanger zijn en daardoor misschien geen hartactie zien, 6 weken is ook wel vroeg.
    Toch, klopte bij mij het hartje al bij de een na jongste, op ruim 5 weken, op 4 weken zagen ze alleen de ring zonder inhoud.
     
  6. springxsummer

    springxsummer Niet meer actief

    Gefeliciteerd :)
     
  7. Lirial

    Lirial Bekend lid

    5 sep 2012
    819
    0
    0
    Gefeliciteerd!

    Ja, het is een spannende tijd na zo iets. Ik ben met 7 en 9 weken voor een echo geweest, omdat de vmk bij mij niet vanzelf afkwam en er vroeg bij wilde zijn als het weer misging.
    Onbevangen zwanger zijn was er voor mij niet meer bij, vanwege de medische molen waar ik in heb gezeten,dat vind ik zelf het meest spijtige. Pas bij 20weken echo werd ik echt blij en ging ik ontspannen genieten.
    Maar... er is meer kans dat het goed gaat dan dat het mis gaat!!
     
  8. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Gefeliciteerd! Ik duim voor je dat nu wel alles goed zal gaan!
     
  9. 3vlinders

    3vlinders Fanatiek lid

    23 aug 2011
    1.783
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd:)
     
  10. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'
     
  11. Siertje2981

    Siertje2981 Fanatiek lid

    8 apr 2013
    3.456
    2
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Gefeliciteerd!!!

    Ken het gevoel. Heb vorig jaar november een mk gehad met 9 weken en afgelopen maart was het weer zo ver! Natuurlijk super blij, maar ook best angstig want zal het deze keer wel goed gaan. Ik had met 8 weken de eerste echo en met 10 weken de termijn echo. (Later in de zwangerschap zelf nog 2 echo's gepland omdat ik het te lang vond duren en weer onzeker werd :)). Ik zou lekker gaan en als er dan nog geen hartje is, kan je misschien met 8 weken nog een echo vragen ;).

    Is moeilijk, maar probeer er toch van te genieten, hopelijk vliegt de tijd en gaat alles goed!!
     
  12. Marpunt

    Marpunt Actief lid

    26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! En inderdaad heel spannend. Ik heb twee keer een ma gehad... September en december afgelopen jaar... Maar kijk mijn Banner nu :) ik heb toen op 7, 9 en 12 weken een echo gehad, en daarna om de paar weken hartje gehoord bij vk... Eigenlijk pas na de 20 weken echo ging ik het echt geloven :)

    Sterkte en geluk de komende tijd!
     
  13. MilanFleur

    MilanFleur Actief lid

    28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Gefeliciteerd!!

    Helaas herken ik het ook. In april een MA gehad met 10,5 week (ook pas op de echo gezien, geen bloedverlies ofzo).

    Ook ik ben weer zwanger :):) maar net als jij erg onzeker. Ik heb 'pas' met 8 weken een echo, omdat het hartje dan klopt als het goed is. Ik wil niet nog meer onzekerheid als het hartje niet klopt en het goed of fout kan zijn (afhankelijk iets korter zwanger of niet). Dus ik heb ervoor gekozen liever weekje langer wachten dan echt in spanning...

    Weet je al wanneer je een 2e echo kan hebben? Ik met 10 weken, en dan weer met 12, erg fijn idee! Als je met 8 weken weer een echo kunt krijgen, je eerste afspraak idd lekker laten staan! Als je pas met 12 weken kan, dan zal ik misschien de afspraak naar 8 weken verlaten.

    En wat de anderen ook zeggen, kans dat het goed gaat is groter dan dat het mis is, dus heb vertrouwen!
     
  14. mvm2008

    mvm2008 Actief lid

    18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar hoor. Ik kon echt niet geloven dat alles goed was. Dit duurde denk ik zeker tot week 13, toen kreeg ik een vroege seo en daar zag alles er goed uit. Vanaf dat moment kreeg ik steeds meer vertrouwen in een goede afloop. Het blijft natuurlijk spannend totdat je het kleintje in je armen hebt en gelukkig komt dat moment heeeel snel dichterbij. Vandaag alweer 27 weken!
    Sterkte met het wachten en natuurlijk gefeliciteerd
     

Deel Deze Pagina