Zwanger, maar met een roze lintje..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aliwen, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

    Elise75 Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Heel veel sterkte.
    Ik heb ook borstkanker, weet dit sinds 6 weken. Volop in de chemokuren.... alleen niet zwanger, maar wel een dochtertje van 4.
    Ik hoop dat ze met een goed behandelplan komen!!!
    Hele dikke knuffel en take care in deze rollercoaster.
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    @Aliwen Wat een vreselijk nieuws...:( Helaas hier ook ervaring met borstkanker, alleen niet tijdens de zwangerschap. Ik kreeg de diagnose ruim 8,5 jaar geleden, onze dochter was toen 1 jaar en 8 maanden oud. De ziekte kwam daarna nog drie keer lokaal in mijn oksel terug, de laatste keer was ruim 4 jaar geleden. Hier dus ook een heel traject gehad met operaties, chemo, bestraling, hyperthermie en hormoontherapie.

    Mocht je vragen hebben over het een of ander, dan mag je me altijd een berichtje sturen. En dat geldt natuurlijk ook voor @Elise75

    Heel veel sterkte, ik duim voor je!
     
  3. Puck123

    Puck123 Bekend lid

    22 dec 2014
    582
    291
    63
    Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte gewenst in deze tijd met dubbele emoties♡.
     
  4. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Jemig....Heel veel sterkte en kracht toegewenst voor jullie!
     
  5. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Bedankt voor de lieve woorden!
    En fijn dat ik met vragen bij jullie terecht kan !
    De eerste set chemokuren gaat binnen een week starten. Dan ben ik daarmee klaar een paar weken voor de uitgerekende datum. Dan inleiden (of spontaan) en dan de tweede set van 4 kuren. Daarna een pauze van 6 weken en daarna borstamputatie .
    Ik ben groot voorstander van borstvoeding, maar daar heb ik mentaal ook maar vast afscheid van genomen.. .
     
  6. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Nog zoiets bizars: sla je al een eeuwigheid de wijntjes, carpaccio en gerookte zalm af.. Pompen ze er straks chemo in. .
     
  7. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.107
    2.000
    113
    Dit precies zat ik te denken toen ik je vorige bericht las.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit gevecht <3
     
  8. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Pffff heb hier zo geen woorden voor. Wat een bizarre rollercoaster! Maar je bent super sterk en gaat deze battle gewoon winnen!
     
  9. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Jeetje wat een vreselijk nieuws in een periode die juist zo mooi en bijzonder moet zijn. Goed dat ze zo snel gaan starten met behandelen maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over je kindje. Ik wil je ontzettend veel sterkte en kracht toewensen in deze tijd en dat je de kanker heel snel mag verslaan!
     
  10. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte!

    Heb je uitzaaiingen of alleen de borst?
    Is er echt geen mogelijkheid om te starten na je bevalling en de kleine eerder te halen ofzo?

    Wast een verschrikkelijk onzekere tijd!
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.619
    21.116
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tjee, wat heftig! Sterkte!
     
  12. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    De artsen zeggen dat de risico's bij een vroeggeboorte groter zijn, dan de risico's van behandeling. En het risico voor mijn gezondheid is te groot als we niet behandelen.
    Als het kon zou ik echt wel wachten!
    Er zijn twee lymfeklieren aangetast, verder gelukkig geen uitzaaiingen !
     
  13. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Inderdaad heel tegenstrijdig dat je nu aan de chemo moet, terwijl je je hele zwangerschap zo voorzichtig bent geweest. De artsen weten natuurlijk wel wat ze doen, het kan echt geen kwaad voor je kindje. Maar je gevoel zegt iets anders.

    Borstvoeding is waarschijnlijk geen optie, inderdaad. Misschien had het lichamelijk wel gekund, met bijvoorbeeld alleen je gezonde borst. Maar ik denk dat de chemo in de borstvoeding belandt?

    Ik neem aan dat de kanker hormoongevoelig is? Dan is het inderdaad wel belangrijk om zo snel mogelijk te gaan behandelen. Wachten levert teveel risico's op, omdat je lichaam nu vol met zwangerschapshormonen zit, waar de kanker op kan reageren. Zou je wachten, dan heb je kans dat het in de tussentijd wel uitzaait. Dus helaas meteen volle bak er tegen aan...

    Hier is ook mijn borst weggehaald. Ik heb tijdens die operatie meteen een borstreconstructie gehad. Een jaar na de diagnose heb ik mijn gezonde borst laten weghalen en reconstrueren.

    Stuur me gerust een pbtje, als je vragen hebt. Ik beantwoord ze graag voor je. In een persoonlijk berichtje is dat wat handiger dan hier in het topic. Sterkte & hou je taai!
     
  14. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Dankjewel Jippie!
    Voor jou ook een heftige tijd!
    Erg fijn om informatie te horen van lotgenoten. Gelukkig zijn er nauwelijks lotgenoten van borstkanker tijdens de zwangerschap te vinden. Maar het maakt het voor mij extra ingewikkeld.

    Of het hormoongevoelig is hoor ik vanmiddag. Ik moet straks naar het ziekenhuis om een marker in de borst te laten plaatsen. Dat is nodig voor de operatie. Ze hebben er vandeweek al 2 in de oksel gezet.
    Er moet vandaag ook nog een mammografie gemaakt worden, dus nog wel een portie straling ..
    En aansluitend een gesprek met de chirurg. Die geeft nog uitslagen over de soort kanker .

    Verder staan er nog een paar leuke dingen op de agenda. Even wat positieve afleiding voordat de kuur dinsdag begint.
     
  15. expectful2009

    expectful2009 Niet meer actief

    Jeetje wat ontzettend heftig! Heeel veel sterkte, kracht en vooral veel liefde toegewenst voor de komende periode!
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wat heftig! Sterkte
     
  17. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Meid ik wil je heel veel sterkte wensen! Kanker is sowieso vreselijk, maar helemaal wanneer het ontdekt wordt tijdens een zwangerschap.
     
  18. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Geen woorden voor, heel veel sterkte!
     
  19. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.742
    462
    83
    @Aliwen Hoe waren je afspraken in het ziekenhuis gegaan? Heel veel succes morgen met de eerste kuur!
     
  20. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    De eerste kuur zit er in! Wat was dat mentaal heftig zeg!
    Maar er stroomt ook steeds meer moed en strijdlust naar binnen!
    Ik word ontzettend in de watten gelegd overal!
    Ik moet er rekening mee houden dat ik over twee weken mijn haar kwijt ben. Ik ga me vandaag maar eens verdiepen in vergoedingen voor pruiken en andere hoofdbedekking. .

    Ik heb weinig geslapen. Ik vermoed dat het komt door de extra medicatie en pepmiddelen. En in het begin van de nacht had ik heel erg last van brandend maagzuur.. Toch maar een pilletje genomen. Nu mag ik alleen 24u niet autorijden.

    Gelukkig geven de kinderen wel ritme aan de dag. Ik moet er zo wel uit. Dat is goed voor het dagnachtritme. En ik krijg bezoek vandaag. En het huis staat vol bloemen. En het wordt mooi weer.
    Genoeg ingrediënten voor een mooie dag !
     

Deel Deze Pagina