Zwanger, maar met een roze lintje..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aliwen, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik moest ook weer aan je denken @Aliwen
    Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed!! Bij deze een virtuele knuffel!
     
  2. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Thnx meiden!
    Mijn haar is er inmiddels af. Gelukkig went het snel. Ik voel me wel een wandelende attractie met hoofddoekje en dikke buik..
    Ik heb dinsdag de tweede chemo gekregen. Dat ging me mentaal een stuk beter af! Ze zijn ook echt superlief voor me in het ziekenhuis !
    De gynaecoloog heeft ook weer meegekeken. Het kindje ligt niet meer in stuit en groeit goed. Ik ben nu precies 30 weken zwanger en ik moet nog 2 kuren.
    Over 6 weken zitten die er in en dan zal ik rond week 38/39 ingeleid worden.

    Ik kreeg ineens weer zin in de babykamer. De verf is in huis, dus daar ga ik snel aan beginnen.

    Hopelijk vallen de bijwerkingen deze ronde ook weer mee. Ik ben erg moe, maar de oncoloog schoot in de lach: "vergeet niet dat je ook nog flink zwanger bent hè!"
    Ik heb een drankje tegen zuurbranden gekregen, dat helpt goed.

    Gek genoeg voelen deze weken een beetje als vakantie. Ik hoef niet veel te doen, het is buitenlands weer, ik geniet van mijn gezin en ik luier lekker in en om huis.. Een zomer met dat stomme roze lintje (heb mezelf wel een mooie pink ribbon ketting cadeau gedaan), maar zeker ook met een gouden randje!
     
    Rombely, Louise11110 en Kaila vinden dit leuk.
  3. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Respect voor hoe je er in staat!
    Ik lees een hoop moed, doorzettingsvermogen en positiviteit in je berichten.

    Ik hoop voor je dat alle behandelingen aanslaan en dat je kleine meisje nog goed mag groeien.

    Heel veel sterkte voor de aankomende tijd
     
  4. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Wooo wat heftig zeg! Ik wens je heel veel kracht! Sterkte!
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Jeetje wat heftig. Ik krijg hier gewoon tranen van in mijn ogen, maar dat komt mede omdat ik vind dat je zo ongelofelijk sterk over komt. Jouw meisje mag flink boffen met jou, zo’n sterke moeder. Echt super veel respect voor je en ik hoop zo vreselijk dat alles goed mag gaan en dat je ondanks deze periode nog kunt genieten van de zwangerschap! :)
    Als ik je adres had gehad, dan zou ik je nu de allergrootste kaart van de wereld sturen! ;). Heel veel sterkte en liefs!
     
    Aliwen vindt dit leuk.
  6. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Jullie zijn lief! :thumup:

    We zijn bij de kinderarts geweest. Goed gesprek. Eindelijk nam eens iemand de tijd om heel precies uit te leggen wat nou de risico's zijn. We hebben echt bakken met informatie gekregen en nu begint dat allemaal wat te landen. En dan merk je ineens dat je toch nog wel met vragen zit.
    Het grootste risico voor het kindje is het tekort aan witte bloedlichaampjes. De chemo tast het beenmerg aan en daar kan het kindje dus ook tekorten door krijgen. Waarschijnlijk heeft de baby straks wel haar, voor haaruitval komt te weinig chemo door de placenta.

    Het gunstigste scenario is inleiden 2/3 weken na de laatste chemo. Dan zitten we in week 38/39. Dus gewoon maar hopen dat ze niet voor die tijd spontaan komt.

    Ze heeft ook nog uitgelegd hoe dat nou zit met die chemo versus alcohol. Alcoholmoleculen zijn klein. Die van de chemo zijn veel groter. Daarom houdt de placenta toch echt wel veel chemo tegen. Gek toch hè, dat die zak met gif dus minder schadelijk is dan een koud roseetje!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb je verhaal met tranen in m’n ogen gelezen, wat ben jij een sterke vrouw!
    Ik wens je alle sterkte van de wereld toe en ik hoop dat jullie hier als gezinnetje doorspartelen en nog vele gelukkige jaren tegemoet gaan !
     
  8. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Super heftig en wat een respect voor jou
     
  9. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel veel sterkte in deze periode! Je komt heel sterk over in je posts ♡
    Ik hoop dat alles goed mag aanslaan!
    Een vriendin van mij heeft ook de diagnose gehad in haar 4e zwangerschap. Redelijk snel na de bevalling is toen die ene borst weg gehaald. Ze heeft daarna nog een kindje gekregen en die heeft eerst een aantal maanden nog bv gekregen uit de overgebleven borst, daarna is de andere ook weg gehaald omdat het weer onrustig was, en heeft ze een volledige reconstructie gehad ( in 3x geloof ik )
    Het gaat nu bijna 3j later gelukkig weer super goed met haar! Mocht je nog een specifieke vraag hebben voor iemand die ook deze diagnose had tijdens de zw kun je me altijd een berichtje sturen. Ze zal t vast willen beantwoorden.
     
  10. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wauw dame, wat ben jij sterk zeg!! Ik heb vreselijk veel respect voor hoe je hier mee om gaat! Mijn duimen draaien voor je!
     
  11. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Ooh wat een vreselijke onzekere tijd
    Heel veel kracht en sterkte!
     
  12. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Dankjewel voor je reactie! Ondanks dat je dit niemand gunt is het wel 'fijn' om verhalen over lotgenoten te lezen..
    Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe het met haar kindje gaat.. Heeft de chemo geen schade aangericht?
     
  13. K00

    K00 Niet meer actief

    Even terug gelezen... je bent een kanjer!
     
  14. Indire

    Indire Actief lid

    28 apr 2018
    295
    468
    63
     
  15. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee kindje is helemaal normaal en gezond! Sterkte en succes!
     
    Aliwen vindt dit leuk.
  16. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Heel veel sterkte met alles!!
     
  17. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    SweetL, dat is ontzettend fijn om te lezen!

    Hier nog een paar dagen rust.. Volgende week begint het hele circus weer.
    Maandag bloedprikken, oncoloog en gynaecoloog. Dinsdag weer een chemokuur.
     
  18. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    En aan alle anderen:
    Dankjulliewel voor alle lieve woorden. Het is zo'n stomme machteloze situatie.. Alle kleine beetjes steun helpen mee!;)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een vreselijke heftige tijd. Ik hoop en bid dat alles goed verloopt en deze tijd snel verleden tijd is. Je kunt het!
     
  20. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Heel veel succes vandaag weer! ❤️
     

Deel Deze Pagina