Zwanger maar van wie??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hilse, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik denk dat ze toch naar de ha moet gaan, die kan je veel meer vertellen dan interneren. Maar ik weet vrijwel zeker dat het niet vergoed word, denk dat je gewoon cash af mag rekenen. Het is omdat zij het graag wil, medisch is het niet.
    Weten gaat ouders het al?
    Wil ze het kindje zeker houden?

    Ik vind het ook net een film.
    Zou denk ik geen oog meer dichrt doen 's nachts, erg lastige situatie.

    Sorry voor de fouten, telefoon :)
     
  2. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tja, het ligt er natuurlijk aan wat ze met beide mannen aan wil. Wil ze met 1 van hen verder, of was het inderdaad alleen maar rotzooien? Als dat geen grote rol speelt, zou ik gewoon wachten tot de baby er is en dan een test doen. Ze zal het toch eerlijk moeten opbiechten tegen beiden, al zit ze daar natuurlijk niet op te wachten. Want 'stiekem' een DNA test doen en afhankelijk van de uitslag handelen, lijkt me ook niet het allerbeste idee.
     
  3. Bops

    Bops Fanatiek lid

    22 jan 2012
    1.057
    0
    0
    Ik heb laatst zoiets gezien, maar die "goedkope" versie kan pas op het moment dat de kleine is geboren volgens mij.

    Is het niet een optie dat ze terug gaat rekenen hilse?
     
  4. zinzi

    zinzi Bekend lid

    22 jul 2012
    627
    0
    0
    Er zijn de laatste tijd wel meer van dit soort topics geweest.
    Daaruit kwam wel iedere keer naar voren dat het makkelijker is dit te doen na de geboorte. Ik denk wel dat je het zelf moet betalen omdat het idd geen medische noodzaak is.
    Maar geen idee waar je het goedkoper kan laten doen.

    Maar kan ze na de termijn echo niet terugrekenen van wie het zou zijn? Of zaten de beide partners te dicht bij elkaar?
     
  5. Hilse

    Hilse Niet meer actief

    Ze wil het kindje sowieso houden van wie het ook is..
    Terugrekenen wordt idd moeilijk, zit vlak op elkaar.
    Denk ook dat de ha de beste optie is voor nu om het verder uit te zoeken!
    Thanks girls!:)
     
  6. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Jeetje zeg, wat een vervelende situatie!

    Wel fijn dat ze het kindje wil houden!:)

    Heeft ze met één van beide jongens een wat serieuzer relatie of helemaal niet? Zouden ze de verantwoording willen nemen? Wat wil je vriendin? Verder met één van de twee? Of met beide niet?
    Weten ze ervan?

    Zo niet: dan zou ik een risicovolle vwp lekker laten en wachten tot na de bevalling.

    Als ze een heel regelmatige cyclus heeft en er zat een paar dagen tussen valt het wel terug te rekenen, toch?
     
  7. Kiewie

    Kiewie Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik heb er zelf geen ervaring in en verder ook niemand in mijn omgeving. Ik heb idd gehoord dat er een bloedtest is, maar die is zeer risicovol in het begin van de zwangerschap. Je hebt dan het bloed van de kleine nodig en van de vader. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet zo op heb gelet of je ook het bloed van de moeder kunt gebruiken.. ik denk het haast niet, omdat de baby een eigen bloedgroep krijgt en zelf zijn eigen bloed aan maakt en daardoor niets met het bloed van de moeder te maken krijgt.. dus of je met zo'n test dan kunt zien wie de vader is..? (Ik hoop het natuurlijk wel voor je vriendin!) Ik denk dat je dan toch het beste voor een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest kunt gaan, omdat dit betrouwbaarder is.. helaas brengen die testen ook risico's met zich mee :(

    Kan ze anders niet de echo afwachten zodat vast gesteld kan worden hoe lang ze zwanger is en dan terug tellen? Dat ze op die manier misschien kan zien wie de vader is?

    Ondanks dat het een hele lastige situatie is, wil ik je vriendin (en jou!!) van harte feliciteren met dit wondertje! Deze situatie is nu lastig, maar niet onmogelijk en kan zeker opgelost worden al is het nu voor je vriendin een beetje kl*te.. hopelijk heeft ze er niet te veel stress van, omdat dat voor haar en de kleine niet goed is.
    Alles komt uiteindelijk goed! Hopelijk kan ze evengoed genieten van haar zwangerschap en het feit dat ze samen met haar vriendin (met jou) zwanger is! :)

    Hopelijk heb je iets aan mijn reactie!
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ze zou eventueel ook eerst kunnen kijken of ze via de bloedgroep van de baby en van die beide mannen kan achterhalen wie de vader is? Na de geboorte dan dus, maar is iig goedkoper dan een DNA-test?

    Terugrekenen lijkt me, zeker als het zo vlak op elkaar zat, onmogelijk, omdat je nooit weet hoelang innesteling geduurd heeft en zodoende ook lastig terug te rekenen is wanneer de eisprong is geweest... :(
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Geen idee of dit nu al kan (goedkoper) ...

    Maar wat ik me afvraag ...... weten beide heren het al dat ze zwanger is van een van hun ???
     
  10. kalli

    kalli Niet meer actief

    Ik heb absoluut geen verstand van DNA testen, dus daar kan ik je niet bij helpen. Mij lijkt het inderdaad dat ze beter na de geboorte kan testen om geen risico's te nemen. Ik denk wel dat het goed is dat ze een comfortabele situatie gaat creëren waarin ze rust heeft, anders zou die stress weer voor problemen tijdens de zwangerschap kunnen zorgen...

    Er is nog een andere manier om erachter te komen, maar dan moet het toevallig allemaal net zo kloppen. Wat voor bloedgroep heeft zij en welke de heren? Als zij namelijk een negatieve bloedgroep heeft en maar één van de heren een positieve bloedgroep, dan zal haar bloed sowieso getest moeten worden. Als haar kindje een positieve bloedgroep blijkt te hebben, dan is het van de man met de positieve bloedgroep, is het negatief dan is het van de ander... Volg je me een beetje? Dit is een test die standaard gedaan wordt en dus ook vergoed wordt.

    Succes!
     
  11. lies276

    lies276 Niet meer actief

    toch bestaat er een hééé'ele kleine kans dat een kindje van 2 ouders met een negatieve bloedgroep, een kindje met positief bloed krijgen.
    heb dit ooit 1 keer meegemaakt in mijn werk.
    navelstrengbloed moest naar het lab, terwijl beide ouders een negatieve bloedgroep hadden.
    de verloskundige zei nog doodleuk tegen papa: één ding weet je zeker; als je terugkomt met een spuit, is het niet jouw kind, haha.
    papa kwam terug met een gezicht als een oorwurm....en een spuit.
    hele rellen en uiteindelijk een DNA test. papa was gewoon de papa!
    de kans is zeer klein, maar het kán dus blijkbaar wel.
    een DNA test is dus echt de enige manier om er 100% zeker van te zijn.
     
  12. heleentje80

    heleentje80 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    MOET ze het echt weten (bvb 1 van de vaders heeft een erfelijke ziekte) of wil ze het weten?
    Ik ken nl ook zo iemand waar de papa niet de echte vader is (hij weet dit niet) maar hij ziet het als zijn kind. Ze hebben ook heel lang geprobeerd voor een kind en nu is hij zielsgelukkig met het kind (dat dus genetisch niet van hem is).
    Beetje raar uitgelegd, maar ik bedoel dat een man ook een vadergevoel kan hebben voor het kind van een ander.
     
  13. Hilse

    Hilse Niet meer actief

    Ze wil het weten.. Met een van de jongens had ze een relatie maar liep niet zo lekker. Vandaar de andere jongen in het spel.. Nu is ze wel verliefd op hem geworden maar zit ook nog met haar eigen vriend in de maag.. Dus lekker gerotzooid niet zo handig...
    Heb al tegen haar gezegd dat ze best naar de ha kan gaan, ben benieuwd wat die zegt!

    @lies276, wat apart zeg dat dat kan!!
    Ben wel benieuwd, zal die methode ook nog eens voorleggen!
     
  14. Lousaa

    Lousaa Fanatiek lid

    18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Nou, mij lijkt dat als ik zo'n man was en ik wist dat er een ander in het spel zou kunnen zijn geweest, dat ik never nooit niet ging tekenen voor een kind als zij mij zou zeggen dat die ander niet de vader was. Wie weet heeft ze er nog wel met vijf anderen liggen krikken. Dus ik ben bang dat je beide mannen toch wel verplicht bent om uitsluitsel te geven. Over of ze nu wel of niet de vader zijn. Niet alleen op basis van: hij is het niet, maar geloof me op m'n blauwe ogen...
     
  15. kalli

    kalli Niet meer actief

    Wow, hoe bizar is dat zeg!
     
  16. Linda1979

    Linda1979 Actief lid

    26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, dus kan je niet helpen, want aan een antwoord als 'even googelen' heb je niet veel.

    Wel wil ik heel duidelijk even aangeven dat ik respect heb voor die vriendin van je. Zij wil nu al duidelijkheid over wie de vader is, zodat ook de vader een eerlijke behandeling krijgt. Dat hoor je ook wel anders hier, over stiekem gedoe en het lekker voor jezelf willen houden.
    Veel respect daarvoor, want het is een stomme fout geweest, maar dat weet ze zelf ook wel. Ze kiest niet voor de makkelijke weg, maar lost het op een goeie manier op!!

    Wat ik trouwens wel weet is dat ze navelstrengbloed kunnen testen. En daaraan zitten geen risico's. Maar volgens mij kan dat pas vanaf 27 weken (ik moest dat om te kijken of het kindje rhesus negatief had net als ik, of positief). Ik denk dat je daarmee ook wel een dna-test kan doen?
     
  17. minimeee

    minimeee Actief lid

    12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Zoals velen heb ik geen ervaring met DNA testen.

    En snap dat je niet zit te wachten op oordelen van andere mensen.
    Het kan de besten overkomen. Gewoon een emotionele keuze geweest van je vriendin die verkeerd heeft uitgepakt.

    Wil haar ook feliciteren met haar zwangerschap. Daar moet ze lekker van genieten.

    Ik kan je helaas geen advies geven. Maar denk dat het inderdaad het beste is om de situatie uit te leggen aan beide heren en hopen op het beste. Achteraf een DNA test doen dan!

    Ik wil haar in ieder geval succes wensen met haar keuze hoe ze het gaat doen.

    En jij ook nog een fijne zwangerschap toegewenst.

    Je vriendin moet zich niet gek laten maken door reacties van anderen hoor. Ze zal het er al moeilijk genoeg mee hebben
     
  18. lies276

    lies276 Niet meer actief

    ik denk dat je hier iets door elkaar haalt!
    als je zelf een negtieve bloedgroep hebt en je draagt een kindje met een positieve bloedgroep bij je, bestaat er een kans dat het bloed van moeder vermengd wordt met het bloed van het kindje ( bijv. tijdens de bevalling).
    jouw lichaam kan dan antistoffen gaan maken tegen die positieve bloedgroep.
    voor dit kindje niet erg, maar wel bij een evt. volgende zwangerschap (jouw lichaam kan dan het kindje als "vijandig" zien en afstoten).
    daarom krijgen alle moeders die een negatieve bloedgroep hebben, preventief in de zwangerschap al een injectie, zodat ze geen antistoffen gaat maken.
    na de bevalling wordt er dan navelstrengbloed afgenomen om te kijken of het kindje idd een positieve bloedgroep heeft.
    zo ja, dan krijgt de moeder nog een injectie.
    door bloed te prikken in de zwangerschap kun je zien of het bloed van moeder antistoffen aan het maken is, maar zoals ik boven al heb vermeld, zegt dat nog ( bijna)niks.
     
  19. lies276

    lies276 Niet meer actief

    bijzonder dat dat kan!
    een hoop geld, dat wel! maar geen risico voor het kindje en dat vind ik het allerbelangrijkst.
     
  20. Linda1979

    Linda1979 Actief lid

    26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ehhhh, ik ben zelf Rhesus negatief, en ik weet dus best wel heel erg goed wat ik schrijf hoor. Ik haal zéééker geen twee dingen door elkaar.
    Toen ik in 2009 zwanger was van mijn dochtertje, kreeg ik inderdaad nog preventief een injectie met 30 weken, zonder dat ze wisten wat de bloedgroep van mijn dochtertje was. Achteraf bleek die vieze rotspuit niet nodig geweest te zijn, omdat mijn dochtertje ook negatief was. Na de bevalling wordt er namelijk nogmaals bloed geprikt bij de baby.
    Sinds dit jaar hebben ze een NIEUWE methode: Met 27 weken wordt er bloed geprikt bij je, en daaruit kunnen ze tegenwoordig het navelstrengbloed filteren. Vervolgens kijken ze of de baby positief of negatief is. Als de baby POSITIEF bloed heeft, moet je inderdaad alsnog WEL een spuit met 30 weken. Als de baby NEGATIEF bloed heeft, hoef je GEEEEEN vieze rotspuit. Mijn baby heeft weer NEGATIEF bloed en ik hoef dus GEEEEEN spuit nu.

    Ik heb een kit in mijn tas zitten waarin voor de zekerheid, dubbelcheck, alsnog bloed wordt geprikt na de bevalling. De verloskundige vertelde me zelfs dat per oktober die kit eigenlijk niet meer nodig is, omdat ze er dan mee stoppen.

    Ik vind het een beetje vervelend dat je me hier wegzet als een of andere dombo, terwijl je zelf mijn verhaal niet goed leest. Ik maak het op dit moment zelf mee namelijk. Dus me dunkt dat ik wel weet wat ik schrijf.

    Sorry als ik kriegel overkom, dat zijn de hormonen. :)
     

Deel Deze Pagina