Zwanger met een maagverkleining?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaTuttebel, 8 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Hallo dames,

    Afgelopen augustus heb ik een maagverkleining ondergaan. Ondertussen op gewicht maar val nog steeds beetjes af. Ik ben benieuwd of er hier ook dames zitten die een maagverkleining hebben, en hoe hier de zwangerschap gaat.

    Groetjes :-D
     
  2. moppie1992

    moppie1992 Actief lid

    21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Ik heb ook een maagverkleining gehad maar dat was mei 2016 ze adviseren om anderhalf a 2 jaar te wachten heb in maart mijn spiraal laten verwijderen dus ben benieuwd hoe het hier zal gaan
     
    MamaTuttebel vindt dit leuk.
  3. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Spannend! Ja verschild overal ik heb een “jaar” advies mee gekregen ;)
     
  4. moppie1992

    moppie1992 Actief lid

    21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Oké ja tegen mij zij ze met anderhalf jaar controle beste tusse anderhalf 2 jaar dus vandaar
    Zeker spannend hihi
     
  5. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier in juni 2015 sleeve gekregen. Voor de sleeve raden ze aan 1 jaar voor gbp 1.5 jaar.
    Maar dat heeft te maken met opnames van vitaminen en natuurlijk omdat je dan nog aan het afvallen bent.

    Hier was ik 9 maanden na sleeve zwanger. 1x extra moeten komen voor bloed te laten prikken voor de rest geen extra controles of zo gehad. Ja wel extra echo's om te kijken of het kindje wel genoeg binnen kreeg en goed groeide.
    Levino woog 3460gram dus super.

    Nu weer pril zwanger dus ben benieuwd deze keer
     
    MamaTuttebel vindt dit leuk.
  6. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Ja hier ook een sleeve! Ben je vroeger bevallen of later :) en hoe voelde jij je tijdens de zwangerschap?
     
  7. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Bevallenop 40.3 weken in totaal bevalling van 4 uur. Persen 0.30 seconden. En voelde me heerlijkkkk minder was dat ik juist daar weer chocolade en cola ben gaan eten en drinken .Maar bleef mooi op gewicht. 6 kilo aangekomen. Die er nu nog wel aan zitten ahha. Maar ook dat komt goed.

    Was zo anders dan bij dochter 147 kilo op einde 155 kilo 42.2 weken ingeleid bevalling van 72 uur. Persen 58 min
     
    MamaTuttebel vindt dit leuk.
  8. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Hier een gbp 22 september 2017 en nu ook zwanger.. ik moet donderdag naar de verloskundige en wordt dan door gestuurd naar de gyneacoloog voor extra controles.. ik ben ondertussen redelijk stabiel met gewichtsverlies
     
    MamaTuttebel vindt dit leuk.
  9. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Iets korter dan mij dus! Voel je je goed?
     
  10. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ja ik voel me erg goed tot nu toe bijna nergens last van alleen stond net op met buikpijn dus het zou wel aan groeien zijn .. en met jou?
     
  11. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Ja hier ook goed, ook nergens last van. Indd ook wel een buikpijn maar indd van de groei en dat er van alles binnen gebeurt! :)
     
  12. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Mooi zo en welke vitamines gebruik je nu ? Ik mag 19/4 al naar de verloskundige toe voor de intake ben wel benieuwd...
     
  13. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Ah spannend zeg! Maar wat vroeg? Daar een reden voor?

    Ik gebruik nu Davitamon mama compleet. Ik had eerst alleen Davitamon compleet maar zat te veel vitamine a in ofzo.
     
  14. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

    Ja ivm de gbp en dat deze nog maar 7 maand geleden is en ze mij dus wel gelijk op controle willen hebben om te zorgen dat alles goed blijft gaan.. ik slik wel de ffm vitamine nog steeds dus ook dat even overleggen of ik extra erbij moet hebben..

    Lukt het eten wel ? Ik merk wel dat ik meer honger heb maar in mijn geval is dat goed want kwam niet meer aan de 6 eetmomenten per dag en nu weer wel :)
     
  15. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Ja heb indd wel sneller honger! Alleen dan aan lekkere dingen. Alleen geef ik daar niet aan toe haha!
     
  16. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Oh echt haha gelukkig heb ik dat weer niet maar echt honger van hartige dingen zoals brood, avondeten etc :roflmao:
     
    MamaTuttebel vindt dit leuk.
  17. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Hier na 9 maanden zwanger geraakt na mijn sleeve.
    Moest elke 6 weken bloedprikken. Mocht gewoon onder controle blijven van de verloskundige.
    Had erg veel trek, helaas is dit gebleven na de zwangerschap, resulteerde in 10 kg aangekomen.

    Zwangerschap was zwaar, 24 uur per dag moe. Extreme vitamine d te kort.
    Uiteindelijk met 38 weken ingeleid omdat mijn dochter het slecht had in mijn buik en als ze langer zou blijven zitten ze zou overlijden.
     
  18. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Gbp 2014 en nu zwanger van ons tweede kindje. Alles gaat goed. Geen complicaties tv de gbp
     
  19. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Hier afgelopen week ziekenhuis bezoekjes gehad pfff verstopte darmen de oorzaak.. z’n pijn gehad dat ze even dachten aan een darmhernia, gelukkig was dit niet het geval en zijn de darmen verstopt... de pijn was zo erg dat ik morfine spuit heb gekregen maar dat de pijn zelfs daar doorheen kwam. Gelukkig gaat het sinds gisteren weer wat beter en begint het langzaam op gang te komen..
     
  20. Lieneke2016

    Lieneke2016 Niet meer actief

    Hier ook zwanger na een gbp. Zwangerschap verliep prima, geen gekke dingen tot 35 weken. Toen een zeldzame complicatie als combinatie van gbp en de zwangerschap. Door de extra ruimte in mijn buikholte en mijn groeiende baarmoeder is mijn dunne darm in elkaar geschoven en voor een deel afgestorven.
    Daarna volgde een enge tijd met 4 operaties, i.c. en een baby met 35 wekeno_Oo_O

    Dit verhaal vertel ik echt niet om iemand bang te maken ofzo, maar wel met het advies om altijd maar je lichaam te luisteren! Als je pijn hebt, of iets niet vertrouwd kun je beter te vaak dan te weinig bellen! 9 van de 10 keer gaat het gelukkig goed.:thumup::):)

    Hopelijk heb je een heerlijke zwangerschap zonder gekke dingen:thumup::thumup:
     

Deel Deze Pagina