Bloedstolsel in de baarmoeder!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sher1986, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sher1986

    Sher1986 Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hallo allemaal

    Gister avond om 22.30 verloor ik in bed een hele hoop bloed en een grote prop. Ik schrok me dood en maakte een foto voor de vk. De uren daarna bleef het bloeden aan houden. Ik maakte me ontzettend zorgen. Ik was gister precies 7 weken en dacht meteen aan een miskraam. Vandaag had ik een echo en wonder boven wonder was er een kindje wat veilig in de vruchtzak zat met een kloppend hartje. De vk zag een groot stolsel zitten bij de uitgang. Wat er nog uit moet. Ik maakte me meteen weer zorgen. De hoeveelheid bloed die ik gister verloor leek wel een hevige menstruatie.

    Is er iemand die ervaring heeft met bloedstolsels in de baarmoeder?

    Rechts op de foto een stuk vruchtzak te zien, links tussen de gele plusjes de stolsel die er nu nog zit.
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik heb dit ook gehad bij 7 weken, al was dat stolsel vele malen kleiner dan wat ik bij jou zie. Volgens de gyn kon ik ofwel wat bruinverlies hebben ofwel niets. Bij de 9 weken echo bleek dat het was opgenomen door mijn lichaam, moederkoek zag er normaal uit.

    Ik neem wel progesteronbolletjes, al vanaf het begin. Is het geen idee om daarmee te starten? Dat helpt de innesteling.
     
  3. Sher1986

    Sher1986 Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Wat doen die precies? Ik heb wel al een groot stolsel verloren en het blijft op en af bloeden.
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Heb het ook gehad met 6.5 week en een week erna was het al een stuk minder groot.
    Verder geen last meer van gehad.
     
  5. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Ik heb een hematoom gehad in het begin van mijn zwangerschap dacht ook miskraam zoveel bloed verloor ik heb alle kleuren rood gezien en zelfs stolsels, op de echo zag ik 2 intacte zwangerschappen en ind ook stolsels, het heeft tot 9 weken zwangerschap aangehouden toen was het weg.

    Ik heb me wel heel rustig gehouden en niet veel bewogen ging zelfs niet naar buiten, heb mezelf bedrust gegeven en dat heeft geholpen, ik weet niet of je een hematoom is wat je heb maar het hoeft niet altijd iets ergs te betekenen.

    En die progesteron pilletjes zijn niet nodig voor de innesteling dat is namelijk allang gebeurt met 7 weken :D:D:D namelijk al tussen 6 en 14 dagen na de eisprong.
     
  6. Bloesempje

    Bloesempje Fanatiek lid

    29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 10 weken heftige bloedingen gehad. Het stroomde eruit, veel meer dan een menstruatiedag. Vk was eerlijk dat het goed kon dat het vruchtje toch een keer meeging in een bloeding. Ons meisje is gelukkig gewoon blijven zitten en nu een gezonde dreumes :)
    Op de echo's (veel gehad) was telkens een "laag" bloed te zien, ene keer meer dan andere keer. Dus niet echt een stolsel maar wel een duidelijke hoeveelheid bloed. Ook regelmatig bloedingen gehad. Nooit kunnen achterhalen waar het vandaan kwam.
    Hopelijk pakt het bij jou net zo uit als bij mij!
     
  7. Bloesempje

    Bloesempje Fanatiek lid

    29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Vk zei trouwens dat bedrust niet hoefde (nooit bewezen dat dat werkt) maar dat ik beter wel kon stoppen met werken (werk op babygroep kdv dus veel tillen en bukken enz) en zelf mocht bepalen hoeveel ik thuis deed. Ze zei: doe maar zo min mogelijk, als het dan misgaat kun je jezelf nooit kwalijk nemen dat je teveel gedaan hebt.
     
  8. Sher1986

    Sher1986 Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Bedankt voor jullie antwoorden. De hoeveelheid bloed was zo ontzettend eng. Er ligt er nu nog 1 van 7cm voor de uitgang. Ben erg benieuwd wat die gaat doen.

    Het heet een hematoom?
     
  9. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ik heb ook een groot stolsel gehad, eerst twee flinke bloedingen bij 6 weken zwangerschap en de rest is uiteindelijk door mijn lichaam opgenomen. Bij mij zat het boven de vruchtzak, dus het kon daar al vrij snel niet meer langs naar buiten.
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Progesteron helpt ook om de boel goed vast te houden om het zo maar te zeggen. Ik ben pas met 7 weken begonnen (toen kwamen we er achter dat ik zwanger was) en moet ermee doorgaan tot week 12.
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Geen ervaring maar toen ik dit las moest ik ook denken aan progesteron bollen. Ik gebruik het zelf ook (sinds de eisprong) en wil hiermee doorgaan tot een week op 12.
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Een hematoom is een soort inwendige bloeduitstorting.
    Het zou kunnen komen door een innesteling die iets te 'wild' is gegaan.
    Progesteron helpt in dit geval niet... het lichaam neemt het bloed weer op of stoot het af.
    Boven de vruchtzak is het grootste risico omdat zo het vruchtje mee naar buiten genomen kan worden, voor de uitgang is nog het meest gunstige tenzij door het vele bloedverlies je vliezen geprikkeld worden.
     
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Klopt, maar het houdt wel je baarmoeder rustig. Misschien dat dat kan helpen? Ik probeer mee te denken.. 😉
     
  14. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik heb iets soortgelijks gehad. Ik was enige tijd geleden zwanger van een tweeling maar eentje redde het niet en gaf een bloeding en een groot stolsel. De andere embryo had daar last van en kwam helaas een beetje in de verdrukking en dat is helaas ook niet goed gegaan.

    Ondanks dat het niet bewezen helpt heb ik ook bedrust gehouden. Ik voelde me daar het beste bij en wilde de baarmoeder gewoon zo weinig mogelijk prikkelen zodat de baby bleef zitten, en me achteraf vooral geen verwijten kunnen maken. Helaas is het bij mij dus uiteindelijk mis gegaan, maar dat was volgens de gynaecoloog echt heel erg onfortuinlijke pech of misschien was er gewoon wat mis met de embryo('s). Eigenlijk kun je niks doen behalve afwachten. 50-50 kans dat het toch gewoon goed gaat. Ik heb ook weleens gedacht had ik maar progesteron gepakt, maar uit recent onderzoek is gekomen dat dat niet helpt tegen miskramen. (Ach ja, voor wat het waard is).
     
  15. Sher1986

    Sher1986 Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Ik word hier zo onzeker van. Ik weet dat de stolsel bij de uitgang ligt en dat ie eruit moet. Maar het bloed sinds vannacht weer opnieuw. Ik hoop zo dat dit allemaal geen kwaad kan :(. Maar me er wel zorgen om.
     
  16. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, het is erg onzeker en zenuwslopend.
    Ik heb 6 weken gebloed maar bij mij lag het gelukkig ook voor de uitgang. Toch werd ik elke keer bang en onzeker als ik naar de toilet moest.

    Ze geven je 50/50 kans dus heel vaak gaat het ook wel goed, probeer je daar aan vast te houden!
     
  17. Sher1986

    Sher1986 Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Misschien een hele gekke vraag maar mag je wel sex hebben (uiteraard als het even niet bloed). Vannacht had ik bijv weer bloedverlies en nu einde vd dag is het weer even weg en slaat t over naar bruin.

    Maar stel dat t bloeden stopt en de stolsel nog niet weg is... mijn stolsel ligt wel bij de uitgang.
     
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat is lastig....normaal mag je, zolang je bloed verliest, geen seks hebben of in bad.
    Maar dit is niet echt een open wond oid.
    Ik kreeg het advies om even niks te doen tot het echt gestopt was.
     
  19. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Het werd mij indertijd afgeraden omdat de baarmoedermond wat verder open staat dan normaal. Dan kun je makkelijker bacteriën in de baarmoeder krijgen. Ook kan de baarmoeder er erg geprikkeld door raken, en dat probeer je nu júist te voorkomen.
    Maar dit soort dingen mag je gewoon vragen aan de gynaecoloog of vk.
     
  20. Sher1986

    Sher1986 Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Ik denk dat we het voorlopig maar even overslaan. Hebben er beide ook geen fijn gevoel bij..
     

Deel Deze Pagina