zwanger met schildklierafwijking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mymiracle, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    hoi allemaal,

    ik ben zwanger en ik heb een schildklierafwijking, op dit moment zijn de waarden van mijn schildklier niet goed, er wordt aan gewerkt met medicatie en ik wordt goed in de gaten gehouden, toch ben ik heel bang dat het alsnog misgaat omdat een goed functionerende schildklier zo belangrijk is tijdens de zwangerschap.
    Ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die dit ook hebben (gehad) of er ervaring mee hebben in hun vriendenkring. als ik google op "schildklier en zwangerschap" dan wordt ik niet vrolijk :(
    positieve verhalen zouden me dan ook heel erg goed doen.

    liefs mm :)
     
  2. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn collega is zwanger met een afwijking aan haar schildklier het gaat tot nu toe aardig goed.

    mijn beste vriendin wil graag voor de 2e en dat is inderdaad een iets moeilijker verhaal helaas.
    maar heb goeie moed en succes
     
  3. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    m'n zus heeft ook een afwijking aan haar schildklier en vorig jaar november een gezonde zoon op de wereld gezet.
     
  4. shanice81

    shanice81 Actief lid

    15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    ik ontwikkelde een schildklierziekte tijdens de zwangerschap van mijn dochter (7jr geleden) was enom traag :( bij deze zwangerschap is mijn schildklier weer normaal gaan doen echt raar
     
  5. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    M'n nichtje heeft dat ook en ze is op het moment 30 weken zwanger, alles gaat gelukkig goed.
    Ze houden haar wel goed onder controle, begreep ik.
     
  6. Kimmie29

    Kimmie29 Actief lid

    13 jun 2008
    254
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook een aantal jaar last van een traag werkende schildklier.
    Toen ik zwanger werd hebben ze gelijk me medicijnen verhoogd en ik merk aan mezelf en aan me waardes dat het beter gaat dan voor me zwangerschap.
    Omdat me waardes goed zijn kan ik gewoon bij de verloskundige blijven lopen.
    Voor dat ik zwanger was heb ik het ook weleens gegoogeld en ik werd daar ook zeker niet vrolijk van maar op dit moment gaat het goed en hou ik het ook zelf goed in de gaten.
     
  7. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik had laatst ook iemand gesproken en die vertelde dat haar schildklier gestopt is tijdens de zwangerschap...Ze heeft 3 gezonde kinderen en leeft nu verder met een schildklier die niets meer doet zonder medicijnen..

    Probeer je niet te druk te maken ...(hoe moeilijk dat ook misschien is) maar ze houden je heel goed in de gaten.
    Er zijn ontzettend veel mensen met een schildklierafwijking en velen daarvan weten het zelf niet eens.
    Het komt trouwens heel vaak voor bij mensen die zwanger zijn of zijn geweest...maar tegenwoordig houden de internisten je zo goed in de gaten tijdens de zwangerschap..

    En 1 ding moet je niet doen ....zoeken op internet :( ;) ...daar staan juist alleen de verhalen op die niet leuk zijn...
    Daar word je alleen maar naar van..

    Geniet van je zwangerschap!
     
  8. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    hi, bedankt allemaal voor jullie reacties, dat doet me goed :) , bij de internist stonden mijn man en ik na 5 minuten weer buiten met meer vragen dan antwoorden :(: dat is echt jammer aan die artsen met hun drukke schema, maar goed, niks aan te doen, morgen hoor ik of het inmiddels is verbeterd of dat mijn medicatie opnieuw verhoogd wordt.

    liefs xx
     
  9. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik heb een collega gehad die had ook iets aan haar schildklier, maar ze heeft toen een gezonde dochter gekregen :)
     
  10. enne

    enne Actief lid

    21 apr 2008
    229
    0
    16
    Hoi,

    Ik probeer zwanger te worden zit nu in mijn 4e ronde, heb erg lange cyclussen tot nu toe. Omdat ik de laatste tijd afval en snel duizelig ben en weeig gevoel heb, heb ik mijn bloed laten testen. Vandaag gehoord dat mijn schildklier te snel werkt! Shit.......

    Weet niet of ik inmiddels al zwanger ben, zit op dag 38. Dacht eerst dat de symptomen van afvallen, duizelig zijn en weeig gevoel misschien op zwanger konden duiden. Denkt het nu niet meer.
    Heb veel vragen, kan ik wel zwanger worden met deze schildklierafwijking, of ben ik misschien al zwanger en heb ik daardoor deze afwijking?
    Door mijn lange cyclussen weet ik niet goed wanneer te testen.

    Allemaal ondduidelijkheden momenteel voor mij.
     
  11. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    @enne: volgens mij is het zo dat als je schildklier weer goed functioneerd doormiddel van medicatie, je dan ook zwanger kunt worden, je kunt inderdaad ook schildklierproblemen krijgen juist omdat je zwanger bent. ik hoop dat je gauw uit de onzekerheid bent en kunt testen. succes.
     
  12. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Mijn schildklier werkte vroeger te snel en nu te langzaam. Ben gewoon zwanger geworden nergens last van alleen moet ik meer thyrax slikken. Verder door mn te snel werkende schildklier vroeger, heb ik op dit moment teveel antistoffen in mn bloed zitten waardoor controle bij de gyn noodzakelijk is, omdat het kindje een te hoge hartslag kan krijgen.

    Vanmiddag meot ik weer naar de internist en morgen naar de gyn (nee handig dat dat niet op 1 dag kan ;) ) Ben benieuwd hoe het nu met mn waardes gaat. Tijdens de zwangerschap kan het heel erg wisselen.

    Ik maak me er verder niet druk om hoor, ze doen wat ze kunnen en het is nu eenmaal zo dat mn schildklier niet zo goed werkt. Het enige wat ik kan doen is zorgen dat ik de medicatie goed inneem en verder is het aan de dokters om je goed onder controle te houden. Wel balen dat je zo buiten stond, bij mij hebben ze de eerste keer best wel goed alle bloedwaardes doorgekeken, maar die had de gyn eerder al aangevraagd. Wellicht moest jij eerst bloed prikken om alles goed te bepalen en gaan ze de volgende keer alles verder met je bespreken.
     
  13. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    hoi,

    vandaag te horen gekregen dat mijn waardes nog steeds dusdanig slecht zijn dat de medicatie opnieuw verhoogd wordt. donderdag is mijn eerste afspraak met de VK, naar alle waarschijnlijkheid zal die me naar de Gyn doorsturen. bah! ik weet dat ik er niks aan kan doen maar ik wil alles perfect hebben voor mijn kindje, hij zei gelukkig wel dat mijn beeb eerst krijgt wat ie nodig heeft en dan pas ben ik aan de beurt, gelukkig, ik kom zelf liever tekort dan andersom. :confused:
     
  14. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Zowel mijn zusje als ik hebben een schildklier probleem. Beide schildklieren werken te traag. Zij heeft meer medicijnen dan ik, maar beide zwangerschappen gaan goed. De kindjes zijn, zoals ze op de echo's kunnen zien, gezond.
    Bij mij hebben ze ook moeten zoeken wat de juiste hoeveelheid medicatie is. Ik blijf wel gewoon bij de VK tenzij mijn lichaam antistoffen tegen mijn schildklier aanmaakt.
     
  15. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    @jessica83: gelukkig, uit jouw verhaal put ik wel hoop, mijn medicatie is intussen bijna verbubbeld en ik ben pas 8 weken zwanger morgen, vandaar dat ik me zorgen begin te maken, maar ik zie dat jij intussen 20 weken zwanger bent en in het begin ook geen goede waardes had. bedankt voor je berichtje. ik heb 18 sept mijn 1e echo, als dan blijkt dat alles goed is krijg ik er wel vertrouwen in..... :D
     
  16. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    In principe hoef je met een te langzaam werkende schildklier niet bij de gyn te lopen. Het gaat erom als je een te snel werkende schildklier hebt, of gehad hebt, dan kan je lichaam antistoffen aanmaken, dat is bij een te langzaam werkende schildklier niet het geval.

    Er staat op internet heel veel wat er eventueel in hele erge gevallen kan gebeuren. Voor de meeste mensen die iets aan hun schildklier hebben en goed onder behandeling zijn is de zwangerschap hetzelfde als bij 'normale' mensen ;)

    Gister weer geweest en mijn thyrax is ook weer verhoogd. De inname van de medicijnen is tijdens je zwangerschap andes ivm de eiwitopname ofzo. Vandaar dat je ook meer moet slikken, je lichaam neemt het gewoon niet zo goed meer op.

    Schrijf anders de vragen die je hebt op en stel ze de volgende keer dat je er bent. Dan weet je zeker dat je niets vergeet als ze je weer snel de deur uit willen werken.
     

Deel Deze Pagina