Zwanger na miskraam

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Ellen8, 10 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Vanochtend heb ik weer een positieve test in handen na een miskraam en curretage in april dit jaar. Ik ben ergens heel blij, maar vind het ook zo ontzettend spannend. Hoewel ik al een gezond zoontje heb, vind ik het me zo moeilijk voor te stellen dat het nu wel goed gaat. Die eerste echo, wat zal die spannend worden. Ik mag voor een vroege echo naar het ziekenhuis als ik wil, maar denk dat ik dat niet eens durf. Ik wil liever wachten tot een week of 9, dan is alles in ieder geval duidelijk.
    Zo warrig als ik hier schrijf, is ook in mijn hoofd. Er schiet vanalles doorheen. En ik weet ook niet of ik me nu anders of positiever voel dan bij de laatste zwangerschap. En ik heb gelezen dat veel vrouwen dat wel hadden en daardoor voelden dat de nieuwe zwangerschap wel goed zou gaan. Dus maak ik me daar weer wat zorgen om.. Nou ja, ik wil dit gewoon graag even delen..
     
  2. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    W
    Wat fijn dat je weer zwanger ben! Snap je onzekerheid hoor, vorig jaar na mn miskraam heb ik bijna niet kunnen genieten van mn eerste weken zwangerschap! Het is allemaal zo spannend, en zeker als je een mk heb gehad! Ik heb toen wel met 7 weken een echo gehad en dat gaf mij wel wat meer rust!
     
  3. Kinesteet

    Kinesteet Bekend lid

    13 nov 2013
    647
    4
    18
    Heel herkenbaar! Hier ook in april gecuretteerd, en vorige week weer een positieve test in handen. Moeilijk om vertrouwen te hebben hè na zoiets! Ik wilde, om dezelfde redenen als jij, niet te vroeg een echo, dus heb er pas een op 5 september (met 8.3). Hoe ga ik die weken doorkomen??!:eek:
    We hebben er geen invloed op en kunnen niet anders dan afwachten.. moeilijk hè! :|
    Dus.. ik weet hoe je je voelt. Geen adviezen, maar wel gedeelde 'smart'!
     
  4. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Gefeliciteerd!! Ik ben inmiddels ook alweer ruim 9 weken zwanger na een miskraam en ik vond vooral de eerste weken tot de eerste echo heel erg spannend. Ben inmiddels 3 echo's verder en kan nu pas zeggen dat ik voorzichtig begin te genieten en niet meer zo obsessief met mijn lichaam bezig ben (voel ik dit nog wel? voel ik dat nog wel?) ik heb namelijk geleerd dat elke zwangerschap anders is en kwaaltjes heel erg kunnen schommelen. Ik heb dus wel een vroege echo gehad (tussen de 6 en 7 weken) en ik kan het jou ook aanraden. Het geeft je gelijk meer rust en minder spanning.
     
  5. Kinesteet

    Kinesteet Bekend lid

    13 nov 2013
    647
    4
    18
    Jaa denk je echt @FoxyDiamond? Ik ben ook zo in twijfel of ik de echo zal vervroegen. Man is beetje tegen, ook nadat we vorige keer met 6 weken wel soort van een kloppend hartje zagen (dwz, vk zag het maar wij niet..), en 3 weken later was het toch mis. :(
    Maar nog bijna 4 weken wachten nu.. het voelt zooo lang!
     
  6. Kinesteet

    Kinesteet Bekend lid

    13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hoe kom jij trouwens aan 3 echo's in 9 weken? :)
     
  7. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Jullie ook allemaal gefeliciteerd! Inderdaad, gedeelde smart is halve smart :).
    Ik twijfel ook erg over de echo; heb nog geen verloskundige gebeld. Maar de vorige keer was de eerste echo bij 7 weken. En toen heb ik nog anderhalve week in onzekerheid moeten rondlopen. Want misschien was ik net wat minder ver etc. Dat wil ik nu voorkomen eigenlijk. Als ik rond 9-10 weken een echo heb, is alles in ieder geval duidelijk en weet ik waar ik aan toe ben. Bovendien zijn de spannende weken dan ook bijna voorbij. Dat is mijm gevoel nu een beetje. Maar kan me anderzijds ook voorstellen dat echo's rust kunnen geven. Misschien wil ik ook wel geen vroege echo zodat als het wel mis is, ik het nog niet hoef te weten. Struisvogelpolitiek... Al voel ik me vandaag wel aardig positief. Ik heb een klein pakje gekocht om hoop te houden en van het positieve uit te gaan. Maar ik herken inderdaad nu al die bewustheid van je lichaam en symptomen (voel ik dat nog wel etc). Is het voor jullie 1e kindje of hebben jullie al kids? Ik heb al het geluk van een zoontje.
     
  8. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Na mijn dochter heb ik vier miskramen gehad en om precies dezelfde reden wil ik nu geen vroege echo. Die verschrikkelijke onzekerheid als het termijn even niet klopt. Een vroege echo is alleen fijn als alles zo is als je zelf al dacht. Die afweging moet je maken.
    Bij mij was de keuze dit keer makkelijk. Ik wil niet onzeker op vakantie dus ik heb mijn echo pas na de vakantie. Dan ben ik al 12,5 week. Dat is dan ook wel weer een beetje laat, maar ja.
     
  9. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    1 vroege echo, 1 controle echo met 9 weken en 1 pretecho omdat ik gestresst was maar heb het nu los kunnen laten. Hormonen gingen af en toe ook in mijn hoofd zitten :p Nu heb ik alleen nog de 12 weken echo staan.
     
  10. Kinesteet

    Kinesteet Bekend lid

    13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ah ik snap hem! Heel begrijpelijk hoor. Je zoekt toch telkens bevestiging hè..

    Ik snap de overwegingen voor een late echo ook steeds beter.
    ik had vorige keer ook een echo met 7 weken, en ben toen een week teruggezet. De vk was enthousiast, maar ik moest het nog maar zien. En mijn vermoedens bleken 2 wkn later te kloppen dus.. Was echt vervelend, moeilijk te zien, dan inwendig, twee extra mensen werden erbij gehaald.. nou dan weet je wel dat het niet goed is. :(
    Ik ga ook proberen te wachten tot de ruim 8 weken, dan moet er ECHT duidelijk iets te zien zijn. Nog 3,5 week vanaf nu....

    Overigens heb ik in 2015 al een prachtige zoon gekregen. Daarvoor ook een keer een vroege mk gehad.
    Het gaat niet alleen maar over rozen dat zwanger worden / zijn / blijven.
    Ik hoop op mooie eerste echo's voor ons allen!
    Sterkte met wachten!
     
  11. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik wilde juist graag een vroege echo na mijn miskraam, omdat ik een missed abortion had. daar kwamen ze dus pas achter na bijna 10 weken, daarna was het protocol om na een week een nieuwe echo te nemen om zeker te zijn dat ik me niet misrekend had (ja ja, even 5 weken "misrekenen") voordat ik medicijnen kreeg om de miskraam op te wekken. alles heeft dus bijna 12 weken geduurd "voor niets". Hierdoor wilde ik echt niet nog eens zo lang wachten, om dan te zien dat mn lichaam weer zn werk niet doet. Wat overigens geen probleem was :) Daarna lukte het wel.

    On topic: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik weet hoe onzeker een zwangerschap na een miskraam is, maar probeer het los te laten. Probeer toch te genieten ook al is het moeilijk. En die echo's. zie maar wat je doet :) het heeft beide voor en nadelen, en elk mens is anders. Maar het is wel zo dat zelfs een goede vroege echo geen garantie is uiteraard :( Dus als je het kan, misschien toch wachten?
     
  12. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Dank allemaal voor jullie reacti3s
     
  13. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Dat ging dus niet helemaal goed. Maar fijn ook om jullie ervaringen te lezen. Qua echo's is het denk ik ook heel persoonlijk. Nu heb ik nog het gevoel dat ik kan wachten, maar misschien verandert dat nog? En ik schrik wel een beetje van het verhaal van Alayna; bij 10 weken nog een week moeten wachten? Inderdaad, alsof je je bij die termijn nog 3-4 weken kunt verrekenen...
    Voor nu probeer ik toch gewoon blij te zijn. In ieder geval is de eerste horde weer genomen. Het is zo welkom, dus ik hoop heel erg dat het goed mag gaan. Ook voor jullie allemaal!
     
  14. Kinesteet

    Kinesteet Bekend lid

    13 nov 2013
    647
    4
    18
    Van wat ik hier lees, verschilt het beleid echt per ziekenhuis / vk.
    Ik mocht helemaal zelf bepalen wat ik wilde, hoefde niet na een week nog een echo ofzo. Nu was het wel zo dat ik eerst een week heb afgewacht, voor ik toch naar de gyn ging omdat ik zsm een curettage wilde.
    De gyn bevestigde de mk, en ik werd meteen voor twee dagen later ingepland! Dat was wel fijn.

    Idd @ Alanya, reden om eerder een echo te willen, is dat je niet wekenlang in een illusie wilt leven! Het is heel dubbel allemaal..

    Maar over een aantal weken weten we allemaal iig waar we aan toe zijn! En laten we onthouden dat de meeste zwangerschappen nog steeds over het algemeen goed verlopen!
     
    Ellen8 vindt dit leuk.
  15. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Toch een vroege echo en een kloppend hartje gezien. Ook precies op termijn! Heel erg opgelucht en blij
     
    LiefenLeed, Raket78 en Jess93 vinden dit leuk.
  16. Kinesteet

    Kinesteet Bekend lid

    13 nov 2013
    647
    4
    18
    Heee Ellen wat een goed nieuws!! Jippie! Goed dat je toch een vroege echo gevraagd hebt. Een mooi kloppend hartje is een HEEL goed begin! Gefeliciteerd!
     
  17. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!
     
  18. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Dank jullie wel!
     
  19. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Gefeliciteerd met de goede echo!

    Het is inderdaad heel persoonlijk, hangt af van voorkeuren en situaties. Zelf heb ik nooit vroege echo's ingepland, en dit keer zal ik dat ook niet doen, tenzij er een medische noodzaak blijkt (en dan wordt het sowieso een spoedecho). Het plan is om te wachten tot de 12 weken echo. Ik kan immers niets doen als het mis gaat, je kunt de baby op die termijn niet redden. Deze beslissing voelt goed voor mij. Ik kan me voorstellen dat dat iets anders zou liggen als ik bijvoorbeeld ooit een m.a. had gehad.
    Bij mijn miskraam heb ik wel een spoedecho gehad met 7w3d, maar toen was ik al aan het bloeden en het was een beslissing van: en NU willen we weten wat er aan de hand is! Maar over het algemeen genomen is de eerste echo voor mij pas rond de 12 weken.
     
  20. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Dank je! Hoe gaat het met jou? Mag jij ook al bijna?
    De reden voor de snelle echo was dat ik vanochtend weer een heel klein druppeltje roze bloed had. Dat maakte me zo bloednerveus, dat ik nu gewoon duidelijkheid wilde hebben. Anders had ik gewoon gewacht tot 9/10 weken. Maar een hele geruststelling.
     

Deel Deze Pagina