Zwanger of niet?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door anonimoxanoniem, 15 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anonimoxanoniem

    anonimoxanoniem Nieuw lid

    15 okt 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik weet niet echt of ik hier mijn 'vraag' kwijt kan maar ik ga het toch proberen.

    Vorige maand, de 12e of de 13e, heb ik de pil doorgeslikt. Op de 16e heb ik in de ochtend seks gehad. Daarna heb ik gewoon netjes de pil geslikt alleen binnen 2 uur heb ik gespuugd en ik ben daarna vergeten de pil opnieuw in te nemen. De dagen daarna heb ik ook last gehad van diarree. In de bijsluiter van de pil staat dat ik dan dus eigelijk onveilig seks heb gehad en dat er dan een kans is op een zwangerschap omdat het de eerste week van de pil was. Na contact met de huisarts heb ik 2 weken later een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.

    Nu is het inmiddels een maand later na de onveilige seks maar het zit me alsnog niet lekker. In de tussen tijd heb ik ook mijn stopweek gehad en toen heb ik wel gebloed maar niet zoveel als gewoonlijk. Daarnaast heb ik ook gelezen dat met de pil het geen echte menstruatie bloed is maar onttrekkingsbloed en dat je dat ook gewoon kan hebben terwijl je zwanger bent. Ik maakte me best wel zorgen dus ik heb contact opgenomen met mijn moeder. Zij gaf aan dat ik misschien iets te vroeg de test heb gedaan en het beter volgend weekend nog een keer kan doen. Als ik zwanger ben dan zit er volgens haar tegen die tijd sowieso het stofje in m'n plas.

    De afgelopen paar dagen zijn me alleen wel vreemde dingen opgevallen aan mijn lichaam:
    1. Ik heb last van mijn borsten, ze zijn niet gegroeid ofzo maar af en toe heb ik last van zeurderige steken aan de zijkanten van mijn borsten en soms ook in mijn tepels.
    2. Redelijk snel duizelig
    3. Aan het eind van de dag moe
    4. Last van lage rugpijn, voornamelijk als ik ga liggen voel ik het.
    5. Een paar dagen terug had ik ook vreemde vaginale afscheiding
    6. Af en toe lichtelijk misselijk
    7. vreemde steken/buikpijn die ik niet herken

    Ik ben op dit moment nog bezig met een studie dus het is niet een echte goede timing.
    Aan de ene kant denk ik het zal wel mee vallen, het is een hele kleine kans natuurlijk. Het is waarschijnlijk gewoon het placebo effect ofzo denk ik dan. Aan de andere kant maak ik me toch een best wel zorgen. Wat denken jullie hiervan? Heeft een van jullie dit eerder mee gemaakt of hiermee ervaring of iets?

    Ik ben benieuwd naar jullie gedachtes hierover!
    Alvast bedankt
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ala de pil even niet werkt door overgeven of diarree dan kan er een eitje gaan groeien.
    Het duurt dan nog gemiddeld 14 dagen voordat het eitje gaat springen en bevrucht kan raken.

    Aangezien jij dus weer de pil hebt doorgeslikt en tussendoor een stopweek hebt gehad met bloed en daarna weer veilig bent begonnen met de nieuwe pilstrip is de kans op een zwangerschap nihil ;);)

    Je zou nu nog een test kunnen doen voor je eigen gemoedsrust.
    Als deze negatief is kan je er echt voor 99,9% vanuit gaan dat je niet zwanger bent.
     

Deel Deze Pagina