Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Zou daar dan geen hele dag mee wachten, maar bijvoorbeeld de ochtend! Kan je haar bewegingen niet uitdagen? Koud drinken? Ect.. :)

    @qwsr succes vandaag!
     
  2. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee doe ik ook niet. Straks boodschappen doen en als ik daarna nog niks gevoeld heb bel ik het ziekenhuis.

    We hebben trouwens een adapter voor de kinderwagen weten te scoren via Mp dus die kunnen we vanmiddag al ophalen. Nu alleen nog een kap bestellen.
     
    PerfectLittleTwin vindt dit leuk.
  3. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wel een trutje hoor die kleine..gaat een week goed en dan heb ik het weer.
     
  4. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Irritant he? Ik voelde het jochie gisteren weer niet dus moest weer aan de ctg. De dagen ervoor voelde ik hem goed. Bleek hij weer gedraaid te zijn. Doordat hij anders ligt, voel ik hem minder goed.

    Vandaag heb ik hem ook nog niet gevoeld maar ik heb sowieso vanmiddag een afspraak voor een doppler en ctg dus dat is wel gecoverd.

    Kan het bij jou ook met de ligging te maken hebben?
     
  5. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dat is fijn dat je vanmiddag toch moet. Dan wordt er toch al naar gekeken!

    Ja denk dat het wel door de ligging kan komen.
    Denk dat ik straks wel ga bellen. Mijn man werkt vandaag toch thuis dus c.as kan thuis blijven maar voel me dan naar mn man toe weer zo bezwaard omdat hij niet volle bak kan werken als ik weg ben. Maar goed, pech voor hem.
     
  6. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hey meiden,

    Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Lief dat jullie naar me vragen. In het ziekenhuis is ZP niet zo makkelijk te gebruiken op de mobiel, en ik ben natuurlijk maar heel weinig thuis. Ik heb trouwens niets van een uitnodiging gekregen op FB.. Misschien dat daar iets mis is gegaan ook.

    Hier inmiddels dag 9. Musa en Harun hebben beiden een rustige nacht gehad. Altijd fijn om dat over de telefoon te horen.

    Harun (de oudste) doet het eigenlijk best wel goed. Hij heeft de CPAP (zuurstof ondersteuning) steeds minder nodig en ligt bij het verzorgen nu ook soms zonder zijn maskertje op. Heeft dus al die tijd gewoon zelf geademd ook. Ik ben echt super trots op hem. Het enige dat hij af en toe heeft is dat hij vergeet adem te halen waardoor opeens zijn hartslag heel erg omlaag gaat. De eerste keer dat ik dat zag schrok ik me echt dood. Hij ligt er dan super doods bij. Door hem te prikkelen door bijvoorbeeld onder zijn voetje te kriebelen komt hij dan weer bij. Dit gebeurt echter steeds minder, dus dat is echt heel fijn. Ook komt hij nu beetje bij beetje weer aan, gisteren woog hij 1086 gram (geboren met 1157 gram). De hoop is dat hij over een week op zijn geboortegewicht zit. Hij krijgt nu 12 ml aan melk, en de rest wordt gegeven via zijn navellijn. Dat gaat goed. Hij had de eerste dagen/week heel veel problemen met poepen, een aantal klysmas verder heeft hij gisteren en eergisteren eindelijk goed gepoept en zijn poep wordt ook steeds geler. Klinkt raar om daar blij om te zijn maar het is bij die kleintjes oh zo moeilijk om die darmen en maag goed op gang te krijgen omdat het allemaal nog zo onderontwikkeld is. En ook een van de meest voorkomende problemen bij prematuren. Ik ben er dus ontzettend tevreden mee. Ook hoeft hij voorlopig niet meer onder de lamp voor het geel zien. Hij wordt wel steeds gecheckt dus het kan dat hij er nog wel een keer onder moet, maar ik zeg maar, als dat het ergste is dan teken ik daarvoor. Ook heb ik gisteren 2x zelf de verzorging mogen doen. Dat was echt heel erg fijn en geeft me meer het gevoel moeder te zijn.

    Musa (de jongste) is ook een vechter. Hij heeft meer opstartproblemen gehad dan zijn broer, maar hij lijkt zich er goed doorheen te worstelen. Op dag 7 was hij na het buidelen erg koud en kregen ze hem niet meer goed op temperatuur. Er werd vastgesteld dat hij waarschijnlijk een infectie had. Zijn buikje was ook strak, en dus zijn ze meteen met een kuur antibiotica gestart. Deze duurt 7 dagen. Bloed om te checken wat hij heeft is zaterdag afgenomen en vandaag komen de resultaten daarvan terug. Hopelijk niets ernstigs. Gelukkig lijkt hij goed te reageren op de AB want gisteren was hij super alert en zag hij er eigenlijk heel goed uit. Mooi roze geworden, niet meer dat rode/paarse waar ze beiden mee geboren zijn. Hij ligt wel al sinds dag 4 geloof ik aan de beademing. Dit hebben ze gedaan omdat hij veel te veel energie moest steken in het ademhalen. Er is gelukkig niets met zijn longen aan de hand verder, maar hierdoor kon hij zijn energie elders gebruiken, bijvoorbeeld voor het ontwikkelen van zijn maagje/darmen en een klein beetje vet kweken waardoor zijn kleur dus nu veel beter is. Ook hij klimt mooi omhoog weer met zijn gewicht, hij woog gisteren 1050 gram. Met andere woorden, hij is zijn broertje zelfs aan het inhalen! Al lijkt hij nog steeds heel veel kleiner dan Harun. Hij is zo mini. Ook hij gisteren goed gepoept eindelijk na veel klysmas (zijn het broers soms? lol). Heel erg blij mee.

    Nadat ik op de dag van de bevalling heel stellig was dat ik als ik ze niet gewoon aan de borst kon leggen, ik niet wilde kolven, had ik daar de volgende ochtend heel veel spijt van. Gelukkig kwam vroeg in de ochtend de lactatiekundige langs en vroeg het me weer. Zo blij was ik, want ik was van gedachten veranderd. Meteen begonnen met kolven. Man, wat een frustratie. Er komt nog steeds nauwelijks melk uit. Gisteren heb ik kunnen zien wat er uit 3 kolfbeurten is gekomen (waaronder 1 cluster kolfbeurt) en dat was een hele 7 ml. Maar goed, het is voor mij vloeibaar goud en alle beetjes helpen, blijven ze me op het hart drukken. Kun je nagaan, die 7 ml waren voor mij zelfs vooruitgang. Vandaag komt de LK weer langs en mag ik beginnen aan domperidom denk ik. Ik hoop zo dat het me gaat helpen. Vind dat we al lang genoeg hebben gewacht. Vind het kolven echt verschrikkelijk om te doen en dan ook nog met zo weinig resultaat.. Als ik straks normale hoeveelheden kan afkolven dan is het veel minder erg om te doen. Fingers crossed dus.

    Verder gaat het met mij wel goed. Hoeveel (vaak bezorgde) complimentjes ik wel niet heb gehad van mensen in het ziekenhuis en mensen om me heen dat ik zo snel weer op de been ben. Dat klopt ook, maar ik ben doodmoe. Bloeddruk was een aantal dagen erg hoog, dus daar wordt goed op gelet. Wie weet zijn die kleintjes wel zo vroeg geboren omdat ik zwangerschapsvergiftiging had gehad anders. Daar houd ik me maar aan vast.

    Ik word natuurlijk ontzettend geleefd en het is elke keer weer heel erg moeilijk om de kamer uit te lopen en richting huis te gaan. Het voelt zo onnatuurlijk. Ik kan elke keer wel janken, ook al weet ik dat ze zo in de allerbeste handen zijn, in een van de beste ziekenhuizen in de wereld voor deze situatie, met de hulp van God. Ben voor mezelf heel blij dat ik mijn geloof heb. Anders was het nog moeilijker voor me geweest. Ik hoop dat ik het zelf allemaal vol kan houden, want ik slaap ontzettend slecht en voel me eigenlijk continue verdrietig.

    Wil graag ook een blog/dagboek gaan starten, iemand tips voor me? Ik denk dat het me erg gaat helpen bij de verwerking..
     
    Layali01, Tommi17, Riverdale87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @qwsr heel veel succes vandaag.. Binnenkort mag je ze knuffelen. <3
     
    qwsr vindt dit leuk.
  8. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat fijn iets te lezen van je @MamaSaartje! En wat doen de boykes het naar omstandigheden goed. Terecht een trotse mama!ik zal even kijken hoe dat zit met fb, heb je volgens mij wel een uitnodiging gestuurd.

    Er bestaat een dagboek speciaal voor prematuren. En als ze straks in kleertjes mogen kan ik je kleine Lucas aanraden. Zij maakt speciale prematuur kleertjes.
     
  9. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb ook nog niks ontvangen via facebook
     
  10. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Wat een kanjers! Fijn dat ze zo goed vooruit gaan. Zo klein en al zo sterk!

    Ik kan mij voorstellen dat het voor jou als moeder heel erg zwaar is. Je leeft van dag tot dag en elke keer is er weer een uitdaging voor die kleintjes. Durf wel aan de bel te trekken bij familie, vrienden en hulpinstanties. Dit is niet niks allemaal. Niemand heeft er wat aan als je er aan onderdoor gaat.
     
  11. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nog geen vriendschapsverzoek van ene Andrea?
     
  12. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb geen naam van jou. Heb alleen een pb gedaan met mijn naam en dat je me even moet toevoegen op fb.

    En mamasaartje heb ik een vriendschapsverzoek gedaan maar die is nog niet geaccepteerd.
     
  13. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ja we zijn vriendjes, maar ik zie nog geen groepje
     
  14. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Oké
     
  15. qwsr

    qwsr Actief lid

    20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Mijn mannetjes zijn geboren Adam & Ayoub om 09.30 en 09.32 Adam woog 2400 en Ayoub 2630 met de babys gaat het goed.
     
  16. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Van harte met de kindjes! Fin dat het goed gaat! Hoe gaat het met jou?
     
    qwsr vindt dit leuk.
  17. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Gefeliciteerd! Hoe voel jij je?
     
    qwsr vindt dit leuk.
  18. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Jippie! Gefeliciteerd. En wat een mooie gewichten! Mogen ze gelijk met jou mee naar huis? Paar daagjes blijven nog vanwege je keizersnede?
     
    qwsr vindt dit leuk.
  19. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb het ziekenhuis niet (meer) gebeld.
    Kijk wel hoe het eind van de middag is en dan kan ik altijd nog bellen.

    Komt mede beetje door mijn man, die vind het onzin
    Wat een leuke namen! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes! Met jou ook alles goed?
     
    qwsr vindt dit leuk.
  20. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Zit weer in het ziekenhuis. Net een uitgebreide groei echo gehad en omdat ze twijfelde aan de groei van het jongetje, zat net op het randje dat het achterloopt heeft ze overlegd met de gyn over doppler meting maar dat was niet nodig.
    Wel moet ik over 2 weken weer voor een groeiecho. Hoe ze dat willen gaan doen en wanneer weet ik niet want zit dan op 37 weken.

    Maar daar ga ik zo wel naar vragen.
    Nu aan het wachten voor een ctg.
     

Deel Deze Pagina