Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Je kan extra echos aanvragen ivm je angsten. Die zullen vast helpen. In de eerste weken was ik ook zo onzeker, omdat ik eerder miskramen heb gehad. Ze waren super begrupvol en ik kreeg iedere 2 weken een echo. Hoe vaker je ziet dat het goed gaat met de ukkies, hoe meer je het kan geloven.

    Sterkte.
     
  2. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik voel me gewoon zo goed, alleen ‘s avonds een zware buik. 1 van de baby’s voel ik soms en als ik die dan een dag niet voel denk ik gelijk het ergste (terwijl ik weet dat je de baby nog niet eens dagelijks hoef te voelen). En ik denk ook, het is allemaal te mooi om waar te zijn. Zwanger van een tweeling, heb het altijd geroepen dat ik dat zou worden. Maar ook dat het eerst jog mis zou gaan.. en daar blijf ik maar aan denken.
     
  3. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Dikke knuf @ShallY dat je je zo onzeker voelt! Dat je man dat niet echt begrijpt herken ik wel, vrouwen voelen dat toch anders. Misschien inderdaad proberen om tussendoor nog een echo te krijgen? Of anders een pretecho? Hopelijk voel je je dan wat beter!

    Afgelopen 3 dagen van 8:30 tot 18:15 gewerkt, ben helemaal kapot. Dat doe ik dus niet meer, 2 dagen is genoeg.

    Buik wordt nu al huge. Kan nog wel mijn oude broeken aan maar dat gaat snel veranderen vrees ik. Mijn probleem is dat ik geen positiebroeken in grote maten kan vinden die niet skinny zijn. Ik draag alleen maar rechte/wijde broeken. Dus weet nog niet wat ik moet doen.. Iemand een tip?

    Vraag me trouwens echt af of ze straks bij de volgende echo nog kijken of ze het geslacht kunnen zien. Ik ben dan 15 weken en een beetje, Werken ze daar in de regel een beetje mee? Of hebben ze zoiets van wij kijken alleen naar de gezondheid?
     
  4. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Misschien als je het vraagt wel Saartje. Ik heb met 15 weken ook nog een echo gehad maar ze heeft toen niet naar het geslacht gekeken.

    Ik ga maandag even de poli bellen of ik tussendoor toch nog een keer mag langskomen voor een echo. Werken ze niet mee laat ik het mn psycholoog wel regelen, daar moet ik komende week toch heen.

    Na de laatste controle mocht ik tussendoor nog wel een extra afspraak maken maar dacht, laat ik dat eens niet doen en tot de 20 weken echo wachten maar duurt toch te lang.

    Wbt broeken, ik heb er bij de prenatal en h&m gekocht/vandaag (ook paar gekregen) en 2 zijn er skinny de rest recht model.
    Maar die had ik al bij de zwangerschap van mn zoontje dus heb ze al een tijdje.
     
  5. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Bedankt voor de tip! Ik moet ook gewoon naar fysieke winkels gaan. Tot nu toe alleen online gekeken.

    Goed idee om even te gaan bellen. Nee heb je, ja kun je krijgen toch?
     
  6. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Bij mijn echo in het zkh met 15 weken en een beetje ging ze wel actief op zoek naar het geslacht, omdat ik zei dat ik het geslacht al wist. Ze vond het gewoon leuk om het te bevestigen. Ze kon alleen het jongetje bevestigen. Omdat het een medische echo was, moest ze op een gegeven moment de zoektocht staken. Er is gewoon geen tijd voor.

    Grote maten broeken heb ik geen ervaring mee. Heeft mamalicious misschien ook grote maten? Of Noppies. Wat bedoel je trouwens met groot? Maten die niet in de gemiddelde winkel te koop zijn?

    Wel irritant dat alles slim fit is, zeker als je wat voller bent.
     
  7. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ja daar was ik al bang voor, dat ze geen tijd hebben om het te bevestigen. Nou ja, in het slechtste geval zien ze het hopelijk wel met de 20 weken echo. Ik ga met zoveel echos in ieder geval geen pretecho doen denk ik.

    Met grote maat bedoel ik echt maat 52/54 of XXL/XXXL. Ik ga mamalicious eens bekijken.

    En die laatste zin heb ik de laatste jaren zo vaak gedacht.. Mijn maat is echt wel te krijgen als je weet waar je moet zoeken, maar bijna alles is inderdaad skinny of slim fit. Het is een mode die maar niet weg lijkt te gaan haha! Vroeger kon je overal rechte of wijde broeken vinden. Ik vind het ook prima als skinny en slim en gescheurd etc in de winkel blijft liggen, als er ook maar ernaast genoeg keuze is in recht en wijd :p

    Maar nogmaals, ben nog niet in winkels geweest, alleen online. Ga echt eens kijken of we dat dit weekend kunnen doen.
     
  8. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @woohoo dus als ik het van jou begrijp weet jij dat je een jongetje krijgt maar nog niet wat het tweede kindje wordt? Spannend!
     
    Neeltje1985 vindt dit leuk.
  9. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Jawel, ik heb een pretecho gedaan. Jongetje meisje moet het zijn. Maar omdat ze bij de medische echo alleen een jongetje herkende, twijfel ik stiekem wel een beetje. Terwijl ik met eigen ogen heb gezien dat 1 een meisje is en 1 een jongetje. Zo een piemeltje is trouwens super duidelijk, kan je gewoon niet omheen.
     
  10. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ohh ik zei eerder vandaag jog dat ik nergens geen laat van heb maar heb me toch ineens, denk, bandenpijn onder in mijn buik. Vooral als ik hoest of nies voel ik het.
     
  11. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Oh snap dat wel. Hopelijk brengt de 20 weken echo wat rust. Maar ook hier vind ik t spannend. Maar gelukkig voel ik ze nu elke dag dat is zo fijn.
     
  12. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Probeer toch maar wat te ontspannen zeg shally. Stress is ook niet goed. Ben je ook niet moe ofzo? Daar heb ik wel veel last van. En gelukkig voel ik ze nu elke dag bewegen. Dus als je dat over een paar weken hebt stelt t misschien ook wel gerust.
     
  13. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Bandenpijn is goed, een teken dat je baarmoeder lekker hard aan het groeien is, en dus ook je kindjes :).

    Probeer iets voorover te leunen bij het hoesten of niesen, bij mij doet het dan minder pijn.
     
  14. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow maar dit was geen paniek berichtje hoor. Ga er vanuit dat het bandenpijn is.

    Moe ben ik wel, heel veel zelfs
     
  15. syl33

    syl33 Bekend lid

    2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    @ShallY way naar dat je je zo voelt. Zwanger mogen zijn is een wonder en iets waar je totaal geen invloed op hebt. Hopelijk kan je het snel loslaten en meer genieten
     
  16. syl33

    syl33 Bekend lid

    2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Wij hebben vandaag een bugaboo donkey (tweedehands ) gekocht. Is een wagen met mooie roze voetenzakken en dekje en vlinder zonnekappen moet ook nog opzoek naar blauw voor onze boy maar moest en zou die vlinderkappen hebben icm het roze
     
  17. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Leuk syl!

    Ik wil eigenlijk ook de bugaboo donkey maar vindt m zo prijzig.
     
    Neeltje1985 vindt dit leuk.
  18. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Oh nee zo bedoelde ik t ook niet. Maar als je je dagelijks druk maakt bedoel ik dat dat ook niet goed is voor de kleintjes. Maar ik denk dat als je ze dadelijk allebei voelt bewegen dat het goed komt! En je vast meer vertrouwen hebt. Onthoud nu maar dat er veel veel meer kans is dat alles goed blijft gaan als dat het mis gaat hoor meis.
     
  19. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Wij hadden showroommodel gekocht. Of 2e hands? Dan kun je m over 3 jaar zelf voor een leuk prijsje verkopen?
     
  20. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Weten jullie al of jullie een wiegje of cosleeper willen? Of geen van beide? Ik wil een cosleeper voor de 2. Lijkt.me.zo gezellig. Bij mn zoontje nooit gehad en toch spijt van gehad
     

Deel Deze Pagina