Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    We hebben al een wiegje waar onze dochter in heeft gelegen en willen nog zo een zelfde erbij kopen voor de tweeling. Een cosleeper leek mij wel handig maar dat werkt toch niet met 2? Moet je er evengoed uit om nr 2 uit het gewone wiegje te halen. En ik wil ze graag wel naast elkaar zetten zodat ze elkaar horen, dus 1 cosleeper aan elke kant van het bed werkt dan ook niet.
     
  2. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow zo. Vandaag wel een goede dag dus hopelijk zetten we dat de komende dagen weer voort.
    Dat probeer ik mezelf inderdaad in te prenten.
     
  3. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja dan wel 2e hands maar dan vind ik ze nog duur, zo voor 1100- 1200 euro zie ik ze op marktplaats staan.
     
  4. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wij hebben nog een wiegje van ons zoontje toen. In ga er geen bijhalen, probeer ze nu wel meteen in hun eigen bedje te leggen. En anders om en om ofzo.
     
  5. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hier gaan wij de eerste maanden voor 2 wiegjes. Dit omdat ik ze het liefste bij me wil hebben in de kamer 's nachts en dat is gewoon makkelijker. Overdag gaan de wiegjes dan naar de babykamer. Of we al ledikantjes hebben voor de geboorte of dat we die pas gaan bekijken nadat ze geboren zijn ligt er een beetje aan wat we vinden. Dat soort spullen gaan we namelijk waarschijnlijk tweedehands van MP halen. Heb al best veel leuks gezien voor kleine prijzen.

    Het is dat we het nu gewoon nog niet kwijt kunnen omdat onze dochter er nog een tijdje slaapt, maar anders hadden we dit ook al klaar kunnen hebben. Ik wacht hier nog even mee tot ik weet of het jongens, meisjes of een mix zijn. Daarna gaan we mijn dochter maar verhuizen naar de grote kamer en zal de kleine kamer beetje bij beetje worden klaargemaakt voor de babies :)
     
  6. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Oh ja! Hebben jullie al goed uitgezocht wat voor auto jullie moeten kopen? Aangezien meerderen van jullie straks een 7 persoonsauto nodig hebben.. Tot nu toe is het enige dat ons handig lijkt de Opel Zafira. Hebben jullie nog andere tips? Wij zijn straks met zijn zessen, 2 volwassenen, 2 bijna tieners en 2 babietjes..
     
  7. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Auto weten we nog niet. Maar ik wilde dus wel 2 cosleeper doen. 1 aan mijn kant en 1 bij mn man. Maar overdag wel naast elkaar plaatsen. Maar zeker weten doe ik t nog niet. Of 2 aan een kant misschien. Moet toch 2 nieuwe wiegjes kopen. Mn zoontje had mijn oude wiegje gehad namelijk maar die is zo breed dan past er in onze kamer geen tweede naast.
     
  8. syl33

    syl33 Bekend lid

    2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Ik heb 2 wiegjes gekocht zodat ze de eersts maanden bij ons op de kamer liggen. Denk voor snachts
    1 aan mijn kant en 1 aan m’n mans kant.

    Auto neig ik naar de vw touran. Wat een ruimte heeft die auto zeg!!
     
    Neeltje1985 vindt dit leuk.
  9. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Ford smax 7 persoon gaan wij voor kijken. Even zien of er 3 zitjes achterin kunnen!
     
  10. Meysje

    Meysje Bekend lid

    5 nov 2012
    531
    318
    63
    Wij gaan deze week de touran bestellen. Sharan/Alhambra/Galaxy stond op de lijst, maar scheelt minimaal 10k met de touran terwijl de touran ook ruim genoeg is.

    Cosleeper: wij hebben een goedkope extra box gekocht en gaan daar 1 zijkant van uithalen. Dan twee matrasjes op maat laten maken bij prenatal en die er in leggen. Dan hebben we een dubbele cosleeper :)
     
    Neeltje1985 vindt dit leuk.
  11. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Oh dat past bij ons helaas niet. Hen maar 50 cm aan beide kanten van het bed!
     
  12. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Wij hebben een tweedehands ford galaxy galaxy gekocht. Nieuw zat niet in ons budget.
     
  13. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Is toch ook prima!!
    Wij gaan wss ook voor een 2e hands of in ieder geval waar de kop van af is.

    Ik durf het ziekenhuis niet te bellen, zijn zulke krengen daar
     
  14. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hier ook geen budget voor nieuw hoor woohoo! Tweedehands is ook prima. We gaan de komende tijd eerst even wat autos bekijken voor we een beslissing nemen. Grootste criterium is dat de achterste bank in tweeen gesplitst moet kunnen zodat we in ieder geval wat kofferbakruimte hebben voor boodschappen + kinderwagen etc. Maar ik geloof dat dat nu wel standaard is bij de meest zeven persoonsautos.
     
  15. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @ShallY Zijn ze zo vervelend in het ziekenhuis?
     
  16. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou vervelend is misschien een groot woord maar ik voel me niet prettig bij sommige verloskundigen.

    2 weken terug kreeg ik echt het gevoel van ‘pff daar is ze weer’. En ook de assistentes zijn niet zo aardig.

    Nee wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de assistentes van de poli fertiliteit, dat zijn echt schatten.
     
  17. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Toch vervelend hoor. Je zou zeggen dat ze wat meer geduld en begrip moeten hebben..
     
  18. woohoo

    woohoo Actief lid

    9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Heel rot dat je zo een gevoel krijgt bij de verpleegkundigen daar. Dat mag niet gebeuren, bij zwangerschap moet je altijd laagdrempelig kunnen bellen.

    Het gaat om jou en de kindjes. Zelfs al zouden ze je vervelend vinden omdat je 'weer' bij ze aanklopt, dat is hun probleem en mag niet de jouwe worden.

    Probeer het van je af te zetten en bedenk dat zij er voor jou horen te zijn en dat je bij twijfels of onrust altijd moet bellen. Liever 10x teveel bellen dan 1x te weinig.

    Ik had bij mijn vorige huisarts een assistente die het poortwachtersysteem te serieus nam en mij niet serieus genoeg. Ik besprak dat met mijn huisarts en ze herkende die eigenschap van haar en schreef in het dossier dat ik altijd mijn urine mag brengen en altijd een afspraak mag als ik wil. Dat gaf mij een heel prettig gevoel. Misschien kan je je gevoel bespreken met een hulpverlener waar je je wel goed bij voelt. Je gyn ofzo. Wie weet wordt het zo wel opgelost.
     
  19. Meysje

    Meysje Bekend lid

    5 nov 2012
    531
    318
    63
    hier wordt de auto op de zaak gekocht hoor, anders ook geen budget. Gelukkig maar. Niets mis met tweedehands auto!

    Shally ik zou gewoon bellen. Bij ons in het zkh hebben ze elke dag een spoed uurtje controle speciaal voor dit soort situaties. Maar ik snap je wel, ik heb toen gevraagd wanneer ik kon bellen als ik onzeker was, en dat was bij bloedverlies. Dus voor gewone onzekerheid durf ik ook niet te bellen. Maar de 26e heb ik controle en 4 april 20 weken echo. Dat scheelt.
     
  20. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb 5 april de 20 weken echo. Ik dacht dat het wel zou lukken, 4 weken ertussen, dat moet ik van mezelf volhouden.

    Maar als ik dan terug kijk hoe ik vorige week was..pff ook niet goed voor de baby’s.
    Ik heb donderdag weer een gesprek met de psycholoog en dan zal ik het weleens vragen hoe ik het moet aanpakken.
    Volgens mij heeft ze het een en ander in mn dossier geschreven maar weet niet of ze het op de poli vk ook weten.
     

Deel Deze Pagina