Zwanger van een tweeling/meerling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Meysje, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Nee was nog niet helemaal schoon, er zit nog steeds een bloeding. Wel veel minder groot dan dat hij was, dus dat is goed nieuws! Wat betreft de keizersnee, ik wilde proberen bij de gyn toch normaal te bevallen, (eigenlijk mag dat niet meer naar twee x keizersnee) maar nu het een tweeling is accepteer ik het egwoon en is het goed! Wel streven dat hun direct na de controle bij me liggen op de borst! We gaan het zien :)
     
    Layali01 en Neeltje1985 vinden dit leuk.
  2. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ja joh. Snap je gevoel, maar inderdaad uiteindelijk als ze maar gezond zijn toch!
     
  3. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    @MamaTuttebel na 2 keizersnedes en nu een tweeling lijkt me het zeker niet verstandig normaal bevallen. En ook na een gewone bevalling liggen kindjes soms niet meteen op de borst... mijn kindje werd geboren met een infectie. Hij mocht wel 15 min op mn borst liggen maar moest toen weg. Nooit zn eerste voeding kunnen geven..... Maar hij is kerngezond en dat is wat telt.

    @Layali01 wat fijn dat je niet meer misselijk bent! Geniet ervan. Ik voel me echt pas weer goed sinds week 24/25 ofzo ;)

    @Riverdale87 welkom. Wat een mooi verhaal. Recent hoorde ik dit bij nog iemand op het forum. Wat ongelofelijk speciaal hè. Hoe voel jij je?

    @Zonnestraal welkom. Hoe voel jij je? Komt t in de familie voor?
     
    Zonnestraal en Layali01 vinden dit leuk.
  4. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Ik ga het volgende week laten zetten het vaccin. Een klein babietje met kinkhoest lijkt me vreselijk! Pseudokroep bij mn zoontje vond ik al schrikken al weet ik dat het vrij onschuldig is. Kinkhoest kun je echt in stikken!
     
  5. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Weet je al wanneer je mag bevallen? Wordt je misschien ingeleid? Ik voel me een stuk fitter nu met de ijzer.
     
  6. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Haha @MamaSaartje ;) het blijft alleen wel spannend dus, 1 of 2 eiig.

    @Neeltje1985 Heel bijzonder! Ik geloof het soms nog niet.. en dan ook nog twee kindjes.
    Wat heftig van je vorige bevalling!
     
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Ik heb volgende week een groeiecho en dan ga ik het even aankaarten. Geen idee of ze al een datum van inleiden kunnen geven eigenlijk.
     
    Riverdale87, Layali01 en Neeltje1985 vinden dit leuk.
  8. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Ja heel heftig was het niet.... ging beetje langs me heen. Had zelf ook 40 graden koorts toen. Maar ja je stelt je voor baby op de borst en had me verheugd op huid huid contact en baby snel aanleggen maar het liep iets anders..... Maar er gaan ook kindjes dood aan die infectie (GBS) dus waren gelukkig er op tijd bij. Mn zoontje was eigenlijk nooit echt ziek maar kreeg wel meteen antibiotica en een infuus. En de couveuse in.

    Oh 2 kindjes zo speciaal. Ik geloof het ook niet.... Ik ben nu de babykamer aan het klaar maken en alles is in 2-voud: bedje, commode, beddengoed en kleertjes.... zo onwerkelijk dat er gewoon 2 kindjes komen dadelijk.
     
  9. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Op een gegeven moment zullen ze dat wel gaan plannen maar denk dat dat ook 1 week vantevoren kan.... je weet nooit hoe druk de verloskamer zijn namelijk.
     
  10. syl33

    syl33 Bekend lid

    2 okt 2017
    546
    410
    63
    Vrouw
    Oeps weer een hoop gemist!! Krijg gewoon geen meldingen van deze groep . Wel van een andere groep waar ik in zit.

    Welkom alle nieuwe 2lingmamas to be!! Leuk dat de groep groter word!!

    Hier alles goed! Groei goed, krijg soms de vraag hoelang nog of je hoeft niet lang meer zeker? Ja m’n buik is al groot , leuk he al die opmerkingen. Mensen vinden dat ze nu alles van je mogen vinden en zeggen.
    Het word zwaarder, ben nu Miv deze week halve dagen aan het werk. 14 juni verlof ! Gaat hard nog maar 3 weken.

    Morgen gaan we kijken naar een vw touran ! Grote kanshebber, hopelijk valt hij niet tegen in t echt .
     
    Layali01 vindt dit leuk.
  11. Layali01

    Layali01 Bekend lid

    31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    Wat leuk deze groep! Toevallig zijn @Riverdale87 @Zonnestraal en @MamaTuttebel allemaal van ongeveer het zelfde termijn omdat we uit hetzelfde bevallingsgroepje komen van december 2018 ahaha. Met 4 tweelingmama’s in 1 groepje:roflmao::roflmao:
     
  12. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Hoi meiden, net terug van controle gyn. Ging in het begin wel een beetje rommelig, zo van, je hebt gisteren toch de 20 weken echo gehad, dus waarom kom je dan eigenlijk o_O terwijl dit was wat de gyn die ik vorige keer had juist wilde (dus eerst 20 weken echo en dan vrij snel erna controle om eventuele dingen te bespreken). Maar goed, ik heb al mijn klachten besproken (had een lijstje gemaakt :rolleyes:) en alles wat ik heb, dus de flauwtes, de hartkloppingen, de ademnood, het vocht vasthouden, is allemaal compleet normaal voor een tweelingzwangerschap en voor deze termijn ongevaarlijk.

    Ook het verschrikkelijke brandende maagzuur ter sprake gebracht en daar had ie een middeltje voor! 3x per dag een sachet Sucralfaat Teva 1 gram. Net 1 genomen en had gelukkig geen smaak (daar was ik wel bang voor) en volgens mij helpt het meteen al. Ik denk dat ik ga beginnen met 2x op een dag (1 in de ochtend en 1 voor het slapen gaan) en kijken hoe dat gaat. Afgelopen nachten was slapen weer een ramp en het wordt alleen maar erger, dus ik hoop met alles wat ik in me heb, dat dit werkt
     
    Layali01 vindt dit leuk.
  13. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Vandaag toch even naar babypark, we hadden al een leuke tweedehands kamertje gevonden. Nu toch een nieuwe gekocht! Die sprak ons meer aan *oeps* eind juli wordt hij geleverd!

    Enuh wist helemaal niet dat je daar tweeling korting kreeg!❤️
     
    Layali01 en Neeltje1985 vinden dit leuk.
  14. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @Madeliefje06 spannend hoor, het komt nu echt dichtbij!

    @Neeltje1985 gelukkig dat je dat niet als te heftig hebt ervaren, want het klinkt wel heftig. Hopelijk deze bevalling niet!
    Ja dat dubbel halen van alles lijkt me ook alles steeds echter maken!

    @Layali01 ongelofelijk hoor! Wat een babyboom haha. Zo gaan er volgens mij maanden voorbij dat er geen enkele tweeling in de groepjes zitten, en nu opeens meerdere. Gezellig hoor!

    @MamaTuttebel haha, tweedehands kamertje maar weer verkopen? Misschien maak je nog winst. :cool:
     
    Zonnestraal, Neeltje1985 en Layali01 vinden dit leuk.
  15. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Haha nee die zouden we nog ophalen afspraak stond al! Maarja helaas hihi
     
  16. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Welkom nieuwe mama’s!

    Over die vaccin twijfel ik nog steeds. Zal het bij mn controle eens over hebben bij de gyn.
     
    Zonnestraal en Layali01 vinden dit leuk.
  17. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wat een verhaal @Neeltje1985 . Gbs is toch wel echt gevaarlijk maar daar wordt amper op gecontroleerd he?
    En inderdaad, zo gek! Straks twee kleintjes.
    Die klachten herken ik van mijn zoontje, die was p98 en ruim vruchtwater. Compleet normaal maar hartstikke ***

    Veel plezier morgen @syl33 . Een vw touran lijkt me erg praktisch!

    Wat leuk @MamaTuttebel ! Prenatal heeft ook tweelingkorting :)
     
    MamaTuttebel vindt dit leuk.
  18. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Was jij er niet op getest neeltje?
    Ik had het ook tijdens de zwangerschap van mijn zoontje en moest meteen aan het infuus toen de bevalling begon.

    Weten jullie goed wie je voelt?
    Ik heb geen idee en denk telkens dezelfde te voelen. Soms lijkt het alsof ik een handje of voetje kan vastpakken en dan schuift het telkens weg. Maar dat is er maar van 1, van de andere baby kan ik die niet vinden. Maar die zal misschien achter broertje/zusje liggen.
     
  19. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Nee ik was niet gescreend. Pas de avond voor de bevalling toen mn vliezen al 17h waren gebroken. Uitslag kwam dag na bevalling maar toen hadden ze t al door want ik had 40 graden koorts bij de bevalling.

    Nu wordt ik deze zwangerschap wel gescreend maar krijg hoe dan ook antibiotica in infuus als bevalling begint. Gelukkig maar. Het kan idd erg gevaarlijk zijn.
     
  20. Neeltje1985

    Neeltje1985 Fanatiek lid

    23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Links onder ligt meisje bij ons en rechts boven jongen dus weet meestal wel wie ik voel. Meisje voel ik veel veel meer als jongen.
     

Deel Deze Pagina