zwanger..werkloos..wat nu ??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Chickiedenise, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaleesa

    Jaleesa Actief lid

    21 jul 2008
    235
    0
    0
    @ Chickiedenise

    Jouw partner heeft inkomen. Indien dit inkomen hoger is dan de gehuwdennorm dat geldt voor jullie leeftijd, dan krijg je geen aanvulling. Indien dit minder is wordt dit aangevuld door de bijstand tot het minimum behorende bij jullie leeftijd. En dat is bar weinig.

    Indien je bijstand aanvraagt kan het zijn dat jouw gemeente erg 'streng' is en jou direct aan het werk zet. Gemeenten willen jongeren die instromen in de bijstand OF zo snel mogelijk aan het werk hebben OF zo snel mogelijk weer naar school. Want zij zijn van mening dat indien jij niet ziek bent, je makkelijk één van die twee zou moeten doen (en terecht vind ik)

    Ik weet niet waar je werkervaring in zit, maar als je geen werk kan vinden, ga bijvoorbeeld schoonmaakwerk doen. Dat is er altijd voor een paar uurtjes per dag en het betaald relatief goed.

    Ik weet natuurlijk niet hoe jouw fysieke gezondheid op dit moment is, maar wat de dames hier boven mij ook zeggen. Als je 4 weken zwanger bent, kun je nog geen zwangerschapskwalen hebben en m.i. gewoon aan het werk. En ook voor werkgevers ben je nog interessant. Dus.... Maarja, je vroeg mij niet op jouw mening

    Succes!
     
  2. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Wat een onzin zeg..Sorry hoor!! Zodra je test positief is, kan je zwschap kwalen krijgen/hebben..Ik was bij de zwschap van me 2e gelijk misselijk en moest gelijk stoppen met werken...vm uitdroging...En daar lag ik in het ziekenhuis aan infuus...

    Maar on topic; als je alleen een beetje misselijk bent, kan je best wel werken hoor! Gwn werk zoeken! Want anders red je het niet...
     
  3. Jaleesa

    Jaleesa Actief lid

    21 jul 2008
    235
    0
    0
    Ow sorry hoor!! Ik wist niet dat je je persoonlijk aangevallen voelt door dat stukje...
     
  4. remes25

    remes25 Actief lid

    13 aug 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    Je kan toch ook bijv post gaan rondbrengen. Dan werk je niet hele dagen en alle dagen van de week en er komt wel extra geld binnen.En je kan verder soliciteren. Je hoeft nog niet te zeggen dat je zwanger bent. Het gaat er denk ik nu niet om als je het werk heel leuk vind. Als je er maar geld op tafel komt. Want als je nu al moelijk rond kan komen laat staan als de kleine er is. Het word er niet goedkoper op allemaal.

    Sterkte hopelijk vind je snel wat.
     
  5. Chickiedenise

    Chickiedenise Niet meer actief

    Maar het is wel zo....ik ben nu op zoek naar werk, maar er is hier weinig aanbod !!

    In de tussentijd dat ik nog geen werk heb, heb ik geen inkomen !!

    :S:S

    Mijn vriend verdient de laatste tijd ook niet zo veel..gedonder met zijn baas
     
  6. Chamaro

    Chamaro Fanatiek lid

    9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Wat ik heb gehoord is dat als je WW wilt aanvragen moet je minstens 26 weken hebben gewerkt. anders krijg je geen WW. Met bijstanduitkering weet ik niet hoe dat precies zit.

    Dus ik zou als ik jou was gewoon naar een uitzendbureau gaan idd..

    Ik ben sinds april ook werkloos. ik heb dan WW angevraagd maar dat is ook heel weinig denk ik. iets meer dan 100 euro.
    Mijn vriend zit op dit moment ook in de WW maar heeft als het goed is binnenkort weer werk.

    Dus ik snap hoe jij je voelt.
    Wij hebben heel lang in een rot situatie geleefd.
    Bijna geen geld enzo.

    Wens je heel veel succes meid!
    Hoop dat je snel een baantje vindt..
     
  7. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik weet niet waar jullie wonen maar hier hangen de uitzendbureau's vol met advertenties van werk bij kpn en vgz en ander callacenter werk. ook als schoonmaakster of in supermarkten kom je hier gemakkelijk aan de slag.
     
  8. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Je bent nog jong dus lekker goedkoop. Er is vast wel werk te vinden. Ik heb zelf nooit moeite gehad om een bijbaan te vinden. Ik stapte gewoon zelf op een winkel/snackbar/supermarkt/sportschool af en kreeg de baan eigenlijk altijd.

    Daarbij, grote kans dat je kwalen over een paar weken weer zijn verdwenen.
     
  9. errisjuh

    errisjuh Lid

    6 jan 2009
    52
    0
    0
    sint michielsgestel

    ik wil niet veel zeggen hoor
    maar ze kan wel 17 zijn maar leeftijd hebben
    wil niet zeggen dat als je zwanger bent snel aan een baan komt
    ik ben 20 en heb bij 9 weken ook naar werk gezocht
    en ze zijden letterlijk dat ze me niet wilde omdat ik zwanger was
    en je kunt je zwangerschap niet verbergen om ergens te werken
    want vroeg of laat komen ze er toch wel achter
    werk zoeken als je zwanger bent is echt zwaar klote
     
  10. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    nee, maar bij die termijn zou ik het zeker nog verzwijgen. tegen de tijd dat je het echt gaat zien ben je alweer weken/maanden verder en heb je tenminste (als je eruit wordt gegooid) nog even inkomsten gehad.

    en het berichtje van anakin dat je quote gaat niet over werk kunnen vinden, maar MOETEN werken ondanks misselijkheid. ;)
     
  11. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    nah dat is dan een beetje dom van jou geweest om het daarbij te laten.. als ze echt letterlijk gezegd hebben dat ze je niet willen vanwege je zwangerschap waren ze flink de lul geweest want dat mag dus absoluut niet. (weigeren omdat je zwanger bent).

    en ze kan heus wel een baan vinden hoor. er is altijd wel ergens een plekje waar ze een werknemer zoeken. het wordt lastig als ze verder in dr zwangerschap zit maar nu kan het nog makkelijk. en tjah chickiedenise...je wilt niet weten hoe verdomd rot ik me in het begin gvoeld heb maar heb toch echt 40 soms bijna 50 uur per week gewerkt hoor! ik heb overgegeven,..heb staan trillen op mn benen, leek op een zombie had krampen noem maar op maar tjah de centjes zijn nou eenmaal nodig. het is vervelend maar het gaat echt over die lastige weken.
     

Deel Deze Pagina