Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hoi tilaena, leuk dat je mee wil kletsen, en wat spannend! En wat leuk een Deense donor. Bewust gekozen?
     
  2. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Dank je Lafelife,

    ja bewust gekozen. Prive donor van de eerste was geen optie voor een 2de. Had ook niet verwacht toch nog voor een 2de te willen gaan. Wel vorig jaar bij een kliniek geweest om het eventueel via hun te doen en te informeren enzo, maar die weigeren te helpen omdat mijn bmi te hoog is. De verpleegster daar die alle testen deed, zei toen al tegen me, je weet hoe het werkt en je kan het ook zelf. Enige verschil met ons is dat wij het ontdooien en inbrengen en een echo bij je ovulatie maken. Dus toen werd het zaadje al geplant om toch maar naar deens zaad uit te wijken.
     
  3. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    @Bee80 misschien heb ik eroverheen gelezen maar heb je de internist al gebeld om je medicatie te verhogen? want je moet echt verhogen en niet wachten.
    Enne waarom niet een digitale test nu kopen en als die zegt zwanger gewoon lekker niet meer testen?
    Zo deed ik het bij de eerste hihi, werd ook gek van het getest en de onzekerheid dus met mezelf afgesproken dat ik 1 digitale test ging halen en als die zei dat ik zwanger was, ik het gewoon was. Bleek ook zo te zijn, gaf heel veel rust en daarna ook geen test meer aangeraakt.
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  4. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    @tilaena Welkom! Wat spannend! Duimen draaien hoor!

    Enuhhh antwoord op je vraag: omdat ik een testverslaafde controlfreak ben denk ik :D
    En nee ik heb internist nog niet gebeld. :oops: Hoopte zo op een knaltest gisteren of vandaag, dat dit resultaat voor mijn gevoel nog 'niet telt'. Durf gewoon niet te geloven dat ik misschien echt zwanger ben. Denk dat ik morgen toch maar ga bellen.
     
  5. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ok, en gaat de kwaliteit van sperma nog achteruit door invriezen eigenlijk? En hoe krijg je het nu dan aangeleverd? Neem aan ook bevroren en hoe gaat dat dan met zo'n pakket? Sorry ik ben heel nieuwsgierig. Als ik alleen was geweest zou ik het ook gedaan hebben.
     
  6. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Je moet echt gaan bellen morgen!
     
  7. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    @Bee80 als iemand met hashimoto kan ik je niet genoeg op je hart drukken dat je morgen toch echt moet bellen je medicatie aan te passen.

    @Lafelife ja de sperma gaat behoorlijk achteruit. Kan het via de normale weg tot 10 dagen blijven leven is dat na invriezen nog maar 1 tot 3 dagen. Er zijn 3 opties om te bestellen. Droog ijs, extra droog ijs en stikstof. Bij optie 1 heb je max 3 dagen dat het bevroren blijft inclusief de reis. Optie 2 max 5 dagen en optie 3 dagen. Daar zijn de prijzen ook naar. Bij het ijs komt het in een piepschuimcontainer gevuld met droog ijs. Bij de laatste optie in een stikstof tank die je ook weer moet terug sturen binnen 7 dagen anders krijg je geldboete. Droog ijs kan je alleen op ma di wo bestellen ivm eventuele vertragingen. Er zit een gebruiksaanwijzing bij en er staan filmpjes op de website. Wanneer je het wil doen haal je het rietje uit het ijs. Na 15 a 20 min maak je de bijgeleverde spuiten klaar en binnen 20 min moet je dan inbrengen en leeg spuiten en 30 min blijven liggen. En dan duimen draaien of het gepakt heeft en je goed getimed hebt haha.
     
  8. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Dat wist ik niet dat dat zo lang bevroren bleef. Dat is wel een heel bijzonder pakketje wat je dan aan de deur krijgt!
     
  9. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Lafelife , gewoon morgen even weer testen of in de middag zodat je rond hetzelfde tijdstip zit.
    @Bee80 , ziet er nog steeds prima uit hoor!@tilaena, welkom!

    @Rombely , goed dat jullie die stap zetten. Je bent er altijd nog zelf bij mbt hoe ver je wilt gaan en mits er geen grote problemen zijn, zit je echt niet zomaar in het zwaarste traject. Dingen laten uitsluiten vind ik persoonlijk ook fijn. Goed bezig :thumup:.
     
    Rombely vindt dit leuk.
  10. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik heb zaterdag om een uur of 5 getest. Ik moet heul vaak plassen. Ik wil gewoon even een moment alleen Haha. Dat is hier schaars
     
    Kris81 vindt dit leuk.
  11. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    #891 tilaena, 19 sep 2017
    Laatst bewerkt: 19 sep 2017
    @Lafelife spannend, toch dat momentje voor jezelf zien te vinden?

    @Rombely is je vit b12 wel eens getest? En hoe zitten je schildklierwaardes nu? Ik zit altijd hoog dus tsh op 0.05 of lager en ft4 19-23 omdat ik me daar het fijnst bij voel, maar om zwanger te worden is dat te hyper, dus moest ik 25 minderen. Mijn internist ziet me graag in de "middenmoot" daarvoor. En zodra je positief test weer omhoog. Maar mijn tsh komt eigenlijk vrijwel nooit boven de 0,5. Nu heb ik ook een vit d en b12 gebrek. Dus ik slik maandelijks d-cura en heb wekelijks b12 injecties. Deze laatste 2 komen heel vaak voor bij schildklierpatienten met name hashimoto en zouden ook een factor kunnen zijn bij een zwangerschap. Geen idee of dat al getest is, en als je het traject in gaat zullen ze dat zeker ook wel uitzoeken neem ik aan. Maar als het nog niet getest is, is het misschien iets wat je kan vragen want die testen zijn zo gedaan (mits je geen vitamines slikt want dan krijg je valse waardes). Verder slik ik nu gewoon de zwangerschapsvitamine van het kruidvat. Dat mag gewoon. Daarvoor alleen foliumzuur maar in overleg met internist gewoon beter om voor de multi te gaan.Nu is iedereen anders, en heeft iedereen zijn eigen schildklierwaardes waarop hij/zij zich goed voelt. En hebben verschillende ziekenhuizen soms verschillende referentiewaardes en worden de testen etc ook nog wel eens aangepast. Maar ik schrok wel een beetje toen ik je waardes las hier op het forum. Is het de huisarts die je schildklier regelt of de internist? Ik heb zoveel mogelijk gelezen, alle pagina's maar niet alles is blijven hangen. Kan ook best dat ik dingen door elkaar gooi. Ik probeer een beetje met je mee te denken, en bedoel het goed. Dus ik hoop dat je het ook zo opvat. Ik vind het nl best lastig om het over dit soort dingen te hebben, want ik ben geen arts natuurlijk en kan alleen uit ervaring spreken.

    @Kris81 dankje
    @ de zwangeren Gefeliciteerd!!
    @ iedereen in een traject, heel veel succes! Hoop dat het snel voor iedereen hier raak mag zijn.
    @ alle overigen die niet onder bovenstaande vallen, ook heel veel succes en dat het maar snel raak mag zijn
     
    Rombely, Lafelife en Bee80 vinden dit leuk.
  12. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Nou ik heb een plasje kunnen bewaren vanmorgen. Had natuurlijk geen bakje bij de hand en heb ik een dopje van de deo goed afgespoeld. Heb de meiden op school. Ga zo testen. Ben benieuwd. Ben elke ochtend alweer fijn aan de diarree dus dat is helaas een "goed" teken.
     
  13. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    IMG_2119.JPG Links is zaterdag met middagurine en rechts is vandaag ochtend urine na ongeveer 5 minuten. Hoeveel dpo denken jullie?
    Wel een vette lijn of nie!
     
    Cinsam, Kris81, Rombely en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Wow vette lijn inderdaad! Super! Gefeliciteerd!!

    Ik ben vanmorgen bij huisarts geweest want vind mijn testjes echt licht en blijkbaar kunnen jullie mijn onzekerheid ook niet wegnemen, hoe goed jullie ook je best doen ;) Zij vond ze ook niet echt donker, maar deed verder niet echt uitspraken. Dus nu even bloedprikken. En straks even internist bellen;)
     
  15. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Heel goed dat je geweest bent en dat je bloed gaat prikken. En dan nog een keer neem ik aan om de verdubbeling te meten, aan 1 keer heb je weinig.

    Bedankt!
     
  16. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    @Lafelife wow wat een mooie lijn. Felipe. Geen idee hoeveel dpo

    @Bee80 mooi dat je geweest bent!. Spannend het bloed. Ik had bij mijn zoon ook geen knallers. Zelfs die van moeder voor moeders was lichter dan ze gewend waren. Maar mocht wel meedoen en alles is goed gegaan.
     
  17. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    En @Bee80, heb je de uitslag al?

    Dank voor de tips @tilaena! Waardes zijn nu 1,7 en 14. Ben daarna wel begonnen met medicijnen in te nemen, want het lukte me sochtends nooit een half uur voor het ontbijt. Hoop dat dat een positief effect heeft. M'n schildklier werkt te langzaam omdat ik als kind twee keer " de slok" heb gehad omdat ik de ziekte van Graves had/heb. Gelukkig geen hashimoto dus, zou b12 dan ook niet goed kunnen zijn of is dat een hashimoto ding? Ik ga het zeker aankaarten morgen.
    Hoe kom je eigenlijk aan zo'n donor als ik vragen mag? Via een kliniek of ken je die persoon? Lijkt me nogal wat allemaal, superknap dat je voor je dromen gaat en dit er allemaal voor over hebt.

    @Lafelife wat een duidelijke test!!

    Thanx allemaal voor jullie bemoedigende woorden voor mij dat we toch de stap hebben gezet:)!
     
  18. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Nou ja, ik vind mijn testjes echt heel licht. Zeker vergeleken met Lafelife en ik zie ook geen duidelijke progressie. En ik heb verder geen duidelijke symptomen, behalve af en toe steken in mijn lies.
    Dat ik hier zo panisch op reageer komt omdat mijn zus ook een keer zoiets heeft gehad. Zij bleek een bbz te hebben, kreeg een curretage, daardoor/daarna Asherman en toen bleek het moeilijk zwanger worden daarna. Vandaar dat ik zo huiverig ben.

    Ik krijg morgen uitslag van de bloedtest. Maar dat zegt waarschijnlijk nog niet echt iets (behalve als de waarde al meteen super laag is), dus daarna moet ik weer een keer bloed laten prikken.
    Verder heb ik de internist gebeld en hoef even niks te ondernemen omdat mijn schildklier momenteel ietsje te snel werkt. Heb op 3 oktober een afspraak en dan moet ik nog een keer bloed laten prikken.
    Dus heb mijn huiswerk gedaan :D

    Fijn Rombely dat jullie de knoop doorgehakt hebben! :thumup:
     
  19. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Dubbel.

    Sorry voor al mijn dubbele posts maar bewerken lukt telkens niet. Dan wordt het bewerkte bericht in een quote eronder gezet. Zal wel aan mijn telefoon liggen. Wilde veranderen dat ik ipv 3 oktober 2 oktober een afspraak heb. Typefoutje.
     
  20. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Geeft niet. Hebben we wat te lezen;). Spannend bij jou. Ik ben heel benieuwd. Heb je vandaag nog weer getest dan? De waardes kunnen bij vrouwen zo uiteen lopen,van hcg. Als er maar verdubbeling in zit om de 48 uur. Maar ik begrijp je zorgen. Toch hou hoop. Dat je niets voeld is ook normaal. Ik ben een extreme in alles. Ik voel natuurlijk ook herkenning en bij meerdere zwangerschappen heb je ook meer buikpijn van je banden die oprekken of je baarmoeder. Ik ken zoveel vrouwen die niets voelen en nergens last van hebben. Ergens in je achterhoofd houden dat het niet goed gaat is ook prima, dat doe ik ook. Maar voor nu zit er wel iets. Bij ons allebei. Koester dat. Ik praat er zelfs al mee Haha, zo even tussendoor in mijn hoofd dan hé. ok nu ben ik officieel een weirdo Haha.
     

Deel Deze Pagina