Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk voel je je inmiddels wat beter?

    Hier is het helaas weer mis gegaan. :cry:Na een heleboel onzekerheid, angst en toch (valse) hoop heeft gisteren het bloeden doorgezet. Volgende week terug naar de gynaecoloog (ben daar uiteindelijk beland om een bbz uit te sluiten) en dan bespreken hoe nu verder.
     
  2. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    @Lafelife hoe gaat het met jou? Weer een beetje tot rust kunnen komen?

    @Rombely hoe staat het ervoor? Fijn om wat minder druk te ervaren? Of misschien legt het juist wel extra druk op omdat je er nu helemaal geen controle over hebt?

    Hoe gaat het met de rest?
     
  3. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Vond het niet meer of minder relaxed dan andere rondes. Had donderdag toch een ovulatietest gedaan en die was knal positief (wou weten of hij al geweest was). Maar manlief had wat last van prestatiedruk omdat het de laatste ronde was. Maar kan me daar gelukkig niet druk om maken als het daardoor deze ronde weer niet gelukt is. Volgende ronde hebben we hopelijk echt een goede kans! Donderdag prikinstructie, dat vind ik best spannend.

    Wat ontzettend jammer dat het toch niet goed gegaan is dus. Lijkt me vreselijk, is het eindelijk zover en dan die onzekerheid. Wel fijn dat je redelijk snel bij de gynaecoloog terecht kan. Spannend wat hun gaan zeggen hoor, heb je zelf een idee wat je zou willen?
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  4. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Een fijn vooruitzicht dat er nu echt iets concreets gaat gebeuren lijkt me. Ik wens jullie heel veel geluk en succes!

    Ja heel balen dat het weer mis is gegaan. Ik wist het al, na die niet oplopende testen, maar je blijft toch hoop houden. En een topic aanmaken is dan niet slim om te doen heb ik gemerkt, want mensen verzinnen (goedbedoeld overigens) de meest fantastische theorieën waarom het toch nog kan. En ook al geloof je er niet in, je begint toch te denken dat wonderen bestaan :rolleyes: Helaas mocht het niet zo zijn.

    Weet niet precies wat we willen. Eigenlijk heb ik me er nog niet echt in verdiept. De gynaecoloog had het erover dat we sowieso chromosomenonderzoek konden laten doen en iets met bloedstolling, maar ik had eerlijk gezegd niet zo goed opgelet omdat ik daar nog niet mee bezig was. Weet het niet zo goed. Meestal vinden ze niks en als dat wel zo is is het nog maar de vraag of er iets aan te doen is, geloof ik.
    Weet ook niet precies of ze nu zeggen van 'op zich kun je wel zwanger raken' dus dat ze ons op dat stuk misschien niet verder willen/kunnen helpen (aan de andere kant is er nog nooit een vruchtje geweest natuurlijk, maar weet niet of dat iets uitmaakt).
    Ik wacht het maar af en probeer me alvast wat in te lezen.
     
  5. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    @Bee80 jeetje wat balen. Maar je wel duidelijkheid. Nu kan je weer verder kijken.

    Hier nog steeds griep en aan het uitzieken. Tnx allemaal voor de felicitaties.
     
  6. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    He dames,

    Ik laat ook weer eens sinds lange tijd van me horen. Afgelopen maanden waren eigenlijk heel relaxt. We laten het nu zoals het is. Doe geen testen meer. Het komt zoals het komt, of niet. En we zien het wel. Deze keer loslaten is me eindelijk gelukt. Na de vorige mk was ik echt obsessief bezig. Nu is mijn cyclus normaal op gang gekomen mooi na 28 dagen mijn 2e menstruatie gehad. Geen idee dus wanneer ei sprong. Maar dat wil ik ook even niet. Wellicht over een tijdje.
    Ik heb nog niks terug kunnen lezen. Hoop dat er ondertussen wat zwangere dames bij zitten.
    Zo was even een korte up date. X
     
  7. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Wat knap dat je er nu zo instaat! Lijkt me heerlijk, rust aan je hoofd. Geniet ervan en wie weet wat er van komt :thumup:.

    Inmiddels al bij de gynaecoloog geweest @Bee80 ?

    @tilaena, weet je al of je nog een ronde kan doen en nog contact gehad met de Nederlandse donor? Beterschap nog, je hebt het goed te pakken zeg.

    Ik heb de prikinstructie gehad en verwacht rond 3 maart te starten met gonal-f. Nooit verwacht dat ik daar blij om zou kunnen zijn...
     
  8. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Hoi, leuk dat deze topic bestaat.
    Ik was 36 toen ik ons zoontje kreeg.
    En nu ben ik 39 en we zijn bezig voor ons tweede kindje. Hopen dat we snel zwanger zijn.
     
    wondertje2015 vindt dit leuk.
  9. tilaena

    tilaena Fanatiek lid

    11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Welkom pbv


    Hier paar dagen mail niet gecheckt. Denk dat ik net genoeg bij elkaar kan krijgen voor nog 1 dk poging maar dat is volgende maand op zijn vroegst. Deze maand even rust in de tent. Nog steeds niet helemaal beter en zoon heeft donderdag alles onder gespuugd. Geen koorts. Vrijdag leek het weer te gaan en wilde bij oma slapen. Kreeg ik hem zaterdag terug met 39.3. Koorts wilde niet echt zakken met paracetamol . Had oorpijn en een rare tik met zijn hoofd en veel met ogen knipperen omdat ie anders niet goed kon zien. Dus naar de hap geweest maar schijnt bij de koorts te horen. Vandaag ook nog 39 koorts. Dus flinke lappenmand nog. Si ds zoon op school zit is ie veel meer ziek en elke vakantie lijkt wel. Dus alle plannen kunnen niet doorgaan. Zo sneu voor hem. Maar ik hoop volgende maand een poging weer te doen dus.
     
  10. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb gisteren mijn eerste echo + nekplooimeting + termijn gehad en die was goed! UltrasoundFeb2018_webedit.jpg
     
    tilaena, wondertje2015, Bee80 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn zeg. Ik had al stiekem gespiekt bij je andere groepje. Ben je al wat geruster nu?
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  12. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ja het heeft enorm geholpen!
     
  13. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Gelukkig, ik kan mij voorstellen dat je al bijna niet meer durft te hopen op een “goede” zwangerschap. Ik merk bij mijzelf ook, heb dan geen miskramen gehad, dat ik met de week meer vertrouwen krijg een levende baby te baren. Het blijft zo kwetsbaar voelen, een zwangerschap.
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  14. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wat ontzettend fijn!!
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  15. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Wauw, wat fijn zeg!
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  16. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hoi

    Helaas lijkt mijn derde zwangerschap ook te gaan eindigen in een miskraam. Op de echo vorige week woensdag was volgens de verloskundige alleen een lege vruchtzak te zien. Maar ze hield voet bij stuk dat ik koeter zwanger kon zijn. Toen ik zei dat ik met ovulatie testen werkte en op 29 januari al een positieve test had zei ze dat ze dat toch ook vaker had gezien. Ik geloof daar absoluut niet in en ben door haar in de wachtkamer gezet (tussen de buikjes) terwijl ze in overleg ging met de gyn.

    Vijf minuten later kwam ze terug met de mededeling “ over 2 weken terug komen”. En ze vertelde nog wat over toch nog een vruchtje , en de rest is langs me heen gegaan, ik wilde alleen maar weg, voelde me zo verraden en zo klein midden tussen al die dames met wel een mooie dikke buik.

    De volgende dag een echo geboekt bij een particulier echoburo want voor mijn gevoel had de verloskundige niet goed gekeken en was het te snel gegaan allemaal.

    Bij de verloskundige een inwendige echo gehad, bij het echoburo was direct duidelijk dat die absoluut geen goed beeld geven bij mij want ik heb een gekantelde baarmoeder, en dus uitwendig een veel duidelijker beeld. De vruchtzak is niet leeg, er zit een dooierzakje in en een vruchtje maar geen duidelijk hartje nog. Ik ga er vooralsnog dus vanuit dat het mis is. Heb diezelfde dag ook hcg laten prikken, 8739, en maandag weer , wellicht weet ik dan wel hoe en wat want met en missed abortion verdubbelen je cijfertjes als het goed is niet goed meer.

    En dan weet ik het niet. Als de cijfers njet goed zijn stop ik direct met utrogestan. Die houdt de boel ook alleen maar op. En dan hoop ik dat het vanzelf los komt. Zo niet dan weet ik echt niet wat ik moet doen, ik lees zowel van curretage als pillen de meest horrorverhalen.
    Maar goed die keuze hoef ik nu njet te maken.

    Wat we wel moeten gaan bekijken ja of het zin heeft om door te gaan. 3 op rij mis. Zijn hier dames die hun amh hebben laten bekijken, kunnen jullie daar wat meer over vertellen? Raak je met een laag amh wel makkelijk zwanger ( ik 3 x in 7 maanden)

    Als mijn amh inderdaad heel laag is dan stopt het daar wel voor ons, we willen de medische molen niet in.

    Heel graag hoor ik van jullie, wat jullie ervaringen zijn
     
  17. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Aah nee wat ontzettend k#t die onzekerheid! Wonderen bestaan natuurlijk en zoals ik het hier lees kan het zeker nog, dus ik duim ontzettend hard voor je! Maar ik heb inmiddels zelf wel de ervaring dat je inderdaad beter van het slechtste scenario uit kan gaan, want valse hoop is killing.
    Met je vragen kan ik je helaas niet helpen. Sterkte en ik blijf duimen!
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  18. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Wat een vreemde site is dit toch. Ik krijg helemaal geen meldingen meer. Sowieso niet per mail, maar nu ook niet meer als ik gewoon ingelogd ben (ook alle oude meldingen zijn weg). Raar!

    Anyway, ben afgelopen donderdag bij de gyn geweest. Hcg was 0 dus miskraam is achter de rug. Wist ik al want had.al een test gedaan en die was weer spierwit. Hebben nu allebei bloed laten prikken vw chromosomenonderzoek. En over 6 weken moet ikzelf weer bloed laten prikken ivm bloedstollingsonderzoek (mits ik niet zwanger ben). Over 8 weken krijgen we de uitslag van alles.
    Ik geloof niet dat er iets uitkomt, want dit is maar zelden zo. Maar dit is het standaardprotocol om nu mee te beginnen. Daarna zien we wel verder. Wij gaan gewoon 'vrolijk' verder en zijn nu aan het wachten op de eisprong die nog op zich laat wachten.

    @Rombely hoe staat het ervoor? Al gestart?
    @Raket78 gefeliciteerd!
    @PBV welkom!
     
  19. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    @Izzie7676 jeetje wat naar en verdrietig allemaal. Sterkte met alles.

    @Bee80 zijn je instellingen veranderd?
    Jij ook heel veel sterkte!
     
    Bee80 en Izzie7676 vinden dit leuk.
  20. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dat ligt niet aan het forum, maar aan die nieuwe kutsoftware die ze erop gezet hebben. Ik krijg vooral van deze groep maar zelden meldingen, het scrollt soms zonder reden naar boven, zelfs als ik nota bene aan het typen ben, je kunt niet weg uit bijlagen zonder totaal ergens anders op de pagina uit te komen dan waar je eerst was, en op mijn computer zijn de kleuren zo licht dat het heel slecht leesbaar is. Om nog maar niet te spreken over de slechte smaak, maar daarover valt vast niet te twisten.
    De kans dat er iets uit het onderzoek komt, is misschien niet zo groot, maar het is wel goed om ernaar laten kijken. Is er ook al naar het progesteron gekeken?
     
    Bee80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina