Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    O wat naar meid. ik zag je eerdere topics ook al en ik vind het zo erg voor je! De kans is inderdaad groot dat het mis is. Dat gezegd hebbende, ik zou niet op eigen houtje met de utro stoppen, maar pas als het klinisch is vastgesteld dat een mk onvermijdelijk is. Kun je niet rechtstreeks bij de gyn terecht? En dan over een week een echo? Ik vind 2 weken lang en een onnodige kwelling voor jou.

    Een paar dingen: het verdubbelen van HCG begint na 6 weken te vertragen, dus de kans dat het niet meer iedere 48 à 72 uur verdubbelt is aanwezig. Maar ook hier geldt dat dalend HCG betekent dat het is misgegaan; het hoort nog steeds te stijgen, alleen wat minder exponentieel.

    Je kunt altijd als is vastgesteld dat een miskraam onvermijdelijk is stoppen met de utro en afwachten. Je hebt een goede kans dat het dan binnen 2 weken vanzelf gebeurt. Mocht dat niet gebeuren, dan kun je natuurlijk langer wachten, of je kunt kiezen voor de pillen, of voor een curettage. Over het algemeen wordt aangeraden om eerst de pillen te proberen, omdat er aan een curettage een klein risico vastzit op bijvoorbeeld het Syndroom van Asherman. Er zijn overal horrorverhalen over bekend, maar bedenk je dat die verhalen uitzonderingen zijn en dat het proces bij een overgrote zwijgende meerderheid zonder complicaties verloopt.

    Helaas is op onze leeftijd de kans dat we de pech hebben dat de chromosomen verkeerd verdeeld worden groter dan bij mensen van bijvoorbeeld rond de 30. Toch is 3 miskramen ook op onze leeftijd wel veel. Welke onderzoeken zijn er al gedaan? Ik zag dat je utro hebt. Is je FSH al getest? Een hoog FSH gaat vaak (maar niet altijd) samen met een laag AMH.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    @Raket78 dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Er zijn nog geen echte onderzoeken verricht aangezien ik pas in augustus vorig jaar begonnen ben met het bouwen van een baby, en het was direct raak.

    Werd een vroege miskraam, en drie maanden later was het weer raak. Ook helaas weer een vroege miskraam ( en daar heb ik mijn huisarts gevraagd om utrogestan en dit gekregen ) . Anderhalve maand later was het weer raak (nu dus) en dit leek goed te gaan, ik had totaal niet aan zien komen dat er iets mis was. Natuurlijk heb je het wel in je achterhoofd maar het voelde echt goed ( en nog kan ik er echt niet bij dat het niet goed is hoewel alle pijlen wel die kant op wijzen.

    Ik ben nu zelf aan het zoeken naar een mogelijke oorzaak en amh en fhs zijn natuurlijk makkelijk via een bloedtest aan te tonen. Als het namelijk zo is dat mijn eitjes ronduit slecht zijn wat is het nut dan nog om door te gaan.

    Stoppen met de utrogestan was mijn initiële knee-jerk reactie, want als t mis is moet het weg. Toch besloten om er mee door te gaan.

    Morgen nog een x hcg prikken en als dat afneemt kan ik met een gerust hart stoppen. Neemt het niet af maar juist toe dan plan ik een extra echo in deze week. En van daaruit maar verder kijken.
     
  3. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Klinkt als een goed plan.

    Er is een Facebook-groep met de naam Herhaalde Miskramen, daar zitten veel ervaringsdeskundigen die je wellicht kunnen aanraden waar te beginnen. Wat bij mij opkomt, is FSH, TSH, AMH, een genetische test voor jou en je partner, schildklier en vitamine D. Maar ik heb alleen maar oppervlakkig onderzoek gedaan naar de mogelijkheden omdat mijn (inmiddels ex-)gynaecoloog een lul bleek die niet kan luisteren. En toen raakte ik zwanger en deze is tot nu toe blijven plakken.

    Ik weet hoe eenzaam je je kunt voelen in die schemerzone tussen hoop en vrees. Een hele dikke knuffel van mij!
     
    Bee80 en Izzie7676 vinden dit leuk.
  4. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Nee dat niet, maar ik neem aan/hoop dat dat bij de volgende stappen hoort.
    Ik moet toevallig komende week ook een afspraak maken bij mijn endocrinoloog ivm schildklier en kan dit dan ook wel meteen ter sprake brengen.
     
  5. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    @Izzie7676 Waarschijnlijk weet je het al wel, maar blijkbaar zijn er ook nog manieren om zelf de eicelkwaliteit te verbeteren. Ik heb me er zelf nog niet echt in verdiept, maar wel al het een en ander gelezen 'voor het geval dat'. Die manieren zijn geloof ik niet allemaal bewezen, maar er zijn in elk geval wel veel vrouwen met positieve (en meetbare) ervaringen (vooral ook in de VS). Zo kun je al veel bereiken met een aanpassing van dieet en gebruik van bepaalde supplementen zoals ubiquinol. Misschien zou je eens op de site van Rika Lukac kunnen kijken, daar staat al veel informatie op. En volgens mij bestaat er op dit forum ook een topic over eicelkwaliteit verbeteren.
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  6. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ubiquinol heb ik staan , dat heb ik welgeteld 6 dagen geslikt en toen bleek ik zwanger te zijn en nu staat er dus nog een volle pot in de kast.
     
  7. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Nou, zie je wel dat het helpt :D
    Nee flauw, geloof dat je het minimaal 3 maanden moet slikken, wil het effect hebben.
    Maar je hebt je er dus zelf al in verdiept. Wilde niet betweterig doen, maar dacht ik meld het toch maar even voor de zekerheid.:)
     
  8. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Alle info is welkom! Echt niets betweterig hoor! En ik had t gekocht omdat ik er goede dingen over had gelezen, maar dit was wel heel goed. Mocht het inderdaad weer uitdraaien oo een miskraam dan start ik er weer mee

    Ik slikte 1000 Mg maca per dag, 1000 Mg royal jelly, Davitamon omega 3, plus ubiquinol ( dacht 500 Mg per dag) en ik at elke daf een granaatappel
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  9. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Misschien is het boekje 'It starts with the egg' van Rebecca Fett iets voor je. Daarin wordt bekeken wat je kan doen om de eicelkwaliteit te verbeteren en vooral welk wetenschappelijke onderbouwing ervoor is. Sommige supplementen worden dan juist niet aangeraden
    Hier een review:
    https://kinderwensbloggers.com/it-starts-with-the-egg/
    Vitamine d, vitamine b12 en schildklier kunnen ook invloed hebben, dus laat hier ook eens op prikken zoals raket78 ook zegt.
     
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Bedankt! Ik ga me er eens in verdiepen.

    Ow ja ik deed ook nog acupunctuur om t vruchtje te laten olakken. Dat heeft in ieder geval wel geholpen
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  11. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Maar ik loop wel heel erg op de zaken vooruit natuurlijk. Ik duim eerst nog heel hard voor je!
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  12. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik ook!
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  13. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Veel sterkte vandaag @Izzie7676 !!

    Ik heb nu een bijna positieve ovulatietest. Mijn cyclus is dus gewoon direct weer nagenoeg normaal. Fijn!!
     
    PBV en Izzie7676 vinden dit leuk.
  14. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Dank je wel. Ben op van de zenuwen


    En veel plezier ;)
     
    Bee80 vindt dit leuk.
  15. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik zit weer even in de onzekerheid. Maar ik wil het gewoon ook even kwijt.

    Gisteren en vandaag heb ik best wat slijm afgeveegd.
    Is het mogelijk dat je twee dagen voor je eisprong cervixslijm kan hebben? Zo ja is het ook mogelijk dat het meerdere dagen zijn voor de eisprong?
    Helaas zijn de ovulatietesten negatief. Ik ga nog even doortesten. Ik test al vanaf 26 feb. Dus ik kan het niet gemist hebben.
    Ik hoop dat ie nog komt.

    Eerste dag Ongesteld was op 18 februari.
     
  16. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Hey, ja dat kan hoor! Bij mij begint het ook een dag of 2 à 3 vantevoren en dan bouwt het op, dus wordt het steeds wat meer slijm. Gewoon nog even doortesten :thumup:
     
    PBV vindt dit leuk.
  17. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja hoor dat kan. Toen ik temperatuurde had ik standaard drie dagen na de slijmpiek dag mijn eisprong. Dus al in de droge dagen weer.
     
  18. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #1538 PBV, 6 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2018
    De testen zijn nog steeds negatief. Maar nog steeds slijm. Volgens de ‘kalender’ zou ik gister de eisprong hebben gehad. (Ik heb een aardige regelmatige cyclus) vorige maand zat de kalender er 2 dagen ernaast. Ik test nog 2 dagen door en dan stop ik want ik voelde vanmorgen een behoorlijk steek aan mijn rechter kant. Aangezien ik vorige maand ook op 7 feb. de eisprong heb gehad.
     
  19. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd.
     
    PBV vindt dit leuk.
  20. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    In cervixslijm kan inderdaad een opbouw zitten. Bij slijm is de hoeveelheid een factor, maar belangrijker nog is de samenstelling: als het glibberig en rekbaar of zelfs waterig is, dan heb je vruchtbaar slijm.
    Vruchtbaar slijm lijkt heel veel op de vloeistof waarin sperma zit tihdens de ejaculatie. Je begrijpt dat als de omgeving van de baarmoedermond qua slijm lijkt op de omgeving waar het sperma vandaan komt, het sperma optimaal kan zwemmen. Daarom noemen we het vruchtbaar slijm. Het werkt ook als een soort bewaarvloeistof; in vruchtbaar slijm kan sperma tot wel 5 dagen overleven!
    Kortom: positieve ovulatietest of niet, ik zou zeker gebruik maken van vruchtbaar slijm!
     
    PBV vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina