zwanger worden en alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mecha, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

    Mecha Niet meer actief

    Vraagje heeft iemand ervaring met zwanger worden en alcohol gebruik.

    Ik vind het lekker om in de avond na het eten een wijntje te doen of een glaasje van iets anders.

    Nu vraag ik me af of dit het wel of niet zwanger worden kan beinvloeden....

    want ik laat natuurlijk liever me wijntje staan dan me wens moeder te worden

    kisses
     
  2. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Geen idee of het schadelijk is voordat je zwanger bent eigenlijk.
    Denk dat 1 glaasje ook weer niet zoveel uit maakt.
    Denk wel dat de meningen verdeeld zullen zijn.
     
  3. Mecha

    Mecha Niet meer actief

    ja het is niet of ik de hele fles leegzuip en een glas rode wijn is zelfs aan te raden bij een zwangerschap met een lage bloeddruk :S
    dus tja lastig he?! hahaha

    bedankt voor het meedenken.

    als iemand anders nog iets weet of denkt te weten let me know ;)
     
  4. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik weet dat het slecht is zodra je zwanger bent.
    Alles wat jij drinkt krijgt je kindje dan nog een aantal keer zoveel binnen.
    Ook is er dan kans dat er iets misgaat in de ontwikkeling van het kindje.

    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en vanaf je ei niet meer drinken.
     
  5. Inggrid

    Inggrid Fanatiek lid

    4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    zover mij bekend is het ook slecht als je zwanger wilt worden. het beinvloed allemaal je vruchtbaarheid.
     
  6. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Stoppen met drinken moet je doen zodra je ene positive test hebt. Voro die tij dis er geen bloedband en kan het eigenlijk geen kwaad. Voor de man echter wel. Veel drinken zorgt ervoor dat de zaadjes wat slomer en soms ook dronken zijn en ze het eitje dan niet kunnen vinden. Een paar biertjes op je vruchtbaarste dag is dan ook niet handig.
     
  7. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Zwanger worden
    Wat is het drinkadvies als je zwanger wilt worden en waarom?
    Wilt u alle risico's uitsluiten, dan is de veiligste keuze om te stoppen met drinken vanaf het moment dat u zwanger probeert te worden. Dit geldt niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man.


    Waarom niet drinken?
    Vaak weet je pas na enige weken dat je zwanger bent. Als je doorgaat met alcohol drinken, kun je dus het ongeboren kind in een vroeg stadium schaden.

    Bovendien kan het drinken van één of meer glazen alcohol per dag bij vrouwen en mannen al de vruchtbaarheid verminderen. Hierdoor kan het langer duren voordat de vrouw zwanger is. Door regelmatig veel drinken (meer dan 20 glazen per week) kan een man zelfs impotent worden.

    Ook het risico op een miskraam is groter als de vrouw, man of beiden alcohol drinken. Alcohol kan de eicel van de vrouw of het sperma van de man beschadigen. Dit kan na de bevruchting leiden tot een niet levensvatbaar kind, met een miskraam tot gevolg.

    Hoe meer door beide partners wordt gedronken, hoe groter de risico's op een miskraam of verminderde vruchtbaarheid.

    Bron:Alcoholinfo.nl
     
  8. Skye

    Skye Niet meer actief

    Duidelijk toch. Gewoon geen alcohol meer
     
  9. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik heb de mazzel dat mijn lichaam al een hele tijd niet meer goed reageert op alcohol. Standaard word ik er ziek van dus voor mij is het geen enkele moeite het te laten. En voor de anderen better safe than sorry. Het is tenslotte voor een goed doel :D
     
  10. Jewel

    Jewel Bekend lid

    9 jun 2008
    553
    0
    0
    Ikzelf nam miss 1 keer in de 2 weken 1 of 2 glaasjes alcohol in het weekend, maar niet meer na eisprong...
     
  11. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    ik drink nu ook niet meer vanaf mijn ei. vanaf de innesteling heb je een bloedband met je baby en dat is dus een week voor nod..
    maar drinken jullie mannen ook niet dan? die van mij drinkt 1 a 2 biertjes per dag en in het weekend wat meer.
     
  12. cindybaby37

    cindybaby37 Actief lid

    ik heb zojuist dit gevonden en vond het wel interessant om met jullie te delen,

    Er wordt altijd beweerd dat als je graag zwanger wil worden, je beter geen alcohol kunt drinken. Zelfs een of twee glaasjes zouden immers al een negatieve invloed hebben op de vruchtbaarheid.
    Maar wat blijkt nu?
    Een recent onderzoek, waar bijna 40.000 vrouwen aan meewerkten, wees uit dat een matig alcoholgebruik geen negatief effect heeft op het zwanger worden. Meer nog, een glaasje wijn voor het slapengaan, zou de kans op een zwangerschap verhogen.
    De Deense onderzoekster Mette Juhl gelooft niet dat het de alcohol is die de vruchtbaarheid daadwerkelijk verhoogt. Ze denkt dat de verklaring eerder te vinden is in het ontspannende effect van alcohol. Hierdoor zou vaker gevreeën worden en waarmee stijgen de kansen op een zwangerschap natuurlijk.

    Uit het onderzoek kon men niet afleiden op welke momenten in de menstruele cyclus men beter geen alcohol drinkt. Het zou dus kunnen dat het drinken van alcohol rond het tijdstip van de eisprong toch nog de mogelijke kansen op een zwangerschap verkleint.
    Maar daar Dr. Peter Bowen-Simpkin helemaal niet van overtuigd. Volgens hem kan het nuttigen van alcohol op dat ogenblik evengoed een positief effect hebben. Zoals iedereen weet, heeft stress een negatieve invloed op de vruchtbaarheid. Een alcoholisch drankje zou de stress doen afnemen en op die manier ook het negatieve effect van stress wegwerken. Dus toch... een glaasje wijn voor het slapen gaan...

    Bron: Het laatste nieuws
    _________________
     
  13. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    zo lang je niks zeker weet kun je best een paar glaasjes drinken
    Ik zou vlak voor je nod er wel rekening mee houden.
    Maar om nou alles te laten staan (drink zelf niet)
    maar laat echt niet alles staan hoor
    wij zijn al zolang bezig dat het laaste is me daar mee bezig te houden
     
  14. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    De bloedband is er pas met 6a7 weken zodra het harje gaat kloppen. Pa sdan wordt het bloed rond gepompt
     
  15. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik ben zelfs zwanger geworden toen ik dronken was ;)
     
  16. Mecha

    Mecha Niet meer actief

    whaha wat een info dames echt heel erg bedankt hier heb ik heel veel aan.
    haha wel grappig dat laatste stukje dronken zwanger geraakt ;)
    thanks ik denk dat ik nu wel een beetje me eigen keuze kan maken .;)
     
  17. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    buikje essie, ik heb vaak gelezen dat het vanaf de innesteling is hoor, dan komt de alcohol al rechstreeks bij de vrucht..
     
  18. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Als je graag een kleine zou willen en je weet dat er verschillende dingen over geschreven wordt laat je toch een paar maanden de alcohol staan? Ik heb het er met liefde en plezier voor over hoor. Mijn wens voor een kleine is tig keer groter dan mijn wens voor een drankje hoor.
     
  19. Trees

    Trees Niet meer actief

    Volgens mij heb je helemaal gelijk Madelon. Stond pas ergens op deze site een interessant stuk over. Weet natuurlijk niet meer waar :(

    Wel of niet alcohol drinken. Ik denk dat het iets is waar jezelf een keus in moet maken. Ik voel me gewoon niet prettig als ik na mijn eisprong drink, waardoor het me al niet meer smaakt. Toch denk ik dat één á twee glaasjes vast geen kwaad kunnen en als je wel wil drinken je dat vooral niet moet laten. Lekker doen en laten wat jezelf prettig vind!
     
  20. Tessa8

    Tessa8 Fanatiek lid

    21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik drink ook niet meer sinds dat we bezig zijn.
    Alleen misschien 1 wijntje op de 1e dag van de cylcus. Dan denk ik ja k*t ik ben toch ongi dan kan ik wel 1 wijntje drinken.
    Maar daarna drink ik ook echt zeker niet meer.
    Gelukkig ben ik niet zo'n drinker maar sommige mensen vinden het wel "raar" dat je ineens geen alcohol meer drinkt en het steeds afslaat als het je aangeboden wordt en gaan je aankijken en denken meteen aan een zwangerschap.
    Ik denk, laat ze lekker denken :D :D

    Onze omgeving weet namelijk niet dat we bezig zijn. :D
     

Deel Deze Pagina