Hoe/wanneer kunnen we nu het beste klussen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mmooii, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Haihai,

    Misschien een beetje domme vraag maar goed ik weet het gewoon niet zo zeker op het moment dus dan toch maar vragen hey! ;)

    IK ben vandaag jammer genoeg ongesteld geworden! Baal hier verschrikkelijk van natuurlijk! Want je hoopt toch dat het raak is.
    Dit was de 1e keer ongesteldheid (afgelopen keer) na de verwijdering van de mirena dus het was afwachten of mn cyclus wel weer zo zou lopen als voor ik de mirena had.
    Het positieve dus dta ik vandaag ongi ben geworden is dat mn cyclus weer gewoon 32 dagen is. Daar ben ik dan wel blij om.

    Mijn vraag is eigenlijk wat nu verstandig is als mn ongesteldheid over is hoe we dan tewerk moeten gaan!
    Wat is nu het beste?
    Ik zelf had eigenlijk altijd begrepen dat je het beste kon klussen een paar dagen voor en een paar dagen na de eisprong en dan dus elke dag!

    Nu lees ik hier steeds vaker dat het verstandiger is om om de dag te klussen in de dagen van je eisprong omdat het zaad dan sterker en meer is ipv van elke dag.
    Is dit nou echt zo?

    Ik dacht dus als ik straks niet meer ongesteld bent om dan vanaf die dag om de dag te klussen zeg maar tot mn volgende ongesteldheid (als ik het volhoudt haha ;) , en hoop dat die wegblijft ook dan natuurlijk!).
    Is het echt beter om om de dag te klussen?
    E dan rond de eisprong:
    Is het dan verstandig om het een dag voor, de dag zelf en de dag na de eisprong dagelijks te klussen om zeker te zijn zeg maar?
    Of raden jullie aan om rond de eisprong ook gewoon om de dag te klussen?

    Het is misschien een rare vraag maar ik denk dan als je het om de dag doet mis je misschien de eisprong! Al weet ik aan de andere kant ook wel dat zaadcellen rond de 48 uur blijven leven toch?

    Ik hoor graag hoe we het de volgende ronde het beste aan kunnen pakken! ;)

    Alvast bedankt!

    Groetjes mmooii
     
  2. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    haaai

    ik ga als volgt te werk ;) :
    om de dag klussen (omdat iedereen inderdaad zegt dat dat toch echt beter is voor het zaad) en rond de eisprong probeer ik elke dag! :D

    En zaadcellen blijven eenmaal in jou inderdaad 48 uur leven! :D
     
  3. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Het is bij ons al standaard om het om de dag te doen :oops: maar vaak elke dag... Dus doe gewoon wat je gevoel je zegt ;). Good luck!
     
  4. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Dankje wel voor jullie antwoorden zeg!
    Ik denk dat ik er dan ook voor ga om het straks om de dag te doen en rond de eisprong elke dag!
    Een dag ervoor, de dag zelf en de dag erna ofzo is dat wat? ;)

    Trouwens kan ik er nu vanuit gaan met het uittellen wanneer de eisprong komt dat vandaag dag 1 is?
    Vandaag rond 11.30 uur a 12.00 uur ben in echt ongesteld geworden, is dit dan dag 1?

    Groetjes miranda
     
  5. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ja wanneer je rood bloed verliest is het dag 1.. Bruine afscheiding/oud bloed is soms een voorbode en telt niet als dag.

    En het is zeker goed om een dag voor je ei, op je eidag en erna te 'klussen'. Alleen moet je cyclus wel precies zijn wanneer je het echt wilt uit tellen. Sommigen hebben duidelijk vruchtbaar slijm (doorzichtig) en een open bmm, dus als je dat ook een keer meemaakt zit je ei er aan te komen.
     
  6. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hai,

    Dat vruchtbare slijm kan ik bij mijn eerlijk gezegd niet van uit gaan en een open bmm eerlijk gezegd niet zo opgelet...

    Ja ik weet dat je wel een hele regelmatige cyclus moet hebben zo, misschien wel iets eerder en langer rond de eisprong dan, kijk wel hoe het gaat verlopen!

    Dankje weer!
     
  7. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Weet je wat je ook kunt doen.. Je kortste cyclus berekenen wanneer je eisprong zou kunne komen en ook je langste cyclus berekenen. Dan weet je dat je rond die tijden en er tussen in bijna niet kunt missen ;).
     
  8. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hoi MyPrecious,

    Ja wat je zegt is wel een goede oplossing maar niet echt voor mijn!
    Ik heb een mirena gehad en na de verwijdering nog maar 1 keer ongi
    geweest en voor dat ik de mirena had hielp ik dat eigenlijk nooit bij...
    Ik weet dat het toen wel altijd rond 31 a 32 dagen was! Maar nooit bijgehouden dus weet t gewoon niet precies...

    Beetje mn lichaam maar in de gaten blijven houden en uitgaan van cyclus van 31 a 32 dagen denk ik zo want de afgelopen keer was dit ook zo! ;)
    Maar dankje wel dat je zo meedenkt :D !

    Ik zie op jou banner dat je 1 dag overtijd bent! Heb je al getest?
    Hoop voor je dat het positief is!

    Groetjes mmooii
     

Deel Deze Pagina