Zwanger worden met IUI, wie ook?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Rozeline, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Hoi Meiden,

    Ik heb endometriose en deze is zo pijnlijk daarom is bij mij zelf zwanger raken geen optie. Ik heb de afgelopen 5 maanden aan de lucrin gezeten en dat heeft de endometriose als het goed is verschrompeld. Nu moet ik gaan afwachten wanneer de lucrin gaat uitwerken en ik voor het eerst sinds lange tijd weer ongesteld ga worden. Ik vind het best spannend omdat ik weet hoe heftig het de laatste keren is geweest, maar ze denken dat hij niet gelijk weer zo heftig zal terug komen (laten we het hopen;)).

    Wie van jullie is ook zwanger geraakt met IUI of wie gaat er ook binnenkort aan dit traject beginnen? Ik zoek lotgenoten en ervaringsdeskundigen waar ik gezellig mee kan kletsen...

    Ps ik zoek een nieuw clubje, ik merk dat ik het moeilijke vind in bestaande clubje te mengen.
     
  2. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Oh, ik had hem blijkbaar verkeerd geplaatst. Iemand?
     
  3. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hier de 1e middels iui. Geen endo.
    In dec/jan starten we opnieuw.
    We lopen nu bij het zkh hier in de buurt,maar voelen ons hier echt een nummertje dus we gaan terug naar geertgen.

    Succes met de 1e poging
     
  4. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Is jouw eerst poging mislukt of lees ik het nu verkeerd. Waarom krijg je IUI, als ik vragen mag? Heb je pcos?
    Wij lopen in een ziekenhuis in Amsterdam, dat is ook niet ideaal. Ik loop alleen al jaren met problemen qua pijn en zij hebben uiteindelijk het probleem gevonden (ook na lang zoeken, maar toch). Het ziekenhuis in Dordrecht (waar wij wonen) zegt gewoon ga maar proberen om zwanger te worden en als het niet lukt kom maar terug. En dat is met de endo echt geen goed idee. Ik snap dus dat je naar een ziekenhuis gaat waar je je begrepen voelt en er naar je geluisterd word. Je wilt geen nummer zijn, maar begrepen worden...
     
  5. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Je kan meeschrijven in ons topic, zitten veel meiden die iui doen Rozeline
     
  6. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Onze 1e, onze dochter is verwekt middels iui. Dat was iui poging 5. Wel eerder zwanger geweest maar een mk.

    Nu in het zkh hier in de buurt met clomid. Ivm lange cyclus. Maar heb ook vijandig bm slijmvlies. Ons zkh past hier op geen beleid aan omdat ze niet achter die testen staan. Vandaar de keus om terug te gaan naar geertgen waar we onze dochter hebben gekregen. Volgende week gesprek en dan in januari starten
     
  7. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
  8. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal, dat zou ik ook doen. Je moet doen waarvan je vind dat het goed is. En spannend dat jullie in januari gaan starten..
     
  9. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Clubje van 2 dus haha. Vind het ool lastig om al bij een bestaande club aan te sluiten. Wanneer ga je de ronde starten?
     
  10. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    @wish01 ook gezellig toch? Wat een bestaande club betreft, het is dan al een heel verhaal en dat kan dan ik niet volgen (terug lezen is vaak zoveel om in 1x op te slaan). En dan voel ik me er een beetje tussen hangen.. hihi
    Ik moet nu afwachten tot de lucrin is uitgewerkt. Ik heb mijn laatste lucrin prik op de 13de gekregen, dus ik verwacht dat hij volgende maand tussen de 13-20 dec gaat uitwerken.

    Jullie gaan dus voor een tweede kindje? Ik zie dat je dochter een mooie verjaardag heeft, net na oud en nieuw? Mijn neef zijn van 5 januari, dan worden ze 2 jaar. Hoe oud ben je zelf als ik vragen mag?
     
  11. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ja dat is vaak teveel om op te slaan.

    Het is inderdaad voor een 2e kindje. Onze dochter word alweer 3. 2 januari haha drukke periode. Heb zelf 2 zusjes die van 4 januari zijn. Wel altijd gezellig.

    Ik ben zelf 29, jij?en gaat het jullie 1e zijn.
    Spannend starten we als het goed is rond de zelfde periode. Wij begin januari, volgende week gesprek.

    Ben je bang dat de endo weer pijnlijk gaat zijn?
     
  12. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ja gezellige maar drukke periode.

    Ik ben 38 jaar en word volgende maand 39 jaar (oud wijf:p), dus mijn tijd gaat een beetje dringen. Het is inderdaad onze eerste en als het lukt onze enige (tenzij het een meerling is, hihi). Gezien alles, leeftijd, endometriose, kans op afwijking durf ik het zeker niet nog een keertje aan. Ik ben al heel dankbaar met eentje. Mijn vriend is wel jonger dan ik. En hij heeft geen wens voor een tweede. En eigenlijk vind ik mezelf al heel oud zeker voor een kindje, het is dat mijn wens heel groot is en het eerder nooit van gekomen is.
    Ik ben inderdaad bang dat de endo gaat terug komen, heel spannend allemaal. Al kijk ik ook uit naar het hele starten, dus heel dubbel:D.

    Krijg je ook hormonen tijdens de behandelingen of Clomid??
     
  13. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Nouja 38 kan nog prima,hopelijk mag jullie wens snel in vervulling gaan.

    Met onze dochter fostimon en pregnyl gebruikt verwacht het zelfde behandelplan. Dat zullen we volgende week bespreken.
    Clomid nooit weer wat een rommel is dat zeg.
     
  14. joan1984

    joan1984 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    hoi meiden,

    Vinden jullie het goed als ik me ook aansluit bij het groepje van twee, hi? Wij gaan in januari ook voor de eerste ronde iui. We hebben het voorlichtingsgesprek al gehad. Wat een informatie zeg. De iui gaat bij mij in mijn eigen cyclus gedaan worden. Dat vind ik wel prettig, hoe minder hormonen hoe beter. Wel super spannend allemaal.

    Rozaline, wat naar zeg dat je zo een pijn hebt. Gelukkig heb je een ziekenhuis gevonden waar ze je gewoon willen helpen ook al is het dan wat verder. En je kan nog prima kinderen krijgen toch als je 38 bent.

    Wish, Wat vervelend dat jullie ziekenhuis de testen niet onderschrijven. Fijn dat het Geertgen het wel accepteren.

    ik ben 33 jaar oud en heb een dochter van 6 jaar en een zoon van 4 jaar. We hebben inmiddels alweer 2,5 jaar een kinderwens.
     
  15. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ja gezellig dat je aansluit,
    Spannend dat je mag starten. Bij jullie 2 kindjes ook behandeling gehad?

    Ja samenlevingstest is volgens onze gyn een moment opname. Vorige keer was ik 2e iui al zwanger dat zegt eigenlijk genoeg.
    Bij onze dochter de 3e iui.
     
  16. joan1984

    joan1984 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Nee van mijn twee andere kinderen ben ik op de reguliere manier zwanger geworden en ook vrij snel. Ik heb baarmoederhalskanker gehad en hiervoor uiteindelijk een diepe conisatie gehad wat voor littekenweefsel heeft gezorgd. Hierdoor zit mijn baarmoedermond zo goed als dicht en heb ik al verschillende operaties gehad om het weer open te maken en ook twee keer een spiraal gehad. Het idee is dat de touwtjes de opening open moeten houden. maar het resultaat is eigenlijk vrij slecht. De eerste keer zat het vrijwel gelijk weer dicht en nu dus afwachten. In december gaat hij eruit en dan heb ik begin januari een hystroscopie waarbij ze het ook weer open maken onder plaatselijke verdoving en dan hopen dat het zo snel mogelijk lukt. mocht het weer docht groeien dan is het einde verhaal en moet mijn baarmoeder eruit. Ik vind het vrij lastig hiermee om te gaan. Probeer me ook maar alvast te focussen op andere dingen voor als het hem niet gaat worden, waar ik best bang voor ben gezien mijn ervaringen tot nu toe. Ik heb ook zo het idee dat mijn leven al 2,5 jaar in wacht staat. Dingen uit stellen want wie weet ben ik wel binnenkort zwanger.

    ik wist niet dat het een moment opname was. Maar inderdaad je bent wel snel zwanger geworden met de iui dus dan zou je zeggen dat het wel degelijk werkt voor jullie. Hopen dat het nu weer snel resultaat geeft.
     
  17. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant

    Zo dat is een heftige voorgeschiedenis. Hoop voor jullie dat het gaat werken en je nog een wondertje op de wereld mag zetten.
    Ja hoor vaker dat deze testen niet meer gedaan worden in ziekenhuizen.

    Ik hoop dat het ons gegund is weer zo snel resultaat te hebben.
     
  18. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik had helemaal geen meldingen van de club gekregen, vandaar late reactie.
    Wat doet Clomid precies? Ik heb er wel het één en ander op de site over gelezen, maar bij jou was het geen succes dus?
    Ik krijg ook geen clomid, maar wat wel weet ik nog niet precies. Wij kunnen helaas niet naar een info middag van de IUI. Jullie beginnen dus in januari met IUI, toch?
     
  19. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Gezellig dat je mee kletst. Ik had geen meldingen meer van de club ontvangen, dus jullie berichten nog niet gelezen, vandaar mijn late reactie.
    Heb je je andere kinderen wel op de natuurlijke manier gekregen? En heb je een idee waarom het nu niet lukt? Ik ga even de rest van de berichten lezen.. misschien vraag ik wel dubbel dingen..:p
     

Deel Deze Pagina