Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

    Hoe is het hier? Hoe voelen jullie je?

    Ik heb deze ronde een vaag kaartje. Ff wil ook geen kruis zetten. En mijn temp is heel wisselend tijden de lf. Normaal heb ik toch wel een mooie hoge temp. Nu wisselt het constant. En veel menstruatiekrampen. Heel frustrerend.

    Herkennen jullie het dat je tijdens je lf al menstruatiekrampen hebt? Ik heb dat al wel eens eerder gehad. Betekent hier gewoon dat uiteindelijk ook de menstruatie komt... Ik baal weer. Voelt weer als een verloren ronde.

    Liefs
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM, ik heb met mijn kaartjes ook wel vaker een beetje een gekke lijn gehad, met pieken en dalen. Je zou misschien kunnen proberen met een thermometer met 2 cijfers achter de komma, of doe je dat al? (nadeel is dat die er best lang over doen om resultaat te geven)
    Die met 1 cijfer achter komma heeft bij mij soms best een groot verschil, als ik dan twee keer achter elkaar meet dan kan het best 0,1 of 0,2 schelen! Dus als de uitslag niet in de lijn van verwachting was, meette ik nog een keer(A).

    ik heb eigenlijk tijdens of voorafgaand aan mijn menstruatie ook nooit krampen, dus daar kan ik niet echt over meepraten helaas. Nu je zwanger probeert te worden kan het natuurlijk wel ook betekenen dat er van binnen iets groeit.. ik zou de moed er nog even inhouden als ik jou was. Hoeveel DPO ben je nu? En ben je ook van plan te gaan testen voor je NOD of niet?

    Ik voelde het echt op 9/10 DPO al een beetje aan mijn borsten, maar als je daar voor/tijdens je menstruatie ook last van hebt zegt dat natuurlijk ook niet zo veel. En sowieso is geen een lichaam hetzelfde.

    Ik duim zo met je mee meis! Het is je zo gegund!

    Dikke knuffel!

    Liefs Anna
     
  3. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    He meiden!

    Hoet gaat het hier ?

    @MinnieM, nog steeds krampen? hoeveel DPO ben je nu?

    @Juffie1990 , hoe gaat het met je? Heb je vertrouwen in deze ronde? Wanneer is je NOD?

    Liefs Anna
     
  4. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Heee meissie,

    Sorrryyy, Ik hen geen meldingen gekregen. o_O

    Maar de krampjes zijn er nog steeds helaas. Meer dan afwachten kunnen we niet doen.

    Wel weer 2 dagen wat stabieler kaartje. Hopelijk houdt het aan. Maar ik moet toegeven dat ik niet zo veel hoop deze ronde heb. Ik ben nu 9 of 10 dpo.

    Een thermometer met 2 cijfers achter de komma heb ik niet. Ik vrees dat het verschil dan alleen nog duidelijker wordt. We wachten weer braaf af.

    Gelukkig genoeg afleiding. Werk, dansen afspreken met vrienden. Genoeg leuke dingen.

    Hoe voel jij je? Alweer bijna 9 weken. Woooww.

    Xxxx
     
  5. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, mag ik hier meeschrijven?

    Ik ben gisteren geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik was 7 weken zwanger via IUI-D. Het hartje klopte zelfs. We kwamen eigenlijk voor een eerste echo, maar moesten meteen blijven helaas. Ik ben nog heel verdrietig en moet natuurlijk herstellen (1 eileider verwijderd), maar ik zou het wel graag weer proberen.

    Hoe lang duurde het voordat jullie het weer probeerden na de bbz?
     
  6. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Tuurlijk mag je hier meeschrijven. Helaas dat je hier mee kan schrijven :( maar we zijn een heel lief groepje met allen eigen ervaringen. En nu gelukkig ook alweer wat zwangeren tussen ons.

    Ik had een bbz die uit zichzelf opgelost is. Wij hebben na de bbz op advies van de gyn 3 rondes gewacht. Mar dat was alleen het advies indien de bbz geen ingreep nodig had. Na een operatie mag je volgens mij al direct proberen.

    Ik heb zelf ervaren dat het fysieke herstel niet zo zwaar is (Ik had immers geen ingreep, maar bleef lang bloeden) maar mentaal was het voor mij een hele klap.

    Gelukkig nu, na verschillende onderzoeken, weer vertrouwen in mijn lichaam. Hopelijk voor ons allen weer snel een positieve test met een baby in de bm.

    Dikke knuffel.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  7. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @PippiMoustache , wat naar dat je hier mee kunt schrijven :( Bij mij heeft het vruchtje in mijn eileider zich uiteindelijk ook zelf opgelost, waardoor er dus geen operatie of MTX-injectie nodig was. Maar dit heeft wel weken geduurd. De enige eis die ik van de gynaecoloog mee kreeg, was dat we het pas mochten proberen als al het HCG weer uit mijn bloed was, omdat het anders heel moeilijk vast was te stellen of de BBZ toch weer was gaan groeien, of dat het een nieuwe zwangerschap was.

    Maar omdat ze bij jou het vruchtje en de eileider hebben verwijderd, kan daar geen sprake van zijn, dus kun je in principe meteen weer proberen. Vaak is het advies om één menstruatie af te wachten, zodat je weer een goede peildatum mocht je meteen weer zwanger zijn. Maar bijvoorbeeld bij een onregelmatige cyclus, zegt dat ook vrij weinig, dus snap dat als je niet wil wachten je dat ook niet doet ;)

    Als ik jou was zou ik gewoon deze week even met de gynaecoloog bellen, het is logisch dat je dit soort dingen gisteren niet hebt bedacht toen je daar nietsvermoedend binnenkwam... Of heb je bijvoorbeeld komende week een controle afspraak? Dan kun je het daar misschien ook meteen overleggen, wanneer de volgende IUI-D behandeling kan plaatsvinden.

    Bij mij is in februari van dit jaar geconstateerd dat het vruchtje in de eileider zat. Half april was mijn HCG waarde weer onder de 3 en mochten we weer proberen. 16 augustus had ik een positieve test en morgen ben ik alweer 9 weken zwanger. Met 5,5 week een vroege echo gehad om de plaats van het vruchtje te controleren. Dit was gelukkig in de baarmoeder.
    Hopelijk geeft dit je een beetje hoop/positiviteit.

    Heel veel sterkte, alle dames hier weten hoe ontzettend kut het voelt om op deze manier van je roze wolk afgesleurd te worden:(

    Liefs Anna
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  8. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel voor jullie reacties @MinnieM en @Anna0425. Ik moet over 2 weken terug voor controle, om hcg waardes te meten. Zal het dan ook even vragen. Maar op zich fijn dat je zo snel toch weer zou kunnen proberen. Ben wel beetje angstig omdat de kans dat het weer gebeurt nu groter is, maar ik ben blij met jouw positieve verhaal Anna!
    Ik ben het vertrouwen in mijn lichaam even kwijt, maar ik hoop dat dat weer terug komt. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
    Liefs
     
  9. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi meisjes,

    @PippiMoustache wat verschrikkelijk! Ik heb ook een operatie gehad. Wel iets anders dan jij. Bij mij wisten ze dat het verkeerd zat, maar konden niet vinden waar en hebben afgewacht tot het vanzelf zou oplossen. Helaas was dit niet gebeurd en kreeg ik een inwendige bloeding door het scheuren van mijn eileider. Ik snap zo goed hoe je je voelt. Ook wij wilden direct door. Wij hebben 2 cyclussen afgewacht om te kijken hoe mijn lichaam het oppakte. Uiteindelijk is mijn lichaam behoorlijk in de war geweest en waren mijn cyclussen erg onregelmatig.
    Maar medisch gezien is er niets wat je tegen houd om verder te gaan. Maar luister ook baar je gevoel. Ik heb het er vooral later heel erg moeilijk mee gehad.

    Hier gaat het nu weer wat beter. Eisprong alweer gehad en nu 10 dpo. Heel erg het gevoel dat het weer gelukt is, maar wil nog niet testen. Bang voor teleurstelling. Maandag moet in ongesteld worden eigenlijk. Blij dat mijn lichaam na de miskraam niet in de war is geraakt en het weer oppakt. Zelfs eerder een eisprong dan verwacht!

    Wauw @Anna0425 alweer 9 weekjes morgen! Hoe voel je je?

    @MinnieM hoe is het met jou? Nog last van krampjes?

    Knuf x
     
  10. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990 en @MinnieM , jullie gaan dus zo'n beetje tegelijk nu! spannend hoor! Ik duim zo voor jullie! Wanneer zijn jullie van plan te gaan testen? Of eerst gewoon de NOD afwachten?

    Ik voel me wel goed, ben met vlagen wel moe, vooral 's avonds en nog steeds mijn borsten, maar geen andere kwaaltjes gelukkig! Nog 1,5 week, dan is het 3 oktober. Ik heb er wel vertrouwen in, maar kijk er toch heel erg naar uit om een duidelijke echo te zien, dan kan ik er voor mijn gevoel nog meer gerust op zijn.

    Fijn weekend meiden!

    Liefs Anna
     
  11. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Juffie1990 we gaan idd gelijk op. Ik ben ook zo'n 10 dpo.

    @Anna0425 ik ben niet van plan om te testen voor 14 dpo. Ik wacht het wel af. Heb er niet zo'n goed gevoel over dus testdrang is klein.

    Ik heb soms nog wel krampjes ja. Zal wel gewoon voorbode van menstruatie zijn. ;)

    @Anna0425 probeer wel lekker rustig aan te doen he. Xxx
     
  12. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    We lopen inderdaad gelijk!

    Ik heb net een test gedaan!! Er staat een 2e tuurstreepje!! Pfff had ik maar niet getest... Nu ga ik tot woensdag wachten ofzo.

    X
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  13. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Spannend. Je weet in ieder geval zeker dat het geen hcg van de vorige x is?

    Ik wacht nog met testen. Zeker tot volgend weekend. :o: mocht ik tegen die tijd niet ongesteld zijn... ;)
     
  14. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Had ik ook maar gewacht. Wanneer is jou NOD?
    Dat het bij mij niet van vorige maand is, weet ik zeker. Heb doorgetest tot ze wit waren om zeker te weten alles kwijt te zijn. Maar lijntje is zo licht dat ik echt moet turen. Ik dacht morgen me NOD te hebben, maar weet het niet zeker. Geen ovu testen gebruikt ofzo.

    Ahhhhh word er gek van..
     
  15. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM , ja als je je testdrang kunt onderdrukken kun je dat het best zo lang mogelijk doen!
    @Juffie1990, och wat frustrerend en spannend! :( Zou dinsdag ofzo nog eens testen, HCG verdubbelt als het goed is elke 2 dagen. Welk merk gebruik je? Action toch? Binnen afleestijd zijn die bij mij altijd wel betrouwbaar geweest tot nu toe.

    ik duim voor jullie meiden!

    Liefs Anna
     
  16. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Nee kruitvat 2 voor 5. Ja veel te spannend dit. Ook omdat de streepjes weer zo licht zijn. Probeer mezelf nu te vertellen dat ik gewoon te vroeg ben met testen
     
  17. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    Oh oké! Daar heb ik geen ervaring mee. Ik lees in andere topics vaak dat mensen de predictor gebruiken, omdat die geen voorgedrukt streepje heeft en dus eigenlijk écht niet vals positief kan zijn.
    Hopelijk houd je het vol om niet te testen komende dagen! Aan de andere kant, de onzekerheid en spanning is er nu toch al, dus als je je echt niet kunt beheersen, maakt het ook weer niet zo heel veel uit.

    Dikke knuffel!
     
  18. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Die van de Kruidvat zijn bij mij een keer ook vals positief geweest. Maar wie weet heeft er toen al wat gezeten en is het misgegaan. Ik was 16 dpo en had toen een hele tuurstreep. Maar over het algemeen altijd wel juiste uitslag met die testen.

    Tja mijn nod.. ik heb over het algemeen een cyclus van ongeveer 30 dagen maar soms ook 33 dagen gehad. Ik ben vandaag dag 28 dus ik wil sowieso wachten tot dag 33. Op dag 33 ben ik ook zeker 16 dpo. Dus als dan nog geen menstruatie is doorgekomen ga ik testen. Dat wordt aanstaande vrijdag.

    Ga je nu elke dag testen?
     
  19. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    O ja, heb je foto? Ik ben ook een goede tuurder. :p
     
    Anna0425 vindt dit leuk.
  20. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Het vertrouwen in je lichaam komt vanzelf weer terug. Het heeft wel wat tijd nodig gehad.

    Hebben ze tijdens de operatie ook de andere eileider bekeken en getest of die doorgankelijk is? Vaak is na de verwijdering van een eileider niet per definitie een grotere kans op herhaling hoor. De eileider waar het fout is gegaan is er immers uit. Vaak bij eileiders die blijven zitten na een bbz is de kans op herhaling groter.

    Ik heb daarom een hsg gehad die gelukkig goed was. Dus geen verklevingen, gewoon dikke pech de vorige x.

    Moed niet opgeven.

    Dikke kus.
     
    PippiMoustache en Anna0425 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina