Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    @MinnieM kan je het zien op de foto? Foto is gemaakt binnen de 5 min dat je moet aflezen.

    Ik heb normaal een cyclus van gemiddeld 35 dagen. Als het klopt dat ik mijn ei heb gevoeld deze keer een cyclus van 26 dagen. Vorige maand 27 dagen.

    Heb jij kwaaltjes? Ik heb al aantal dagen heel gespannen borsten. Dat heb ik tot nu toe alleen gehad als ik zwanger was.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990 , turen vanaf een foto is niet mijn sterkste kant, sorry! Maar gespannen borsten is wel een van de eerste zwangerschaps kwaaltjes... Had ik ook al een paar dagen voor de positieve test. Ik vind het zo spannend voor je! Duim met je mee meid!

    Houd je ons op de hoogte?

    @MinnieM, laat jij ook weten als er ontwikkelingen zijn? Je hebt zelf geen goed gevoel over deze ronde, maar toch hoop ik het zo! Is je zo gegund

    Slaap lekker!

    Liefs Anna
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  3. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @Juffie1990 ik meen ook een tuurstreepje te zien! maar wel heel vaag. Ik kan je de predictor early aanraden trouwens, die was bij mij een stuk duidelijker dan de 2v5 en dipsticks in het begin. Misschien geeft dat meer zekerheid?
     
  4. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Ik had nog een vraagje: kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat je 'menstruatie' op gang komt na een laparoscopie? Mijn eileider is met buitenbaarmoederlijke zwangerschap vrijdag verwijderd, maar ik voel me nog heel erg zwanger. Ook nog geen signalen van bloedverlies :(
     
  5. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hee! Ik breek ff in hier! Wat super rot voor je deze afloop @PippiMoustache
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  6. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Edit: ik heb mijn antwoord al, het is net doorgebroken.
     
    Anna0425 vindt dit leuk.
  7. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    @PippiMoustache ik lees dat je nu aan het bloeden bent? Ik heb na mijn operatie niet direct gebloed. Na 28 dagen kreeg ik mijn eerste bloeding, wat ook mijn eerste menstruatie was. In ziekenhuis was me ook verteld dat het niet hoeft te bloeden.

    Ik voelde me ook nog heel erg zwanger. Toen dat gevoel weg was. Was ik heel boos en verdrietig. Stom he! Eerst wil je je niet meer zo voelen, en dan is het weg en word je boos. Hoe voel je je lichamelijk? Heb jij ook 3 kleine sneetjes? Links, rechts en in je navel?

    Onzekerheid is bij mij vreselijk.. pff. Heb ook nog niets tegen mijn vriend verteld. Nadat het vorige maand ook nog een miskraam werd, wil ik niet met zo een twijfel streepje bij hem aankomen. Als het een goede en duidelijke streep is pas. Predictor is dus gevoeliger?
     
  8. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Snap ik. Predictor is volgens mij niet gevoeliger maar wel betrouwbaarder.
     
  9. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @Juffie1990 tegen mij zei de gyn dat mijn lichaam zelf nog het opgebouwde baarmoederslijmvlies moet afstoten. Dat gebeurt dus nu bij mij denk ik. Was jouw 1e menstruatie wel een normale? Ik lees veel verhalen dat je cyclus een tijd ontregeld is.
    Ik merk zelf dat ik eigenlijk vooral zo snel mogelijk weer opnieuw wil proberen en deze nare ervaring achter me wil laten. Wellicht niet goed om niet emotioneel de tijd te nemen, maar ik ga alleen maar piekeren en malen. Ik vind het zo ongelooflijk frustrerend dat ik niks kan doen en dat ik, gezien ons traject met IUI met donorzaad, volledig afhankelijk ben van het ziekenhuis. Voelt erg machteloos.

    Ik vond de predictor veel beter te lezen. Daar zag ik echt al vroeg een duidelijk streepje, terwijl de 2v5 alleen een beetje 'viezig' leken, meer een verkleuring dan een echt lijntje.
     
  10. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Ahh oke. Ik was al aan het bloedden voor ik geopereerd was. Mijn eerste menstruatie was redelijk normaal en kwam na 28 dagen. Daarna is mijn cyclus erg onregelmatig geworden. Gemiddeld zelf 45 dagen. Na 5 maanden werd dit weer redelijk normaal naar 37. Als ik nu zwanger ben, ben ik voor de 3de keer zwanger geworden in een ronde van 27 dagen. Heb je nog een nagesprek binnenkort? Schrijf echt al je vragen op en stel ze! Dat heeft mij geholpen. Na een tijdje kwamen er ineens dingen waar ik mee zat en die ik toen kon vragen.

    Wij wilden ook direct door. Mijn vriend was nog wat angstig, omdat hij heeft gezien hoe slecht het.met me ging en heeft de ambulance moeten bellen enzo. Ik was vooral heel boos en had het gevoel van falen.
    De afgelopen tijd merk ik pas hoe zwaar ik het eigenlijk allemaal vond. Bij mij is het een soort van traumatische ervaring geworden.

    Jij voelt het beste wat goed is voor jou en niemand anders.

    Ik ga donderdag denk ik testen. Misschien haal ik wel de predictor. Tnx voor de tip. Van die tuurlijntjes word ik niet blij. Al voel ik aan alles dat het weer zo is, maar door de miskraam vorige maand nog angstiger geworden. Goed nieuws: nog geen ongesteldheid te bekennen, had ik verwacht vandaag!
     
  11. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Owja. Mag ik vragen waarom jullie gebruik maken van donorzaad?
     
  12. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Oooh spannend! Ik hoop het voor jullie! Maar ik snap ook dat je bang bent. Ik duim voor jullie!

    Ik ga morgen even bellen naar het ziekenhuis, ik moet me namelijk aanmelden voor een nieuwe ronde IUI wanneer ik menstrueer. Ik hoop dus dat het al mag.... En ik ga mijn vragen zeker opschrijven, goede tip! Over 2 weken nacontrole. Wat mij wel al heeft geholpen is dat mijn partner ook op de OK werkt en me dus heel veel heeft kunnen vertellen wat ze precies hebben gedaan tijdens de operatie.

    Succes, ik hoop op een dikke vette streep voor je! :)
     
  13. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Mijn partner is een vrouw. We hebben het wel geprobeerd zelf, maar het lukte op die manier toch niet om zwanger te worden ;)
     
    MinnieM en Juffie1990 vinden dit leuk.
  14. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Oh haha sorry dat had ik niet begrepen. Nee helaas, dan kan je lang proberen he..
    Wat fijn dat ze op de ok werkt en al veel voor je kan beantwoorden. Dat heb ik soms gemist in het ziekenhuis. Even uitleg enzo. Ik was vooral lamgeslagen door alles en zo blij dat die pijn eindelijk weg was. Moest jij niet in het ziekenhuis blijven?
    Ik heb 8 vaginale echo's gehad en nooit hebben ze wat kunnen vinden daarop. Ik voelde dat het links zat, maar daar konden ze niets vinden. Tot dat het mis ging en ik met spoed geopereerd was. Ben die ochtend nog in het ziekenhuis geweest omdat ik zo een verschrikkelijke pijn had, maar werd weer naar huis gestuurd. In de avond met oud en nieuw ging het mis. Ik had vooral heel veel vragen daarover. Hoe kon het zo mis zijn gegaan?
    Ik zou zsker het ziekenhuis bellen, wie weet mag je al. Al denk ik dat ze zeggen dat je nog even moet wachten. Ook om je lichaam heel even wat rust te geven. Hoe rot het ook is. Ons werd voorgesteld 2 maanden te wachten. Dit vond ik ontzettend moeilijk, maar denk wel dat het goed is geweest.
     
  15. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Oh dat moet vreselijk zijn, zulke pijn en dan weer naar huis gestuurd worden, wat erg! Onbegrijpelijk dat ze dat niet eerder hebben opgemerkt.

    Dan heb ik toch nog geluk gehad. Ik had nergens last van, maar ze zagen op de eerste echo alleen een klein vlekje in mijn baarmoeder. Daar kwam niet overeen met een zwangerschap van 7 weken, maar meer met 4 weken (overigens geen idee of dat een miskraam is geweest of een restbloedinkje ofzo). Daardoor wisten ze dat ze verder moesten zoeken. Toen vonden ze vrij snel met de echo een embryo met hartactie naast mijn eierstok, dus moest ik blijven.

    Ik hoop dat we meteen weer mogen, maar ik denk ook dat ze gaan zeggen dat we even moeten wachten :(
     
  16. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Helaas. We moeten inderdaad eerst de bloeduitslagen en het gesprek met de gynaecoloog over twee weken afwachten voor we weer mogen proberen. Heel frusterend dat als ik dan weer 'goedgekeurd' word, ik te laat ben om nog mee te gaan in deze ronde en ik dus weer een maand moet wachten.

    Mentaal balen, want ik wil door. Fysiek misschien inderdaad beter. Vannacht hele heftige bloedingen gehad, deed echt zo'n zeer, moest bijna spugen van de pijn. Gelukkig nu weer ok.
     
  17. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Ahh balen, dus toch wachten. Hopen op een snelle cyclus.
    Wat vervelend van de pijn en bloedingen. Daar heb ik geen ervaring mee. Gelukkig gaat het nu wat beter!

    Heb een predictor gedaan. Ik lijk wat te zien.. of wil ik het misschien te graag... ik hoop zo dat ik gewoon te vroeg ben geweest met testen.. en dat mijn gevoel klopt en het dus weer raak is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Ooh spannend! Ik zie het niet zo goed, maar mijn ervaring leert dat als je denkt iets te zien, het meestal ook zo is. :) Morgen of overmorgen gewoon nog een keer proberen. Hoeveel dpo ben je nu?
     
  19. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990, wat spannend allemaal! Ik kan het niet goed zien, maar turen is echt niet mijn sterkste ksnt. Hoop ook dat je gevoel klopt! Hoeveel DPO vandaag? Zou morgen of donderdag nog eens testen! Die van action waren bij mij beide keren ook erg duidelijk. Duim voor je meid!

    @MinnieM, hoe gaat het met jou? Kun je je nog beheersen?

    Liefs Anna
     
  20. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Juffie1990 ik zie hem ook niet. Je bent volgens mij ook 14 dpo toch? Dan zou ik wel een iets duidelijkere test verwachten.

    @PippiMoustache wat vervelend om zo erg pijn te hebben. Gelukkig is het inmiddels wat beter. Ik begrijp dat het nu balen is dat je nog moet wachten, maar ik geloof wel dat het mentaal beter is.

    Hier geen testdrang omdat temp laag is. Dus zal vandaag of morgen wel doorbreken. Netjes op tijd. ;) Ik hoop dat het er voor vrijdag is, want ik heb dan een etentje. Kan ik weer even lekker aan de wijn.

    Ik ga er nu standaard vanuit dat het niet raak Is. Dat is immers tot nu telkens de waarheid. Ik vind het prima om nog zo te proberen zonder hulp, maar heb het gevoel dat we er op de natuurlijke weg niet meer gaan komen. Dus dat verminderd de testdrang.

    Ik ben de laatste tijd ook wel baby moe en zit meer in een flow van: ik zie het wel. Ik baal natuurlijk wel, maar heb momenteel genoeg andere leuke dingen om op te focussen waardoor baby gelukkig niet meer op 1 staat. En dat is soms wel fijn.

    Ik hou cyclus nog in de gaten. Maar vraag me soms wel af hoe lang ik dat blijf doen. Ik verander er immers niks mee.
     

Deel Deze Pagina