Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Ja en onbezorgd de eerste weken doorkomen zal niet lukken. Krijg jij ook een vroege echo als je een positieve test hebt? Dat hebben ze mij geadviseerd. Ik krijg vanaf 6 weken dan een echo.

    Fijn dat je vriend er ook achter staat. Spannend!
     
  2. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Hoe is het hier?

    Knuffel.
     
  3. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi Meis,

    Het gaat goed. Nu we er weer mee bezig zijn voelt het allemaal wat minder beladen en kan ik het een plekje geven, al is het per dag verschillend.

    Vandaag ben ik toch een beetje mama geworden, een kwartel mama maar toch. Ik heb met mijn kleuters kwartels uitgebroed en gister en vandaag zijn ze uit het ei gekropen, haha

    Hoe is het met jou?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MinnieM vindt dit leuk.
  4. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Aaah wat super schattig!!! :D:D:D Kei lief.

    Hier gaat ook alles zijn gangetje. Ik zit bijna op mijn nod en ik ben helemaal zenuwachtig. Ik wil eigenlijk niet testen. Gewoon afwachten op bloeding.... als dat over een week er nog niet Is, dan wellicht een test ertegen aan gooien zodat ik met 6 weken wel een echo kan krijgen. :$

    Hoe ver ben jij in je cyclus?
     
  5. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Ja lief he! Kleuters zijn er helemaal vol van (juf stiekem ook)

    Spannend!! Heb je last van kwaaltjes? Ik probeer ook te wachten tot NOD maar pff wat is dat moeilijk.

    Ik zit nu 1.5 weken na menstruatie. Mijn vorige cyclus was ineens een beetje gek. Heel lang.. Hoop dat het deze cyclus beter gaat en bijna mijn ei heb!
     
  6. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Temperatuur je Ook? Ik vind dat zelf een erg fijne manier om je cyclus bij te houden. Op een gegeven moment weet je een beetje wanneer je eisprong komt en hoe lang je lf is....
     
  7. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi,

    Nee ik doe helemaal niets nog. Ik voel (naar mijn idee) echt precies wanneer het zover is. Jij doet het wel?
    Was het raak deze ronde?

    x
     
  8. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Nee, was wel een gedoe deze ronde. Mijn lf is normaliter 11 a 12 dagen na ei. Deze x 16 dagen.

    Ik dacht ook nog eens een tuurstreep te zien op een test maar gisteren toch ongesteld geworden. Dus weer een nieuwe ronde nieuwe kansen.

    Zucht, het is soms zo frustrerend. Iedereen om mee heen kondigt aan dat ze zwanger zijn bij poging 1.

    Ik blijf maar hoop houden voor de volgende ronde.

    En hoe is het bij jou?
     
  9. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Heb je een idee hoe het komt dat het nu ineens langer duurde?
    Ik vind het ook heel lastig allemaal. Ben ee teveel mee bezig ook denk ik. Ben sinds gister toch begonnen met ovu testen, voor het eerst. Mijn ei zit eraan te komen denk ik.
    Hoe is het nu bij jou? Heb jij het idee dat je het een plekje kan geven?
    Ik merk dat ik vooral heel onzeker ben of de andere kant wel goed is.
     
  10. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Ik denk dat het langer duurde doordat ik tarwekiemolie gebruikt heb. Dus dat ga ik deze ronde achterwege laten denk ik.

    Ovu testen heb ik nog nooit gebruikt. Ik doe wel temperaturen. Kost me niks en dan weet je ook wanneer je ei gesprongen is.

    Ik heb het allemaal nog niet een plekje kunnen geven. Ben soms erg verdrietig of gefrustreerd. De ene dag gaat het beter dan de andere dag.

    Ik heb ook mijn angsten en twijfels dat de eileiders niet meer in orde zijn. Maarja, we moeten het maar even proberen. Als het te lang niet lukt dan gaan we weer naar de gyn. In juli dit jaar kunnen we terug voor verder onderzoek als het dan nog niet raak Is... we hebben dus nog zo'n 4 rondes te gaan. Zucht. Hopelijk komt het niet zo ver.

    Xx
     
  11. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Ik wil jullie heel veel succes wensen, omdat ik zelf ook 2 keer buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb meegemaakt.
    Mijn beide eileiders zijn verwijderd helaas.
    Ik heb ook 2 miskraam gehad.
    Maar zoals je ziet ben ik.nu heel gelukkig met mijn zoontje dis middels ivf is ontstaan zeer dankbaar dat het kan.

    Ik ga jullie stiekem wel volgen en hopelijk zijn jullie snel weer zwanger
     
  12. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hoi @Popie

    Wat een lief berichtje van je.

    Maar wat een ellende heb jij mee moeten maken zeg. Zo veel tegenslagen! Hoe heb je dat vol kunnen houden?

    Maar wat ontzettend fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is. Het is toch ontzettend mooi dat het tegenwoordig ook via ivf kan. Ik ben daar ook zo blij om.

    Mag ik vragen: hebben ze ooit een verklaring kunnen geven waardoor je 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen hebt gehad?

    Liefs,

    Minnie
     
  13. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM
    Ja, soms vraag ik me dat ook af hoe heb ik het volgehouden.
    Het was zware jaren voor mij en mjjn man. Ik heb doorgezet om mama te worden. Dat was mijn droom.

    Ik ben zelf ook bij een psycholoog beland na de bevalling pas, omdat het me alles teveel was geworden. De bevalling was ook echt heftig en zwangerschap ook. Ik he tijdens mijn zwangerschap echt alles gehad wat je maar kan krijgen. Waar zal ik beginne
    *Zure maag
    *Misselijk tot 6de maand
    *Pull dat is jeuk en uitslag
    *Zwangerschapdiabetes
    * harde buiken
    *En ook zwangerschapsvergiftiging waardoor ik met spoed ook moet bevallen een drama.
    Het is echt een lang verhaal als je me zou kennen en mjj situatie zou weten dan zou je schrikken. De psycholoog is ook geschrokken.

    Tja wat echt de reden is van 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen is een raadsel. Een hele dikke pech wat ze noemen. Terwijl ik na de 1ste buitenbaarmoederlijke zwangerschap een HSG onderzoek heb gehad om te kijken of mijn andere eileider wel doorgangekijk was en dat het en toch voor de 2de keer buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik moet zeggen ben wel blij dat ik het door hebt gezet want ben misschien klinkt stom maar ben supertrots op mijzelf. Ik had misschien een beetje gas terug moeten doen maar goed het is beloond.
     
  14. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    Sorry, voor zo een lange verhaal
    Maar ik kan nog doorgaan. Dit is maar korte versie hahah.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  15. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Lieve meiden, om jullie even wat goede moed te geven, het is mogelijk om snel weer zwanger te worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap!!!

    Ik had afgelopen januari een Bbuitenbaarmoederlijke zwangerschapBZ (na 2 eerdere miskramen) van een vrucht van > 8 wk oud. Spoedoperatie gehad, eileider kon gelukkig bespraard blijven, maar is nu wel beschadigd. Eind maart bleek ik gewoon alweer zwanger te zijn! Via de andere eileider. Nu 7 weken onderweg (eerste kindje) en de vrucht maakt het voorals nog goed. Fingers crossed.

    Na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik veel meditatie gedaan, yoga en heb ik met een coach gepraat. Ik was als de dood dat het weer ging gebeuren, maar deze dingen hebben mij geholpen om angsten los te laten en het vertrouwen in mijn lichaam terug te vinden. Ik was ertoe bereid om weer risico's the nemen voor een lieve baby. Met ovulatietesten en temperaturen (Natural Cycles App https://www.naturalcycles.com), is het in één keer gelukt zwanger te worden!

    Succes allemaal ik zal voor jullie duimen <3
     
    MinnieM en Popie vinden dit leuk.
  16. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Ps. mooi verhaal @Popie. Wij vrouwen zijn sterk en geven niet op! Later is het ons allemaal waard geweest.
     
    MinnieM en Popie vinden dit leuk.
  17. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    @kiwi2000
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Inderdaad weet ik uitervarimg dat je na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zwanger kan worden. Alleen jn mijn geval was het dubbel pech.
    Ik ken ool iemand die in juni 2016 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gehad en juli weer zwanger was.
    Zr is nu ook weer zwanger van haar 2de kindje. Haar 1ste kindje is nog geen 1 jaar.

    Geniet van je zwangerschap schat. Hopelijk komt alles goed
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  18. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey Ladies,

    Wat een super lieve en fijne reacties. Sorry voor de late terugkoppeling maar ik had eerder geen meldingen gekregen. :confused:

    @Popie wat een heftig verhaal bij jou!! Wat een pech, maar wat ontzettend fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is. Heel goed dat je hebt volgehouden.

    Ik moet bekennen dat je berichtje mij goed doet. En juist fijn dst deze zo lekker lang is. Hahah ;) Ik mag over 3 rondes terug naar de gyn voor een hsg. Maarja, blijkbaar is een goede hsg alsnog geen garantie. Ergens geeft me dat nu rust aangezien ik nu geen idee heb of de boel bij mij dicht zit....:$

    En verder ben ik zelf hartstikke blij dat ivf bestaat. Dat is toch zo mooi dat we de natuur een handje kunnen helpen?! Geniet van je kleine.

    @kiwi2000 ook jij super bedankt voor je reactie. Ik herken me heel goed in jouw verhaal. Bij mij zit de eileider waar het mis is gegaan er ook nog steeds. De buitenbaarmoederlijke zwangerschap loste zichzelf op...Hierdoor ben ik ook heel erg bang voor herhaling. Maar ik merk dat ik soms goede dagen heb en soms slechte dagen qua angst.

    Tot mijn eisprong ben ik niet heel erg bang maar na mijn ei ben ik wel wat meer bang... maar ook ik doe aan meditatie en acupunctuur. Dat is erg fijn.

    Ik zit nu in ronde 3 na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hopelijk mag het deze ronde raak zijn. :)

    Hebben ze bij jou nog de doorgankelijkheid getest van de eileiders?

    Geniet van je zwangerschap meis.

    Dikke knuffel dames
     
  19. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hoe is het hier ladies? Aan het genieten van de zon?

    Xxx
     
  20. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Hey Minni, zeker aan het genieten. Ik hoop jij ook? Ik duim deze rond voor je! Zomers weer maakt babies verwekken extra leuk ;). Wanneer heb je je NOD?

    Ps. doorgang eileiders niet getest. Wilden de artsen pas doen als ik na een jaar nog niet zwanger zou zijn. Maar dat ging dus heel rap bij mij, in de eerste ronde vanaf ik weer zwanger mocht worden. Ik zweer echt bij die App waarover ik schreef. Een andere vriendin van mij was ook in één keer zwanger.
     
    MinnieM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina