zwanger worden na ernstige bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anoniem02, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Ik ben benieuwd of er vrouwen opnieuw zwanger geworden zijn na ernstige bekkeninstabiliteit.

    Ik heb ernstige bekkeninstabiliteit gehad bij de 2e zwangerschap. Lange tijd kleine stukjes met bekkenband gelopen en uiteindelijk alles uit handen moeten geven en in een rolstoel moeten zitten als we er op uit wilden.
    Het herstel duurt lang. Maar de wens voor een 3e kindje knaagt.......hoewel ik dan ook vreselijk bang ben voor de gevolgen van de zwangerschap.....Het heeft een hele grote impact op het gezin gehad.

    Zijn er vrouwen die uiteindelijk toch weer zwanger durfden te worden en hoe is die zwangerschap verlopen?
     
  2. Snoep

    Snoep Niet meer actief

    Ja, ik heb alle zs’en erg zware bekkenklachten gehad waardoor ik bijna niet meer kon staan/lopen.

    Het is zwaar, maar het gaat ook weer over. Het heeft mij iig nooit tegen gehouden in de wens voor nog een baby.

    En uiteindelijk komt het wel weer goed, is het maar een tijdelijke toestand.
     
  3. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik kan misschien makkelijk praten omdat ik alleen veel pijn heb gehad, maar ik zou het ook niet in de weg laten staan. De pijn is tijdelijk, kindje voor de rest van je leven.. Wat vindt je man?
     
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Eerste zwangerschap gehad en vanaf 20 weken zo goed als plat gelegen omdat ik niks meer kon. Zelfs niet zitten...
    2de zwangerschap begon het nog eerder.
     
  5. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Bedankt voor al jullie reacties en excuus voor mijn late reactie!!

    Jullie zeggen dus eigenlijk alledrie dat je de wens er niet voor aan de kant geschoven hebt. Het lijkt mij eigenlijk ook een onmogelijk iets. Het is inderdaad een kindje voor het leven.

    Het is toch wel een beetje complex omdat ik nu 8 mnd later nog lang niet hersteld ben. Van ons 2e kindje zijn we helaas niet spontaan zwanger geraakt, dus de gyn heeft geadviseerd niet te lang te wachten....
    Nu is het echt nog geen optie omdat ik nog een heel traject van revalideren voor de boeg heb. En willen we iig wachten tot ons 2e kindje een stuk zelfstandiger is.....

    Mijn man vindt het nu nog te vroeg er concreet over te praten, maar sluit het niet uit.

    Hoe was jullie volgende zwangerschap na de bekkeninstabiliteit? Waren de klachten veel erger? En hoe is het herstel nadien geweest, duurde het langer?
    Waren jullie helemaal van jullie klachten af toen jullie weer zwanger werden?
    Mijn bekkentherapeut geeft aan dat het een feit is dat ik weer bekkeninstabiliteit ga krijgen maar dat het zeker niet erger hoeft te worden dan de 2e zwangerschap.

    Ik lees graag weer jullie ervaringen, alvast bedankt!
     
  6. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Mij is geadviseerd om eerst inderdaad goed te herstellen.
    Heb nu een dreumes rond lopen van 20 maanden en merk dat het toch pittig is.
    Was makkelijker geweest als ze zelfstandiger was.
    Bij mij begon het eerder maar is het niet erger. Althans ik weet wanneer ik meer pas op de plaatst moet maken.
    Dit betekend voor mij niet te lang lopen of staan maar ook zeker niet zitten te lang. Het scheelt dat mede door andere klachten ik direct de ziektewet in moest waardoor het niet is verergerd. Herstel moet ik nog meemaken.

    Maar dit was voor mij niet de reden dat ik geen kindje meer wilde.

    Heb wel een enorm zware bevalling gehad, pre eclamsie en vervolgens een heftige postnatale depressie. Ook dit heeft mij niet tegen gehouden.
    Maar wel eerst compleet hersteld van alles
     
  7. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    ik begrijp je angst heel goed. Ik heb na de oudste ook hele heftige BI gehad, duurde 2 jr voordat ik er bovenop was. Van alles geprobeerd, zelfs revalidatie maar het hielp allemaal niets. Uiteindelijk bij een fysio terecht gekomen die de dr.wolff methode toepast en daardoor heb ik weer kunnen lopen en herstellen. Ik blijf die therapie ook toepassen om sterk in mijn lijf te blijven.
    Toen ik zwanger was van de 2e, was ook dat mijn eerste gedacht: als het maar goed gaat. Maar door de therapie heb ik de hele zwangerschap kunnen blijven lopen en best veel kunnen ondernemen!!
    Inmiddels zwanger vd 3e, ik blijf ook nu doorgaan met de therapie. Ik heb er nu zelfs vertrouwen in....

    Ik denk als je sterk de zwangerschap ingaat, het moet lukken! En wat je zegt, een kindje is voor het leven :)
     
  8. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Bedankt voor jullie reacties! Toch even fijn om te lezen zeg!

    Draaikont; waar loop je vooral tegenaan nu met je kindje van 20 maanden? Moet je haar nog heel veel tillen?
    Wat naar dat je zoveel complicaties gehad hebt, hopelijk kun je straks meer genieten van jullie kindje!

    Ik ben sowieso veel te lang door gegaan met mijn klachten en had veel eerder moeten stoppen met werken. Ik heb een lichamelijk heel zwaar beroep. Daarnaast de 'pech' dat ik al snel een hele dikke buik heb en ook al een wat zwakkere rug. Die combi's zijn heel slecht.

    June, geweldig zwanger van jullie 3e kindje! En ook mooi om te lezen dat het aardig goed gaat nu!! Wauw, dat geeft hoop ;)
    Wat houdt de therapie volgens dr Wolff in? Wat heftig zeg.....2 jaar......pffff......hoelang was je van je klachten af toen je weer zwanger raakte?
    En hoe reageerde jullie omgeving op het nieuws dat je weer zwanger was?
     
  9. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    ook ik heb last gehad van ernstige BI. Het begon bij mijn oudste (nu 21 jaar) Toen was er maar weinig over bekend. Fysio deed niet veel. Heb bijna 1,5 jaar plat gelegen met een bekkenband om, kon bijna niet voor mijn baby zorgen, één en al ellende. Advies van de gyn was ook om niet meer zwanger te raken.

    Iedere maand tijdens de 1e 2 dagen van mijn menstruatie bekkenpijn gehouden, zelfs nu mijn baarmoeder verwijderd is heb ik iedere maand nog wel een dag dat ik het voel, bij lang lopen ook trouwens.

    Toch bij mijn 2e en 3e zwangerschap is het goed gegaan. Ik heb de oefening van Cecile Röst gedaan, soms uuuuuuuurenlang lag ik in die houding op de grond. Maar ik heb tot het einde toe kunnen lopen, bij mijn dochter met 33 weken nog een vloer kunnen leggen en behangen bij mijn zoon, zittend op de grond (lage muur) met 38 weken.

    Mocht je meer willen weten over die oefening hoor ik het wel. Ik heb er echt héél veel baat bij gehad. Ik was binnen een week zo goed als pijnvrij en ook nauwelijks meer pijn gehad de rest vd zwangerschappen.
     

Deel Deze Pagina