Zwanger worden na Mirena spiraal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloempje55, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoqiempje

    Anoqiempje Nieuw lid

    2 aug 2007
    2
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Gisteren is de mirena bij mij verwijderd. Nog geen tekenen van ongi, maar dat zal nog wel een dagje duren. Misschien een rare vraag hoor, maar hoe bereken je nu de dag van de ovulatie/eisprong? Want zou dit dan de dag moeten zijn dat je met je partner vrijt of is dit dan al te laat?

    Alvast bedankt voor je reactie!
     
  2. Poezzzie

    Poezzzie Lid

    28 jun 2007
    40
    0
    0
    Mama van Shelley
    Gross Stavern (BRD)
    Ja moet eerst even wachten tot je ongesteld wordt dan kun je je ovulatie berekenen. Je kunt hiervoor de calculator van het forum gebruiken.

    Dit is echter indicatief. Je weet het zeker als je een maand lang iedere ochtend (direct na het wakker worden) temperatuurt.

    Het vruchtbaarst ben je overigens de dag voor je ovulatie.

    Succes!

    Poezzzie
     
  3. Esmee81

    Esmee81 Bekend lid

    26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hallo,
    bedankt voor jullie antwoorden, en het gekke, gisteren ongesteld geworden!
    Eindelijk na 43 dagen... en daar word je heel moe van van dat wachten.
    Ook ik had last van alles wat mijn bovenganger beschrijft die nu net zwanger is.. (sorry ben je naam even kwijt) Moe, honger constant en opgeblazen gevoel als ik dan gegeten had.
    Gelukkig dat het nu eindelijk op gang is gekomen en ik weer met een gerust hart door kan naar de volgende ronde..
    succes allemaal..
     
  4. Jessy2403

    Jessy2403 Lid

    24 jun 2007
    67
    0
    0
    leerlingadministratrice/applicatiebeheer
    Winschoten
    Hoi meiden,

    ik heb op 20 juni mijn spiraal laten verwijderen. Na een paar weken kreeg ik wat spotting. Dat duurde maar anderhalve dag. Op 29 juli ben ik echt ongesteld geworden. Deze keer duurde het vier dagen. Ik ga er van uit dat mijn cyclus 34 dagen duurt. Momenteel toch een aardig bollend buikje. Geen idee, wat ik hier nou weer van moet denken. Ik denk toch dat ik vanmiddag maar een testje ga halen.

    [​IMG]
     
  5. Jessy2403

    Jessy2403 Lid

    24 jun 2007
    67
    0
    0
    leerlingadministratrice/applicatiebeheer
    Winschoten
    Een uurtje geleden getest en toch negatief. Balen.... maar ja, dat betekent dus gewoon dat ik ben aangekomen. Pffffffff..... maar weer op ransoen. Blijven gewoon lekker doorklussen.
     
  6. Esmee81

    Esmee81 Bekend lid

    26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hey Jessy

    ik ken het, ben in de afgelopen weken, na verwijdering, ook een paar kilo aangekomen en een bolle buik. Dat heb ik nog nooit gehad. Helaas dus ook niet zwanger maar wel ongesteld. Gelukkig maar na 6 weken. Hopend dat het nu de volgende ronde wel gaat lukken haha!
     
  7. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Op 8 augustus is de mijne verwijderd en vandaag (2 dagen later) ben ik ongesteld geworden. Nu maar afwachten en om de dag klussen. Succes meiden!
     
  8. Esmee81

    Esmee81 Bekend lid

    26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hoi Quizzle,

    nu al ongesteld? jeetje dat is wel vlug, succes met zwanger worden!
     
  9. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @Esmee

    Ja, ongeveer anderhalve dag ongesteld geweest en nu een soort van bruine afscheiding? Zou het oud bloed kunnen zijn? Voorheen was ik ook altijd maar 2 dagen ongesteld.

    Bedankt voor het succes wensen, jij ook he!
     
  10. Esmee81

    Esmee81 Bekend lid

    26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hey Qwizzle,
    Ik ben nu idd ook maar 2,5 dagen ongesteld geweest haha. HEERLIJK!
    donderochtend gekomen en zaterdag middag alleen nog wat roze vocht/afscheiding.. nog wel een beetje opgeblazen gevoel enzo..
    fijn weekend!
     
  11. aaaatje

    aaaatje Lid

    16 aug 2007
    40
    0
    0
    Ik heb hem in April verwijderd, en heb altijd een regelmatig cyclus.
    Maar we zijn nog druk aan het klussen, we moeten dus nog ff geduld hebben....
    Ik ga een sapje kopen Formula 23 + cranberry, ff kijken of dat ook werkt, en ga natuurlijk op het randje fietsen :)
    Dus wieweet heeft het deze maand effect, we blijven hopen ;)
     
  12. Zoe1976

    Zoe1976 Fanatiek lid

    8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo oud mirena gebruikers,

    Ik heb mijn laten verwijderen op 23 juli, arts had gezegd dat het wel 3 maanden kon duren voor dat ik ongesteld zou worden omdat ik de laatste drie jaar met mirena niet meer ongesteld ben geweest. Maar op de 25ste juli toch ongesteld geworden, was zeer verbaasd.
    Net zo'n ongesteldheid als "vroeger", weinig klachten en maar een paar dagen.

    Daarna flink aan de klus geweest, en veel te veel opletten op alles wat ik voelde.
    Nu ben ik gisteravond ineens ongesteld geworden. Maar omdat ik zo gefocust was op zwangerschapskwalen, nooit aangedacht dat ik gewoon ongesteld kon worden;)

    En nu komt het, om even plat te zeggen, met bakken eruit. Weet niet wat ik meemaak, nooit zo erg gehad....

    Voordeel wel, lekker korte cyclus, en het werkt gelukkig allemaal nog...

    Nu gaan we gewoon door voor ronde twee, en focussen we ons minder op het zwanger worden, het moet wel leuk blijven allemaal;)

    Succes iedereen

    X
     
  13. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik had m'n spiraal laten verwijderen op 14 september 2006, in juni 2007 had ik een positieve test, door een mk beginnen we in september terug opnieuw voor een kleintje
     

Deel Deze Pagina